Zucht u denkt toch niet werkelijk dat uw digits ooit stil komen te staan toch?bsc2200 wrote:Vandaag enkel coupures van 100€ te krijgen in hetzelde kantoor; mooie briefjes, meteen het maximum weekbedrag afgehaald onder het motto electronische fiat is (voorlopig nog) goed, papieren fiat is (voorlopig nog) beter en fysiek edelmetaal is (altijd) bestIndiana Jones wrote:Nee ...... geniet er maar van zolang het nog kan.... straks zijn het coupures van € 5.000 en € 20.000bsc2200 wrote:Cash geld - bij mijn KBC kantoor kan ik al 1 week enkel coupures van 5€ en 20€ krijgen aan de geldautomaat. Zijn er nog posters die zoiets hebben vastgesteld?
U twijfelt, anders spreekt u er niet zo over. Toch maar effe wat cash op zak. Wat als uw digits werkelijk stil staan (bank holiday)?
Wat gebeurt er voor de overheid in zo'n geval? Kan die wel bij haar digits om ambtenaren uit te betalen? Heeft de overheid een pakhuis met papiergeld achter de hand, voor als de digits stil staan?
Een grote absurditeit. Storingen daargelaten, bank betalingen zullen altijd doorgang vinden, en de "downtime windows" (weekenden, feestdagen, etc.) zullen enkel verkleinen.
Belastingen is het antwoord. De overheid moet permanent innen, om zelf te kunnen (over-)leven. Als dit stilvalt, stopt ook (het bestaansrecht van) de overheid. Dus de overheid is er alles aan gelegen om deze doorgang te laten vinden.
Late edit: Als u het heeft over het lot van KBC heb ik natuurlijk niets aan mijn betoog.