Hooimijt januari 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member

Re: Hooimijt januari 2013

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:.... .

Toen ik ze vroeg of ze zelf zouden beleggen in het JS1 all round. top sell cap. absolute var.2 multi manager hedged index fund, raakten ze geïrriteerd en brak ik het gesprek maar af ....... :lol:

. :?
Gebeurde mij ook toen ik in de 90 benaderd werd om mijn spaarcentjes als zelfstandige -U verdient toch genoeg" anders ben je een prutser :-) - om te zetten in belegging in grondstoffen. Kletsverhalen van oplichters. Rabo hoort daar ook bij. Die lui zijn al 20 jaar erg subtiel bezig bezit af te troggelen van agrariērs in mijn familie.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Hoe inflatie gemeten wordt in de USA.
Met de cCPI (core Consumer Price Inflation), wordt zo enorm gerommeld dat er bijna geen touw meer aan vast te knopen is. [/b]
Alleen onder de streep telt.
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

morgen de cloaca-cijfers
spannend
:lol: :lol: :lol:
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:Als klanten eind jaren '70 wilden beleggen, kon ik ze uitleggen wat aandelen waren, hoe de bedrijven in elkaar staken, hoe het met preferente aandelen zat, stock- en cash divident en kon ze ook uitleggen wat obligaties waren, hoe het met coupons werkte, wat achtergestelde- en premie obligaties waren en hoe het met yield's zat. Ook kon ik ze uitleggen wat warrants waren, hoe het met convertibele obligaties zat en hoe ze met termijn affaires de valuta risico's konden afdekken ......
Die gevarieerde stukken hadden allemaal betrekking op echte bedrijven en echte landen.

Vandaag lees ik in het Financieel Dagblad een advies van ING om te beleggen in ING EMD Oppertunities fund en van AbnAmro het Henderson Asian Divident Income fund en van Rabo het Threadneedle Pan European Smaller Companies fund. Ben al een tijdje niet meer in de financiële sector werkzaam en belde de 3 banken eens op om te vragen hoe het nu precies zit. Na meerdere malen doorverbonden te zijn of teruggebeld te moeten worden ...... wist ik nog steeds niet precies welke bedrijven in welke landen er aan deze instrumenten ten grondslag liggen en hoe het valutarisico is afgedekt. Ze weten dus kennelijk zelf niet hoe het zit en wat de zekerheden zijn.
Ze wilden eerder weten: "Wilt u nu beleggen of niet" en waarin ik dan precies beleg lijkt van ondergeschikt belang te zijn. Het gaat kennelijk om vertrouwen en dan komt alles wel goed.

Toen ik ze vroeg of ze zelf zouden beleggen in het JS1 all round. top sell cap. absolute var.2 multi manager hedged index fund, raakten ze geïrriteerd en brak ik het gesprek maar af ....... :lol:

Het trieste is, dat ze dus zelf nog steeds te weinig sjoege hebben hoe exotische derivaten in elkaar zitten (ook niet van de exoten waarmee ze hun eigen vermogen opkrikken). Er wordt leuk op verdiend en als het dan mis gaat draaien de beleggers er voor op, of moeten ze gered worden ... trouwens, óók van ons geld. Er is dus nog steeds NIETS veranderd, maar als het nu weer mis gaat (zoals in 2008) zal de klap 10 keer zo hard zijn ....... :?
Zomaar even deze niets-ter-zake doend, onnozele commentaar ertussen :
Mooi stukje leesvoer, maar 2x "divident" moet zijn : "dividend"...met een D dus.
Niet dat het éné euro of dollar uitmaakt, met de huidige rentes :)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Dat heeft hij volgens mij gedaan om na te gaan of we z'n bijdragen wel lezen. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Spruitje wrote:Dat heeft hij volgens mij gedaan om na te gaan of we z'n bijdragen wel lezen. ;)
:lol: :lol: :lol:

Zelf schrijf ik heel regelmatig fouten, en eigenlijk doet me dat niks,
maar van Indy weet ik dat hij -bijna- steeds foutloos schrijft,
dus daarom maar even deze verbetering.

Al goed dat we nog met iets kunnen lachen begin 2013, want als't van de goudprijs afhangt ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

met t of met d, beide zijn toegelaten dacht ik
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Goudvergelijken.nl heeft er een knop bij, verwijzend naar dit forum:
vergelijken.png
vergelijken.png (60.17 KiB) Viewed 9220 times
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

@ Rasta: dat heet dan 'n "win-win".

D of t: het maakt me niets uit al was het "dt", de boodschap telt en die is mij bij Indy steeds duidelijk, mij hoor je niet vitten en ik denk dat iedereen het hier over eens is.
Ik heb het ook wel eens voor, meestal in de werkwoorden. 8-)
Ik pas halfweg dan m'n zin aan en merk dan nadien dat de werkwoordvorm dan niet meer passend is. :oops:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Ik doet het express ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply