Hooimijt november 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Zytom
Bronze Member

Re: Hooimijt november 2013

Post by Zytom »

Zytom wrote:Als het zo nog enkele dagen doorgaat is een Bitcoin straks meer waard dan een troy ounce goud. Wie had dat ooit gedacht :lol:

http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUS ... 10zm2g25zv
Men zegt wel eens dat de Chinezen gek zijn van goud maar blijkbaar zijn ze nog veel gekker van Bitcoin. $1,100 deze nacht :shock:

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-1 ... thereafter
positive
Bronze Member

Post by positive »

en 500$ paar uur later...
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
:evil: Stop de manipulatie :evil:
Trader Dan's Market Views
Monday, November 18, 2013

Gold continues to follow its recent pattern of experiencing a sharp move higher due almost entirely to short covering only to then consolidate a bit and sink lower once again. We have pointed out that hedge fund short positions are growing while their long positions are slowly being reduced. As more of these large speculators position on the short side of the market, it will be vulnerable to these short-duration rallies whenever any news comes out that can be construed as friendly towards the ongoing QE program. The flip side is that any news, such as what happened today, which can be construed as bringing about a Fed Tapering sooner rather than later, generates strong selling pressure in gold. These same hedge funds begin leaning on it once again, especially if it has popped higher and moved into a technical area of resistance on the price chart.

Image

Gold's inability to garner much in the way of concerted buying today, in spite of general weakness in the US Dollar and some late session pressure in the S&P 500, has to be disconcerting if one is a gold bull. If gold for any reason, loses support down there at the region I have noted on the chart as "Key Support", it will be at $1220 before one can blink. Asian demand had better be strong is all that I can say.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:
Obi-Wan wrote:Geef mij maar een ounce van de real stuff...
yep!
al 12 miljoen coins gemijnd van de 21 miljoen...
't zal voor de rappen zijn!?
bitcoin vergelijkbaar met elke andere fiatmunt!?
congress: geen intentie om de munt te verbieden
tuurlijk niet!!!
die weten ook dat naast bitcoin ontelbaar andere platformen kunnen volgen
bitcoin I, II, III, enz.
en wat is dan nog de waarde van de originele bitcoin? of elke andere virtuele munt?
nog luchtiger dan de grootste fiatmunt :shock:
met 21 miljoen stuks zal zelfs de verzamelwaarde niet veel voorstellen :lol: :lol: :lol:
misschien is dat wel de sterkte van Armstrongs computer
een mens is teveel kuddedier
en met financiële verslaggevers als herders... hebben de wolven het al te makkelijk :!: :mrgreen:
Posted on November 19, 2013 by Martin Armstrong
Congressional Hearings on BitCoin
Sorry, they are exploring the Bitcoin idea and allowing it to get press for one single reason – they intend to go to an electronic “virtual” currency so they get 100% of all taxes.
http://armstrongeconomics.com/2013/11/1 ... n-bitcoin/
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
doubleyou wrote:.
:evil: Stop de manipulatie :evil:
Trader Dan's Market Views
Monday, November 18, 2013

Gold continues to follow its recent pattern of experiencing a sharp move higher due almost entirely to short covering only to then consolidate a bit and sink lower once again. We have pointed out that hedge fund short positions are growing while their long positions are slowly being reduced. As more of these large speculators position on the short side of the market, it will be vulnerable to these short-duration rallies whenever any news comes out that can be construed as friendly towards the ongoing QE program. The flip side is that any news, such as what happened today, which can be construed as bringing about a Fed Tapering sooner rather than later, generates strong selling pressure in gold. These same hedge funds begin leaning on it once again, especially if it has popped higher and moved into a technical area of resistance on the price chart.

Image

Gold's inability to garner much in the way of concerted buying today, in spite of general weakness in the US Dollar and some late session pressure in the S&P 500, has to be disconcerting if one is a gold bull. If gold for any reason, loses support down there at the region I have noted on the chart as "Key Support", it will be at $1220 before one can blink. Asian demand had better be strong is all that I can say.

Nog eens de zaak bekijkend vanuit ' neanderthaler niveau ' bij wijze van spreken :|
En het ' geouwehoer ' van vroeger was het beter..... het summum van oud worden.....

Wat is de toegevoegde waarde van ' derivaten ' aan de echte economie ?
Wat is de toegevoegde waarde van ' allerlei afgeleide producten ' die geen kip verstaat,
maar aan gemeenten, steden verkocht werden om " te helpen " ( :lol: ) met schuldverlichting,
etc....
Wat is de economische logica van een product als goud dat fysiek steeds meer gekocht wordt,
en steeds dalende koersen neerzet.
Wat is waarheid als men de elektriciteitsprijs te sterk gestegen vind, fulmineert tegen deze leveranciers,
en zedelijk verzwijgt dat 40 procent transportkosten zijn die beheerd worden via intercommunales,
( beheerd door politiekers ).
Wat is waarheid als men tot ver buiten een bepaalde zone, via zijn drinkwater een voetbalstadion sponsort,
( beheerd door een intercommunale ).
Wat zijn verkiezingen ( bij ons in 2014 ), als je vandaag om de oren geslagen wordt met ' lekkers en
cadeau's naar de toekomst ', en je weet dat er na verkiezingsdatum een reeks ingrijpende besparingen
te wachten staan.

Maar vooral, wat is bankieren ( zelfs vroeger als schlemiele persoontjes weergegeven ) geworden vandaag,
en zelfs met momenten pogend begripvol uitgelegd.
Voor mij NOOIT !
" Voor mij : een noodzakelijk kwaad waar ik dien mee te leven ! "
( en dan heb ik het niet over de bankier om de hoek )...
Wat is ( par exemple ) pensioensparen voor later, als je fonds je probeert op te lichten, en zelfs door
de banken in snelheid worden genomen om hen op te lichten.

Nog een controversiele :
Wat is de toekomst van de 50-jarige binnen 20 jaar als de 20-jarige dan 40 jaar en op hun topmacht zijn....?

Zoals wel vaker,
we zullen wel zien.
elk zijn schelle,

mvg,
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote: Nog eens de zaak bekijkend vanuit ' neanderthaler niveau ' bij wijze van spreken :|
Mmm, ben van origine een Galliër.. :D
En het ' geouwehoer ' van vroeger was het beter..... het summum van oud worden.....

Wat is de toegevoegde waarde van ' derivaten ' aan de echte economie ?
Als je over futures spreekt, dan kan ik je zeggen dat die er als sinds de Babiloniërs zijn, de mens kan kennelijk niet zonder.. :?
Wat is de toegevoegde waarde van ' allerlei afgeleide producten ' die geen kip verstaat, maar aan gemeenten, steden verkocht werden om " te helpen " ( :lol: ) met schuldverlichting, etc....
Dat zijn idd zogenaamde 'onzin'-derivaten, waar niemand op zat te wachten, waar banken zich scheel aan verdiend hebben en waar veel verliezers uit (zullen) komen.. :x
Wat is de economische logica van een product als goud dat fysiek steeds meer gekocht wordt, en steeds dalende koersen neerzet.
Tsjah, als je dieper in de goudmarkt duikt, zul je begrijpen dat die - en ook andere markten- bol staat van manipulatie en dat juist dáárdoor een zekere illogica ontstaat, doch de markt an-sich uiteindelijk toch gewoon zijn werk doet.. ;)
Wat is waarheid als men de elektriciteitsprijs te sterk gestegen vind, fulmineert tegen deze leveranciers,
en zedelijk verzwijgt dat 40 procent transportkosten zijn die beheerd worden via intercommunales, ( beheerd door politiekers ).
Wat is waarheid als men tot ver buiten een bepaalde zone, via zijn drinkwater een voetbalstadion sponsort, ( beheerd door een intercommunale ).
Wat zijn verkiezingen ( bij ons in 2014 ), als je vandaag om de oren geslagen wordt met ' lekkers en cadeau's naar de toekomst ', en je weet dat er na verkiezingsdatum een reeks ingrijpende besparingen
te wachten staan.
DAT is politiek en politiek werkt met nog veel vagere producten (statistieken + miscommunicatie) dan de ganse derivatenmarkt. . 8-)

Maar vooral, wat is bankieren ( zelfs vroeger als schlemiele persoontjes weergegeven ) geworden vandaag, en zelfs met momenten pogend begripvol uitgelegd.
Zonder overheid, geen graaiende bankiers.. :evil:

Voor mij NOOIT !
" Voor mij : een noodzakelijk kwaad waar ik dien mee te leven ! " ( en dan heb ik het niet over de bankier om de hoek )...
Wat is ( par exemple ) pensioensparen voor later, als je fonds je probeert op te lichten, en zelfs door de banken in snelheid worden genomen om hen op te lichten.
Overheids-praatjes vullen gaatjes totdat het gat zoooo groot is, dat het de spuigaten uitloopt en dat ligt aan: de burgers, maar nooit aan de overheid (zo denken ze).. :shock:

Nog een controversiele :
Wat is de toekomst van de 50-jarige binnen 20 jaar als de 20-jarige dan 40 jaar en op hun topmacht zijn....?

Zoals wel vaker, we zullen wel zien. elk zijn schelle,
Zo is het maar net. Ik kan dan wel zaken beantwoorden .... maar veranderen kan ik ze ook niet, dus ook ik zal me erbij neer moeten leggen .... mijn eigen pad kiezen en hopen dat ik het goed doe. In ieder geval zoveel mogelijk goesting uit het leven halen (want dát is toch echt mijn eigen ding waar de overheid niets aan kan veranderen) en .... af-en-toe flink mopperen en .... dat doe ik dan op dit forum.. :lol:

mvg,
Cavajo

mvgr. Indy
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
@ Aan de tegendraadsen :)

Goldman negatief : ongeveer de ideale tijd om (bij) te kopen dus !

http://www.bloomberg.com/news/2013-11-1 ... llion.html

========================

Persoonlijk zie ik hier niet veel van die gouden stroom voorbijkomen, maar enfin, er valt toch al wat nattigheid

http://marketupdate.nl/nieuws/goud-en-z ... n-gedacht/
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Ff simpele wiskunde toepassen....

1) GLD wordt op dit moment gebruikt als bovengrondse goudmijn om de vraag naar fysiek te voldoen.

2) Op 10 mnd tijd heeft men ongeveer 479 ton hiervoor aangewend. Link
We have witnessed a stunning drain of gold from the GLD ETF trust. Through last Friday, an incredible 479 tonnes - more than 35% - of GLD's gold has been removed and has disappeared, most likely to Asia - in the space of about 10 months.

3) Op dit ogenblik is er ongeveer 863 ton in GLD Link
Tonnes863.01 Ounces27,746,695.20 Value US$35,388,898,678.84

4) Laten we ervan uitgaan dat GLD niet tot de laatste druppel wordt leeggezogen. Link
Although GLD has a mechanism to enable investors with a minimum of 100,000 shares to convert those shares into gold that would be delivered to the investor, the procedure is exceedingly cumbersome and expensive and there's a mechanism embedded in the language of the prospectus that enables the trustee of GLD to deny such requests.
With that in mind, my best guess is that if the gold in GLD were to be depleted by another 35% from here, the largest remaining shareholders of GLD would likely start exercising their legally ambiguous "right" to convert their shares into physical gold

Dus 479 ton op 10 mnd = +/- 48 ton per maand

nov/13 863 -48 815

dec/13 815 -48 767

jan/14 767 -48 719

feb/14 719 -48 671

mrt/14 671 -48 623

apr/14 623 -48 575

mei/14 575 -48 527

jun/14 527 -48 479

jul/14 479 -48 431

aug/14 431 -48 383

sep/14 383 -48 335

okt/14 335 -48 287

nov/14 287 -48 239

dec/14 239 -47 192

jan/15 192 -46 146

feb/15 146 -45 101

mrt/15 101 -44 57

apr/15 57 -43 14

Dat komt ongeveer overeen met Amstrong zijn cycle :lol: :lol: :lol:
Last edited by Obi-Wan on 22 Nov 2013, 11:04, edited 1 time in total.
Patience. Use the force. Think.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Helaas geen enkele Illuminati heeft mij geinviteerd om opgenomen te worden in hun selekt (maar ozo waterdicht) klubje. Misschien dat Cavajo mij in de Rotary of Lions Club kan binnenloodsen... :mrgreen: Daar zullen ook wel wat Vrijmetselaars en Illuminati frequenteren... 8-). Dan moet ik wel mijne aftandse Volvo 740 van 15 jaar oud van de hand toen, kwestie al op de parking binnen te mogen...
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
Tja, wat valt er nu nog te zeggen, hé Obi...

'tis allemaal schoon, en ik hoor het allemaal graag zeggen van een andere goudbug : " Thank God dat de goudprijs daalt, dan kunnen we meer kopen voor't zelfde geld".
Insé is het zo, maar bij de meesten is de ezel al lang leeggesch*ten.

Wel, ik ben het beu. Van mij mag het wederom stijgen. En blijven stijgen.
Mijn grammen blijven grammen, en mijn ounces wegen nog evenveel.
Maar toch :) 't mag stilaan keren.
Waar blijft onze exponentiële "bitcoin-gold-grafiek" ? :lol:

"Iedereen" ziet de geafficheerde prijs ondertussen tot onder de 1000 $ zakken.
Wel, "Iedereen" kan de pot op :roll:

Dus, om te eindigen met jou wijze woorden :

En afwachten.

En afwachten.

En afwachten.

En afwachten.

Plaat blijft hangen.

Boem. Overnight. Reset :o :) :shock:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply