Hooimijt september 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt september 2013

Post by Indiana Jones »

Sanem wrote:A (zoals in JPMorgAn :D) verkoopt aan B (zoals in HSBC) waardoor de goudprijs daalt
vervolgens koopt A van B terug waardoor de goudprijs stijgt
Mmmm, dus ik verkoop aan jou mijn huis en dáárdoor daalt de prijs. Jij verkoopt het aan mij terug en de prijs stijgt, waardoor jij met een fors verlies komt te zitten.
Jij had makelaar moeten worden ..... maar niet heus ..... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Sanem
Bronze Member

Post by Sanem »

Indiana Jones wrote:Mmmm, dus ik verkoop aan jou mijn huis en dáárdoor daalt de prijs. Jij verkoopt het aan mij terug en de prijs stijgt, waardoor jij met een fors verlies komt te zitten.
komaan Indy, je snapt wat ik bedoel
één huis gaat evenveel verschil maken als één ounce goud
zet je daarentegen hele wijken (of 1,966,000 Troy ounces goud) te koop op enkele dagen tijd...
en tussendoor dwing je andere makelaars (fondsen) om hun huizen (goudvoorraad) te dumpen

wat het verlies betreft, als de banken afwisselend aan elkaar verkopen kan je dat goed binnen te perken houden, dan wissel je gewoon af
verder kunnen de centrale banken tussenkomen, daar zijn dat niet meer dan nullen op een pc scherm
en als je weet wat er gaat gebeuren kan je massa's verdien met speculeren, bvb GS die GLD heeft opgekocht, en de Amerikaanse grootbanken die nu netto long staan voor het eerst in 10 jaar. dat zijn de kleintjes (of toch de niet-groten) die je dan pluimt. waarom elkaar doodconcurreren als met een oligopolie iedereen kan bijverdienen? wat niet wil zeggen dat je af en toe geen Lehman Brothers voor de haaien kunt werpen :?
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Zelfs de aandoening ADHD blijkt verzonnen volgens 'Der Spiegel'

In den sechziger Jahren war es dann der US-Psychiater Leon Eisenberg, der dem Krankheitsbild, unter neuem Namen, zum Durchbruch verhalf. Niemals hätte er gedacht, erzählte er, dass seine Erfindung einmal derart populär würde. "ADHS ist ein Paradebeispiel für eine fabrizierte Erkrankung", sagte Eisenberg. "Die genetische Veranlagung für ADHS wird vollkommen überschätzt."
http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-83865282.html
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:Zelfs de aandoening ADHD blijkt verzonnen volgens 'Der Spiegel'

In den sechziger Jahren war es dann der US-Psychiater Leon Eisenberg, der dem Krankheitsbild, unter neuem Namen, zum Durchbruch verhalf. Niemals hätte er gedacht, erzählte er, dass seine Erfindung einmal derart populär würde. "ADHS ist ein Paradebeispiel für eine fabrizierte Erkrankung", sagte Eisenberg. "Die genetische Veranlagung für ADHS wird vollkommen überschätzt."
beweer ik ook al jaren. vroeger was iemand gewoon druk. lekker uit laten rausen.
probleem zit bij de ouders die tegenwoordig geen eigen tijd meer hebben om dat fatsoenlijk te begeleiden.
kinderopvang maakt meer kapot dan je lief is ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Paul wrote:
Indiana Jones wrote:Zelfs de aandoening ADHD blijkt verzonnen volgens 'Der Spiegel'

beweer ik ook al jaren. vroeger was iemand gewoon druk. lekker uit laten rausen.
probleem zit bij de ouders die tegenwoordig geen eigen tijd meer hebben om dat fatsoenlijk te begeleiden.
kinderopvang maakt meer kapot dan je lief is ...
Juist,...en niet echt juist..

Mijn petekind is in zijn kinderjaren daaronder gecatalogeerd...
Kan je zeggen,..een lijdensweg indien het " extreem " is.
Trouwens, wat is de echte definitie....ook al zoiets waar je nog jaren congressen kan over organiseren.

Het verhaaltje :
Superslim en superdruk (ADHD ) petekind scoort in de gemiddelde school een 30 procent hé...
Jaarlijks veranderen van school....
etc...etc....

Nu afgestudeert in een bepaalde richting " exceptioneel cum laude ".

Buiten het feit dat ik hem zeer regelmatig zie, ik zie hem ook op onze verlofperiodes continue :
- hij beantwoord absoluut niet aan de definitie ' nerd '.
- hij heeft merkelijke kenmerken van partiele superintelligentie.
- hij scoort eveneens zwak op vele klassiekers.
- hij heeft ' alles ' in zich om een carriere te maken, maar een goede omkadering kan veel schade voorkomen.

ADHD,
vandaag te vaak gebruikt en misbruikt....
maar, het is er wel !

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Re: Freegold

Post by cavajo »

Je kan dit misschien eens op FoFOA gaan posten, Indy, want hij ziet Freegold tot stand komen op twee manieren: Ofwel crasht de goudmarkt in Londen, ofwel komt er een spiraal van prijsinflaties allerhande. Ik ben overigens 'krach' vanop het andere forum en wou mij hier ook wel eens registreren![/quote]

@ Krach

superwelkom op het forum hé !
Krach, een reeds lang meegaande lezer en poster !

Een kleine stomme opmerking...
blijf bij dezelfde ' nick '.....
Altijd handig,

mvg,
Cavajo
Goldie

Post by Goldie »

Binnen de komende paar dagen komt er misschien een aanval op Syrie, mogelijk een escalatie. Zal de goud\zilver prijs in die periode nu omhoog of omlaag gaan?
Geld bijdrukken en de prijzen gelijk houden.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Ontzettend veel bewondering,
ontzettende verrijking gelezen deze week.

Vele " bleu " goudkopers, zoals ondergetekende, kopen omwille van een " aanvoelen "...dat
er in het monetaire systeem " ewa schort ".
En, daarmee waren , of zijn wij , al een eindje voor op de gemiddelden....
Na het kopen ( mijn geval ), of zelfs voor de aankoop bij velen.., probeer je een gerust geweten
te halen door " eventuele gelijkgestemden " te vinden.
Tenslotte, aankopen fysiek ( zelfs vandaag ) is nog steeds niet een " alledaagsje "....

Interludium zonder blasé :
- ik kan vandaag nog vlot naar mijn bank voor een krediet met 6 cijfers voor de komma.
( 7 zou ook mijn ding niet zijn, heb ik geen behoefte aan )
( trouwens : kredietschaarste : off topic, maar vaak een hoop gelul )
- bij iedere goudtransactie ( fysiek voor op de rekening bestaande cash ) had ik een
ander aanvoelen.

En, dan komen we op de fora......
Sommigen lezen....
Sommigen argumenteren.....
Sommige lopen altijd ' net genoeg ' tussen de lijntjes ' om de gehaktmolen al of niet net te ontlopen....

Effe vorig forum :
Alles draaide rond de definitie van vrijgoud.
Ik ging er lang, soms te lang in mee.
....elk vertrekt tenslotte vanuit zijn visie tot fysiek goud....
En ik bleef er maar mee worstelen......
Soms dacht ik.....kheb het...kben mee....
En effe later...weer het grootste soepkieken dat er de ballen van snapte.......
Ik blijf Geel Ijzer danken ,...uitermate....., maar,
Ik heb nog steeds geen behoefte om met Flore een klapke te doen.....
......Welweterij had ik niet direct boodschap aan....

Maar, ieder doet zijn ding,
En, gedeelde kennis schept mogelijkheden...
Als " respect " maar hoog in het vaandel blijft.
We hoeven tenslotte toch niet allemaal bankiers te zijn......
Het zou dan ook maar een triestig wereldje zijn, ook voor hen !

Kom nog eens terug op " kieken " "Alain Vandam,...Pascaline....etc...".
Zou ( en zal ) verkocht hebben aan ( quasi ) topkoers.....
(heeft het ook op tijd gemeld ).
Misschien pure chance,...maar achteraf voor hem een opportuniteit....
Bij verkopen en terugkopen....veel geld te verdienen hé....
Ik geef het louter maar ter info..... ( zelf doe ik het ook ' nog ' niet )...

Mijn insteek om fysiek aan te kopen is nog niet gewijzigd.
Mijn visie over de toekomst blijft " continue onderhevig " aan wijziging.
Mijn zakelijk leven kan parallel, zowel als contradictorisch lopen met mijn
privé initiatief....
Enne, ik voel me niet schizofreen !!!

Hier hoef ik niet ( zoals op vorig forum ) te schrijven : moet ik met een kluts
goud onder de grond kruipen ???....

Dus,
fijn forum Rasta,

Danke Indy, Paul Spruitje,Obi....etc...
Trouwens, als alles mega stijgt,.................
ik zie ons ooit nog eens een jupiler drinken rond de doorgezakte asse van Obi zijn remorque......
onder het motto : ...mannen weten waarom......

ook zo een schitterende " open " slogan !!!

mvg,
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:ADHD, vandaag te vaak gebruikt en misbruikt.... maar, het is er wel !

mvg,
Cavajo
Mijn vrouw ontmoette enige jaren terug een moeder van 2 jonge kinderen bij onze biologische slagerij (klein winkeltje).
De slager verkoopt vlees en wat belendende producten zonder toevoegingen zoals E-nummers en heeft ook een boekje op de toonbank liggen "E=eetbaar? van dr. J. Kamsteeg" (dit boekje hebben wij destijds zelf ook aangeschaft en leven ernaar).

Maar goed ..... het was even rustig in de winkel en de moeder begon te vertellen dat haar kind van 10 jaar al enige jaren onder begeleiding stond van jeugdhulp, diverse medicijnen slikte, thuis nauwelijks te handhaven, slechte leerprestaties e.d. en dat de psychologen haar op enig moment het advies gaven om het kind op een bijzondere school te doen en enige tijd op te laten nemen in een instelling. Allemaal vanwege onbeheersbare hyperactiviteit (ernstige ADHD).
Tegelijkertijd had haar jongere zoon ook al ADHD verschijnselen en slikte Ritalin. Volgens de artsen zou het erfelijk bepaald kunnen zijn (een toevallig ongunstige genenmix tussen haar en haar echtgenoot).

De moeder vertelde dat ze op een gegeven moment de wanhoop nabij was en bereid was ALLES uit te proberen ... dat was dus 2 jaar terug, zo zei ze. Op gegeven moment liep ze tegen het boekje van dr. Kamsteeg aan, waarin de Nederlandse huisarts uitlegt dat sommige kinderen allergisch kunnen zijn voor smaakversterkers & smaakvervangers & kleurstoffen, die de voedingsindustrie toevoegt met als sub-doelstelling dat de mensen meer gaan consumeren (deze toevoegingen wakkeren de eetlust aan).

Omdat allebei haar kinderen ADHD gediagnosticeerd waren, bedacht de moeder dat ze wel eens deze allergie zouden kunnen dragen, maar er was geen psycholoog of ziekenhuisarts die dat wilde- of kon bevestigen.
Ze is vanaf dat moment (met het pocketboekje van Kamsteeg in de hand) elk product gaan bekijken op toevoegingen (moet erop staan) en heeft haar kinderen alle producten met schadelijke E-nummers onthouden. Ze vertelde dat dit een eindeloze zoektocht was, waarbij niemand haar kon helpen en dat het een hele onderneming was om vervangende producten te vinden + te zorgen dat haar kinderen niet stiekum toch producten namen, waar die rommel inzat (zit in alle frisdrank en snoep).

Na enkele maanden werden haar kinderen rustiger, na een half jaar gingen de leerprestaties vooruit, na een jaar was opname in een instelling- of plaatsing van haar dochter nergens meer voor nodig en haar jongste zoon hoefde geen Ritalin meer. Toen ze het verhaal in de slagerij vertelde, had ze 2 normale kinderen, zonder medicatie en met goede leerprestaties .... al bleef het voor de moeder wel een hele tour om de kinderen in het eet-gareel te houden.

Kun je dan niet stellen dat er enerzijds kinderen zijn, die wat drukker zijn dan de andere en daarnaast een grote groep, die allergisch is voor de voedselindustrie (daar soms na de püberteid overheen groeien) waardoor de pharmaceutische industrie bakken met geld verdient en dát dan nog eens, doordat de medische industrie een ontdekking van een arts volledig opgeblazen heeft en een ziekte heeft UITGEVONDEN, die geen ziekte is maar juist een door de maatschappij zelf ingebrachte hoax, waardoor vele jongeren zichzelf niet kunnen ontwikkelen en ook nog eens aangemerkt worden als arbeid gehandicapt, met een overheidsuitkering ?

Zo simpel komen hoaxes dus de wereld in ..... en voor je het weet, denken zelfs de meest hoog opgeleiden, dat het echt is.

Image
Sanem
Bronze Member

Post by Sanem »

Goldie wrote:Binnen de komende paar dagen komt er misschien een aanval op Syrie, mogelijk een escalatie. Zal de goud\zilver prijs in die periode nu omhoog of omlaag gaan?
oorlog is waarschijnlijk, de meerderheid van Congress heeft zich er niet expliciet tegen uitgesproken, de fractieleiders zijn beide voor... en nu is er sprake van een nieuwe gasaanval, meer excuus zullen ze niet nodig hebben
en het is in hun eigen belang, in oktober zitten ze weer aan de debt ceiling. een goeie crisis zou de ultieme, zoniet enige oplossing zijn
voor zover dat de US parlementsleden nog een vrije wil hebben, tussen het geld van de banken/military-industrial complex en de vuile was die de NSA non-stop verzamelt moet je een heilige zijn om nee te zeggen tegen oorlog. vrede betaalt niet zo goed

de goudprijs gaat dit najaar sterk omhoog, dat is al jaren geleden zo afgesproken, het is gewoon wachten op een goed excuus
een oorlog in het Midden-Oosten kan daarvoor zorgen. de truc is om een crisis te hebben die je wel kan controleren, zodat mensen niet teveel panikeren, anders gaan ze zotte dingen doen (zoals goud kopen)
Post Reply