Indiana Jones wrote:doubleyou wrote:.

Stop de manipulatie
Trader Dan's Market Views
Monday, November 18, 2013
Gold continues to follow its recent pattern of experiencing a sharp move higher due almost entirely to short covering only to then consolidate a bit and sink lower once again.
We have pointed out that hedge fund short positions are growing while their long positions are slowly being reduced. As more of these large speculators position on the short side of the market, it will be vulnerable to these short-duration rallies whenever any news comes out that can be construed as friendly towards the ongoing QE program. The flip side is that any news, such as what happened today, which can be construed as bringing about a Fed Tapering sooner rather than later, generates strong selling pressure in gold. These same hedge funds begin leaning on it once again, especially if it has popped higher and moved into a technical area of resistance on the price chart.
Gold's inability to garner much in the way of concerted buying today, in spite of general weakness in the US Dollar and some late session pressure in the S&P 500, has to be disconcerting if one is a gold bull. If gold for any reason, loses support down there at the region I have noted on the chart as "Key Support", it will be at $1220 before one can blink. Asian demand had better be strong is all that I can say.
Nog eens de zaak bekijkend vanuit ' neanderthaler niveau ' bij wijze van spreken
En het ' geouwehoer ' van vroeger was het beter..... het summum van oud worden.....
Wat is de toegevoegde waarde van ' derivaten ' aan de echte economie ?
Wat is de toegevoegde waarde van ' allerlei afgeleide producten ' die geen kip verstaat,
maar aan gemeenten, steden verkocht werden om " te helpen " (

) met schuldverlichting,
etc....
Wat is de economische logica van een product als goud dat fysiek steeds meer gekocht wordt,
en steeds dalende koersen neerzet.
Wat is waarheid als men de elektriciteitsprijs te sterk gestegen vind, fulmineert tegen deze leveranciers,
en zedelijk verzwijgt dat 40 procent transportkosten zijn die beheerd worden via intercommunales,
( beheerd door politiekers ).
Wat is waarheid als men tot ver buiten een bepaalde zone, via zijn drinkwater een voetbalstadion sponsort,
( beheerd door een intercommunale ).
Wat zijn verkiezingen ( bij ons in 2014 ), als je vandaag om de oren geslagen wordt met ' lekkers en
cadeau's naar de toekomst ', en je weet dat er na verkiezingsdatum een reeks ingrijpende besparingen
te wachten staan.
Maar vooral, wat is bankieren ( zelfs vroeger als schlemiele persoontjes weergegeven ) geworden vandaag,
en zelfs met momenten pogend begripvol uitgelegd.
Voor mij NOOIT !
" Voor mij : een noodzakelijk kwaad waar ik dien mee te leven ! "
( en dan heb ik het niet over de bankier om de hoek )...
Wat is ( par exemple ) pensioensparen voor later, als je fonds je probeert op te lichten, en zelfs door
de banken in snelheid worden genomen om hen op te lichten.
Nog een controversiele :
Wat is de toekomst van de 50-jarige binnen 20 jaar als de 20-jarige dan 40 jaar en op hun topmacht zijn....?
Zoals wel vaker,
we zullen wel zien.
elk zijn schelle,
mvg,
Cavajo