Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen .... dat Armstrong goud, want dat heeft een geschiedenis (ja, zelfs DAT)
Bekend is dat Martin in cycli denkt, alles heeft toppen en dalen en alles herhaalt zich, zei het op een andere manier. Of je er nu in gelooft of niet maakt niet uit, maar dat Armstrong-Goud een vieze nasmaak heeft gekregen, is niet zijn schuld, maar de schuld van de goldguru's.
1)
@minn -> zo ziet hij ook de DJI verder oplopen, maar pas op: het zal een black-friday scenario worden á la 1929.
Hoewel de DJI al fors is opgelopen, zit de gemiddelde man er nog niet echt in maar dat begint nu te komen.
Die zal er voor zorgen dat de DJI misschien wel naar de 20K kan.
Reken er wel op dat er dan enorm veel lucht in de DJI komt en als die er eenmaal uit gaat lopen, krijg je een waterval effect dat vele malen groter is dan de recente goudcorrectie !
@minn -> Ik heb tussen oktober vorig jaar en medio maart een deel van mijn porto in beleggingsfondsen beheerd door (JPMorgan + UBS) gestoken. Genoteerd in USA en investeringen in biotech etc.
Ik dat half jaartje heb ik op de fondsen gezamenlijk +/- 35% winst gemaakt en dat is altijd beter dan 1% rente op een spaarrekening of fysiek goud. Toch heb ik het nog zekers .... maar een % en dan in ooit gecirculeerde goudmunten.
2)
@Zytom @minn Ook voor goud voorziet Armstrong een verder stijging, tegen 2032 misschien wel tot $5000.
Dat voorspelde hij al 20 jaar geleden en opzich is daar niets mis mee.
Totdat goldguru's met zijn voorspelling op de loop gingen en al helemaal toen ze voorspelden dat die $5000 al vóór 2010 gehaald zou worden en nog veel erger ... je moest al je geld maar in fysiek steken en het zou vanwege hyperinflatie misschien wel tot $50.000 gaan terwijl de Comex zou branden.
Feitelijk voelde Armstrong zijn voorspelling misbruikt door die goldguru's en wat hij echt beschamend vond was dat bv Sinclair naderhand beweerde dat hij (Jim) goldbugs had opgeroepen om Armstrong in de gevangenis te ondersteunen, zodat hij misschien wel vrij kwam. Natuurlijk was Martin blij met alle morele steun, maar zijn vrijheid heeft hij toch echt zelf bevochten en uiteindelijk gekregen.
Toen Martin zichzelf tegen het misbruik van zijn voorspelling ging verdedigen (goud zou vóór 2010 helemaal niet zo achterlijk stijgen en wanneer het dat wel zou gaan doen, toch weer na de top instorten), kreeg hij van de goldguru's plots pakken vol verwijten naar zijn kop geslingerd.
Die goldguru's hadden hem in de gevangenis zo goed geholpen (huh ?) en nu viel Martin ze af door te beweren dat het niet klopte wat ze vertelden (huh ?). Plots kreeg hij de hele goudgemeenschap over zich heen en waarom ?
Omdat de goldguru's een loopje met zijn cyclische voorspelling hadden genomen.
Sindsdien is Martin erg fanatiek op goud (logisch) en probeert hij de diehart believers te redden (aimabel) omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en hij heel veel diehart believers met al hun goud over de richel had zien gaan.
Martin is dus helemaal NIET anti goud, maar heel sterk anti goudguru's ..... there's nothing more to it