Hooimijt Februari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Rasta »

bsc2200 wrote:
Indiana Jones wrote:
bsc2200 wrote:Cash geld - bij mijn KBC kantoor kan ik al 1 week enkel coupures van 5€ en 20€ krijgen aan de geldautomaat. Zijn er nog posters die zoiets hebben vastgesteld?
Nee ...... geniet er maar van zolang het nog kan.... straks zijn het coupures van € 5.000 en € 20.000
Vandaag enkel coupures van 100€ te krijgen in hetzelde kantoor; mooie briefjes, meteen het maximum weekbedrag afgehaald onder het motto electronische fiat is (voorlopig nog) goed, papieren fiat is (voorlopig nog) beter en fysiek edelmetaal is (altijd) best ;)
Zucht u denkt toch niet werkelijk dat uw digits ooit stil komen te staan toch?
U twijfelt, anders spreekt u er niet zo over. Toch maar effe wat cash op zak. Wat als uw digits werkelijk stil staan (bank holiday)?
Wat gebeurt er voor de overheid in zo'n geval? Kan die wel bij haar digits om ambtenaren uit te betalen? Heeft de overheid een pakhuis met papiergeld achter de hand, voor als de digits stil staan?

Een grote absurditeit. Storingen daargelaten, bank betalingen zullen altijd doorgang vinden, en de "downtime windows" (weekenden, feestdagen, etc.) zullen enkel verkleinen.

Belastingen is het antwoord. De overheid moet permanent innen, om zelf te kunnen (over-)leven. Als dit stilvalt, stopt ook (het bestaansrecht van) de overheid. Dus de overheid is er alles aan gelegen om deze doorgang te laten vinden.

Late edit: Als u het heeft over het lot van KBC heb ik natuurlijk niets aan mijn betoog.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

dewereldmorgen.be: Peter Mertens: In Griekenland botsen twee werelden met elkaar
Image
Peter Mertens schetst in “Hoe durven ze” onder andere het onthutsende verhaal achter de Griekse crisis. Mertens en de uitgever (EPO) boden ons het volledige hoofdstuk over dat Griekse drama aan.

Leer meer
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
bsc2200

Post by bsc2200 »

dank voor uw antwoord - tuurlijk stopt de digitstroom niet.
Maar
(1) vanaf dit jaar zullen we in B intresten moeten aangeven op onze belastingaangifte - kort door de bocht -> meteen is dat deel van uw roerend vermogen netjes in kaart gebracht door de overheid. Met briefjes on hand doe ik wat ik wil; ik wil dit doen voor 5% van mijn vermogen.
(2) wat hebben de Grieken gedaan? Massaal Euro's getransfereerd naar of omgeruild in het buitenland (vooral Zwitserland) om die centen te beschermen voor het geval ze moeten overschakelen naar een nieuwe valuta die minder waard is; staat België incl. Wallonië er eigenlijk beter voor? Ook dit wil ik doen voor 5-10% van mijn vermogen.
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Sowieso niet dom om cash geld aan te houden. Bankrun zal niet lang duren imo maar kan best lastig zijn.

Daarnaast houd ik persoonlijk 6 maanden compleet levensonderhoud aan, als spaartegoed in Euro's. Dit vermijd dat je geforceerd moet verkopen op een moment dat je niet schikt.

Al de rest in fysiek goud, cumulerend jaar in jaar uit.

Merkte trouwens wel op dat de buffer in spaargeld omhoog moest afgelopen jaar ergo flinke stijging kosten levensonderhoud dus........ dit gaat nog velen nekken ben ik bang als ik om me heen zie. Daar is compleet géén buffer :shock:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:Sowieso niet dom om cash geld aan te houden. Bankrun zal niet lang duren imo maar kan best lastig zijn.

Daarnaast houd ik persoonlijk 6 maanden compleet levensonderhoud aan, als spaartegoed in Euro's. Dit vermijd dat je geforceerd moet verkopen op een moment dat je niet schikt.

Merkte trouwens wel op dat de buffer in spaargeld omhoog moest afgelopen jaar ergo flinke stijging kosten levensonderhoud dus........ dit gaat nog velen nekken ben ik bang als ik om me heen zie. Daar is compleet géén buffer :shock:
Als de 'nullen' tegen elkaar op gaan bieden (ik doel op hyperinflatie), krijg je een Weimar situatie waarin 1e levensboeften schaars worden. Dan is het niet slecht om ter overbrugging enige maanden voorraad voedsel in huis te hebben. Goud roest niet, maar een lege maag kan verdraaid zeer doen ..... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

'Fiscale fraude België erger dan gedacht' :lol:
Laatste update: 13 februari 2012 14:40

BRUSSEL - In België wordt de fiscus nog erger getild dan gedacht. De staat loopt jaarlijks mogelijk tot 30 miljard euro mis door fraude.
Image
De Belgen ontduiken relatief veel meer belastingen dan hun buren.

Dat stelt hoogleraar en fiscaal deskundige Michel Maus in zijn maandag gepresenteerde boek Iedereen Doet Het! Belastingontduiking In België. Hij noemt fiscale fraude een chronische maatschappelijke ziekte. Van de Vlamingen werkt 20 procent geheel of gedeeltelijk zwart, zei Maus tegen Vlaamse media.

Wat de omvang van fraude betreft zit België in de categorie Zuid-Europese landen met Griekenland, Portugal, Italië en Spanje.

(bron) © ANP
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Mijn sterke vermoeden is dat we géén hyperinflatie gaan zien in Europa op een wijze dat de schappen compleet leeg zullen zijn. Dit in tegenstelling met Amerika waar dit wel kan gebeuren.

Mocht dit onverhoopt wel gebeuren, dan is mijn vermoeden dat we er met ons allen zo dicht opzitten dat dit tijdig erkend gaat worden, en er nog enigerlei mogelijkheid is tot anticiperen.
Dit zal volgens mij nooit lang kunnen duren, mocht het al gebeuren.

Dit past niet in de standaard goldbug straat (waar ik je absoluut niet van beschuldig hoor Indy, dit ter verduidelijking) waar alles weer gaarkeuken a la jaren '30 is.....zie dit gewoon niet gebeuren. Anderzijds het schaadt ook niet voorraad aan te leggen....
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:Mijn sterke vermoeden is dat we géén hyperinflatie gaan zien in Europa op een wijze dat de schappen compleet leeg zullen zijn. Dit in tegenstelling met Amerika waar dit wel kan gebeuren.

Mocht dit onverhoopt wel gebeuren, dan is mijn vermoeden dat we er met ons allen zo dicht opzitten dat dit tijdig erkend gaat worden, en er nog enigerlei mogelijkheid is tot anticiperen.
Dit zal volgens mij nooit lang kunnen duren, mocht het al gebeuren.

Dit past niet in de standaard goldbug straat (waar ik je absoluut niet van beschuldig hoor Indy, dit ter verduidelijking) waar alles weer gaarkeuken a la jaren '30 is.....zie dit gewoon niet gebeuren. Anderzijds het schaadt ook niet voorraad aan te leggen....
Iedere garantie is tot aan de deur, zeker als het 'ieder voor zich en de duvel & z'n ouwe moer voor ons allen' wordt.

Ik kan niet meer doen dan waarschuwen, dus je telt nu voor 2 ...... ;)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Boefke wrote:Sowieso niet dom om cash geld aan te houden. Bankrun zal niet lang duren imo maar kan best lastig zijn.

Pfft, niet overdrijven...een beetje in huis houden kan geen kwaad natuurlijk,
maar zorg vooral dat je een dak boven je hoofd hebt,
steeds wat voedsel en drank in huis,
gebruik voor de rest je gezond verstand en enkele maanden overleven is geen enkel probleem.

Trouwens, je zou verbaasd staan hoelang je kan leven van de liefde en water alleen.
Is ook perfect mogelijk en hoeft niet onmiddellijk een noodsituatie te zijn !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Vanavond / morgenochtend Tegenlicht!
Gepost op 13 februari 2012 door Wilge
Uitzending maandag 20:55 uur op Nederland 2, herhaling op dinsdag 14 februari om 10:00 uur

Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland

Beschrijving + video :
http://www.edelmetaal-info.nl/
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply