Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:We Armstrong eerst maar eens in Europa zien, zolang hij geen paspoort heeft lees ik hem -als ik dat al doe- met een zeer argwanende bril.
Argwanend ben ik niet, maar kritisch wel .... soms heel kritisch.
Door die kritische instelling vielen er bij mij gedurende de afgelopen jaren steeds meer guru's en theorieën af en zijn sinclair, armstrong en leap2020 overeind gebleven. Laat onverlet dat ik niet voetstoots aanneem wat deze 3 allemaal schrijven, want ook deze stukken lees ik kritisch.

Armstrong is een typische bèta-man, die gehaast schrijft. Daar doorheen loopt dan ook nog eens zijn frustratie, dat men de rol van geld, goud en kapitaalbewegingen niet begrijpt. "what's going on :?: :!: "

Hoewel hij scherpe analysis maakt, zijn met name zijn grotere stukken van 10-tallen pagina's daardoor soms lastig te lezen- en te doorgronden. Zelf moet ik deze grote stukken vaak 2 keer lezen en snap wat hij bedoelt, omdat ik door het lezen van al zijn andere stukken inmiddels de rode draad wel ontdekt heb.

Ik had bemerkt dat juist dáárdoor (complexe stijl van schrijven omtrent een complex gebeuren), veel lezers afhaakten bij zijn grote stukken en .... als ze het al lazen, soms de verkeerde conclusies trokken. Door het NIET lezen- of begrijpen van Armstrong, missen goldbugs imo wezenlijke informatie.

Omdat ik de stukken zelf toch al intensief las, heb ik deze thread gestart met zo kort mogelijke :? Nederlandstalige samenvattingen in de hoop dat ook anderen er iets aan zouden hebben. NIET om anderen te overtuigen, want dat moet een ieder voor zichzelf weten.

Vwb Armstrong probeer ik, in de vertaalde stukjes, dan ook objectief ZIJN mening tot uitdrukking te brengen, alvorens ik er mijn eigen mening over geef.
Last edited by Indiana Jones on 16 Jun 2012, 15:01, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Wie is Martin Armstrong ?
Dit 10 minuten filmpje geeft je een inkijkje in zijn wereld ....

http://www.martinarmstrong-movie.com/
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Meteen maar even de drie belangrijkste modellen van Armstrong aanplakken.

Onderstaande is het grote geheel:

De Lange Termijn Wave duurt 309,6 jaar. De meest recente keer dat deze 309,6 jaar wave inzette was in het jaar 1723,35 (geboorte van de financiële markten) en duurt tot het jaar 2032,95. In het jaar 2032 gaan we dus een nieuw tijdperk in. Wat Armstrong zich bij dat nieuwe tijdperk voorstelt, zal hij in zijn pdf. stukken over gaan schrijven.

Deze 309,6 lange termijn wave, bestaat uit 6 Waves van 51,6 jaar (de zogenaamde Public vs Private Waves, zie model in de volgende post)

De 51,6 jaar wave (public/private/public ....) valt uiteen in 6 Waves van 8,6 jaar

Ook die 8,6 jaar waves vallen weer uiteen in subwaves (zie zwarte blokje tekst rechtsbovenin Armstrong/s model)
Attachments
Armstrong.jpg
Armstrong.jpg (45.14 KiB) Viewed 5553 times
Last edited by Indiana Jones on 16 Jun 2012, 16:12, edited 2 times in total.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Onderstaand Armstrong/s Public/Private etc. Wave, die 51,6 jaar duurt en onderdeel is van een grotere cyclus (zie post boven).

De grafiek loopt vanaf het jaar 1826,55 tot het jaar 2032,95. In dat jaar start Public weer, maar eindigt ook de grote 309,6 jaars cycle. Dat jaar ... 2032 ... lijkt me vrij cruciaal in de geschiedenis.
Attachments
armstrong.jpg
armstrong.jpg (174.51 KiB) Viewed 5552 times
Last edited by Indiana Jones on 16 Jun 2012, 16:16, edited 2 times in total.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Onderstaand een overzicht van de 8,6 jarige Waves, dat loopt vanaf het jaar 1903,95 en voorzien is van historische gebeurtenissen.
Attachments
armstrong.jpg
armstrong.jpg (110.7 KiB) Viewed 5552 times
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Bovenstaande 8,6 jaar wave grafiek loopt tot 2002. Daarom onderstaand de 8,6 jarige wave vanaf 2011 t/m 2020.
Daar staat verder nog geen tekst bij, want verreweg het meeste staat nog te gebeuren. Pas na 2020 kan hij ook deze 8,6 wave voorzien van definitieve tekst en daaróór is het slechts raden.

Wel zeker de 'key' jaren waarin wat staat te gebeuren:

2013
2014
2015
2016
2017
2020
Attachments
armstrong.jpg
armstrong.jpg (74.67 KiB) Viewed 5552 times
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Voor Indy dus ook geen boeken als "goud, zilver, etc." ;)
Neuhh .... fysiek is voldoende en freegold is VEEL BREDER interpreteerbaar dan vaak gedacht door goldguru's en de bekende goudwebsites.

Immers ... als het zo enorm spannend met sovereign defaults gaat worden als verwacht, dan zullen overheden er alles aan doen om capital flows te gaan beheersen.
Kapitaal komt dan nog met moeite de grenzen over, opname limieten- en overboekingslimieten bij banken, beleggingen die je niet meer zo vrij kan maken (vaak nu al niet) etc. Je wordt dan aan alle kanten met je geld en beleggingen in de tang genomen, waardoor je waardebehoud steeds meer imaginair wordt dan echt. Over die 'waarde' moet je dan ook nog eens maximaal gaan afdragen, omdat overheden tekort komen.

Behalve met fysiek goud, want dat kun je wel ongemerkt de grens over krijgen (in baartjes en niet in pallets natuurlijk). Dat is dan vrij van kapitaalcontrole, vrij van overheidsbemoeienis, vrij van schuld en overal ter wereld geaccepteerd. Dát is dan pas echt vrije waarde in de ruimste zin des woords.

Freegold Capital optima forma .... toch .. :D

Image

Goud moet dus helemaal NIETS met Overheden of met Geld/Valuta te maken hebben, want pas DAN kun je over freegold spreken. En mijn weg naar deze, voor mij persoonlijke, uitleg van FREEGOLD met hulp van dit Freegoldforum- Armstrong, Sinclair en Leap2020 ...... was een:
Image

Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Behalve met fysiek goud, want dat kun je wel ongemerkt de grens over krijgen (in baartjes en niet in pallets natuurlijk). Dat is dan vrij van kapitaalcontrole, vrij van overheidsbemoeienis, vrij van schuld en overal ter wereld geaccepteerd. Dát is dan pas echt vrije waarde in de ruimste zin des woord
en dan is goud zomaar verdwenen -voor een deel- van je belastingaangifte. Hoe ga je dat uitleggen :?:
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Adamus wrote:en dan is goud zomaar verdwenen -voor een deel- van je belastingaangifte. Hoe ga je dat uitleggen :?:
Ben ik mee gaan vissen, weet je wel? Uitstekend vislood.

Ja je kunt het dan niet meer wit gebruiken, maar ik neem aan dat je in dat geval emigreert, of het uit circulatie houdt tot de materie niet meer op de aangifte voorkomt (or alsnog emigreert).
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Voor de belgen is dit -vooralsnog- geen probleem maar je kan je als nederlander natuurlijk bedrinken, vallen, een ganse week met hoofdpijn lopen, bij de arts om 'n hersenscan vragen.
Dan kan je misschien later bij de fiscus vertellen dat je van voor dit ongeluk écht stukken uit het verleden mist en verbaasd staan kijken als ze het over goud hebben. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply