Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

doubleyou wrote:.
2012 – Ka-boom!
Gepost op 22 januari 2012 door Robert Broncel

Onder andere over Argentinië, Europa, America, "Shit happens" & dekking zoeken...
Hierbij de link naar steengoed artikel van broncel, vandaag gepubliceerd op Wilbert's site :
http://www.edelmetaal-info.nl/2012/01/2012-ka-boom/
Broncel is inderdaad steengoed.
Echter, de achterliggende gedachte die me wel vaker bekruipt : ....pas op voor de tsunami die ons overspoelt.....
Krijg soms het gevoel : ....hij behoort tot de categorie die net iets te graag waarschuwt, voor wat hij mee momenten net iets te graag wil ....

I know,.....zeer controversiele stelling, maar ik schrijf mijn gevoel hé !

Ik probeer in mijn beperking een voorbeeldje van ( ik denk Pantelis ).
de 10.000 miljard , euro's of dollars....tdoet er effe niet toe...tis nen hoop geld !
de bailout van Griekenland.
Als ik dit begin te lezen, ik kan een eind volgen: wat als men zou kiezen voor een faling bij de Grieken....en het cascade-effect...
En dan komt ineens een 10.000 te voorschijn. ( ??? ).

Logische 'stomme vraag " : betaal gans die Griekse rotzooi af en zet hun begrotingsteller op 0 . Dan kom je nog aan geen fractie van die 10.000 !
De Grieken het allerbeste begrotingstekort ter wereld, en wij van een doemdenken verlost.

Dat het er slecht aan toe gaat, ja !
Dat potentieel herstel fragiel is, ja !
Dat we daarom niet in overtreffende trap de ondergang moeten wensen : evenzeer ja !

Als goudbezitter ( en in percentage echt wel zwaar ) blijf ik naief hopen op een doorstart ( rekening houdend met een collectieve verarming ) zonder een totale collapse te moeten ondergaan .

Broncel en Pantelis dienen op geregelde tijdstippen iets te posten.
Lijjkt me logisch dat het gevaar van ' net erover " om de hoek blijft loeren.
Die gasten zitten in een trein met een bepaald eindstation.
Ik zit in een " mossel noch vis-restaurant, waar de temperatuur in het winterseizoen " kan vriezen, kan dooien " .
Ik hoef alleen verantwoording aan mijn echtgenote en ondergetekende.
Echtgenote valt neig mee :lol:
Ondergetekende kan wel eens in de knoop liggen met zichzelf, maar dat lost die ook wel op :D

mvg
Cavajo
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Adamus wrote:Vanavond de site van Hille's vriend nog bezocht maar alles was nog bij het oude. Hij schrijft dus ook elders.
Adamus, ik ben niet mee.
Broncel - Hille - schrijven? Wat bedoel je hier concreet?

Wil je ons laten meelezen via quote of rechtstreekse link ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

cavajo wrote:Ondergetekende kan wel eens in de knoop liggen met zichzelf, maar dat lost die ook wel op :D

mvg
Cavajo
Cavajo, deze kan zo gebruikt worden als de volgende "Phil Bosmans"-spreuk !
Blijf vooral je sentiment weergeven, zoals je bezig bent :!:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

doubleyou wrote:
cavajo wrote:Ondergetekende kan wel eens in de knoop liggen met zichzelf, maar dat lost die ook wel op :D

mvg
Cavajo
Cavajo, deze kan zo gebruikt worden als de volgende "Phil Bosmans"-spreuk !
Blijf vooral je sentiment weergeven, zoals je bezig bent :!:
As graptjen ,

1. voor een Phil Bosmans spreuk , volgens de analisten teveel woorden.
2. ik had het over ' mossel noch visrestarants '.
twas vanavond een visrestaurantje ( alles voor mijn eega ), en ondergetekende een stukje vlees met stroganoff - saus....berelekker.....
frietjen en een toefje mayonaise.....

Effe serieus :

Was vandaag op BRAFA ( BRussels Antique And Fine Arts ).
Eén der grootste antiekbeurzen in Europa.
De gemiddelde galerijhouder liep tevreden....en het is nog een ganse week !
Er wordt nog een pak geld versast naar kunst.
Van crisis op de beurs geen sprake.
En de galerijhouders kloppen er niet naast mee hun prijzen.

We zitten in een irreele wereld.....
En ik weet echt ook niet hoe deze de komende jaren gaat evolueren.
Maar dat er nog een pak spanningsvelden op ons afkomen.......
Laat ons daar maar zeker van zijn !!!
De uitersten liggen te ver uit elkaar !!!

mvg
Cavajo
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

doubleyou wrote:
Adamus wrote:Vanavond de site van Hille's vriend nog bezocht maar alles was nog bij het oude. Hij schrijft dus ook elders.
Adamus, ik ben niet mee.
Broncel - Hille - schrijven? Wat bedoel je hier concreet?

Wil je ons laten meelezen via quote of rechtstreekse link ?
http://www.robertbroncel.com/columns2011-g.html werden door Hille (incidentele poster) een paar maanden geleden op gewezen.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote: @Obi-Wan: Die aanhangwagen, is dat 'n dubbelasser?
Noppe en hij heeft ook geen aluminium borden :lol:

Het is een metafoor uit de tijd dat je voor € 10.000,00 bijna 30 kg aan oude zilveren munten had.

Ik kan je verzekeren dat het zwaar begint te wegen na 100 m stappen...
Patience. Use the force. Think.
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

@Cavajo

Vind je het werkelijk raar dat er zoveel geld door kunst vloeit?
Dacht dat inmiddels wel algemeen bekend was dat kunst (naast edelmetalen en vastgoed) een waarde heeft die onafhankelijk is van de munt. M.a.w. rijken doen er dom aan om hun vermogen in geld aan te houden, dit weten ze maar al te goed! Dus wat doet men, kunst kopen........nooit afgevraagd waarom de rijken altijd rijk blijven, ook na hyperinflatie ;)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Wat is wijsheid?
Voor zover men nog geen goud en/of zilver in welke vorm in bezit heeft, luidt het advies onverkort: kopen, met voorkeur voor AANDELEN! Maar wat te doen onder dreiging van een mogelijke confiscatie in de toekomst? Edelmetaal in het buitenland aankopen is een optie zoals bijvoorbeeld vastgoed, mits de FISCUS hiervan afweet. Confiscatie van buitenlands bezit mag lastig blijken maar je kunt er wel voor belast worden. De fiscus dreigt echter instrument van een niet langer betrouwbaar te achten centrale overheid te worden.

Kwootje uit broncel's laatste. AANDELEN!! En over de Fiscus, het incassobureau van de politiek: wel eens geprobeerd het netaal door Goldmoney in Zwitserland te laten opslaan? NL belastingplichtigen mogen dat niet.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Boefke wrote:@Cavajo

Dacht dat inmiddels wel algemeen bekend was dat kunst (naast edelmetalen en vastgoed) een waarde heeft die onafhankelijk is van de munt. M.a.w. rijken doen er dom aan om hun vermogen in geld aan te houden, dit weten ze maar al te goed! Dus wat doet men, kunst kopen........nooit afgevraagd waarom de rijken altijd rijk blijven, ook na hyperinflatie ;)
@Boefke,
Neen, ik vind het niet raar dat er zoveel geld naar kunst vloeit.
Dat de galerijhouders zo optimist waren, deed me zelfs denken dat sommige rijken snel nog wat overtollige cash aan het omzetten waren.
De prijszetting doet er dan precies iets minder toe......
Ik loop er ieder jaar wel eens, en dit jaar vond ik er vele zaken erg duur.
Maar er werd gretig gekocht.
Iedereen tevreden, enfin....daar toch. :lol:

mvg
Cavajo
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

cavajo wrote:
Boefke wrote:@Cavajo

@Boefke,
Neen, ik vind het niet raar dat er zoveel geld naar kunst vloeit.
Dat de galerijhouders zo optimist waren, deed me zelfs denken dat sommige rijken snel nog wat overtollige cash aan het omzetten waren.
De prijszetting doet er dan precies iets minder toe......
Ik loop er ieder jaar wel eens, en dit jaar vond ik er vele zaken erg duur.
Maar er werd gretig gekocht.
Iedereen tevreden, enfin....daar toch. :lol:

mvg
Cavajo
Zit die andere partij wel mooi met die digits. Hebben we het hier over echte rijken? In Nederland hebben we maar een paar echte rijke families en die komen echt niet op de kunstbeurs.
We zullen zien hoe rijk de kunstkopers echt zijn als de zee zich terugtrekt van het strand. De kunst van Dirk Scheringa's DSB, de bank die om mocht vallen, ligt nu ook bij de ABN. ABN heeft de echte rijken als klant? :-)
Post Reply