Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Eind van het jaar? :shock:
Ik dacht effe... dat trekken we wel nog 'n jaar of 5(minstens) :?
Poehh moest dat waar zijn dan staat hier in België niets meer recht denk ik. Vele 60+'ers betalen enkel in cash en uitzonderlijk eens met de kaart om te tanken of in de supermarkt. Dan komen héél wat zaken in de problemen. Kunnen alle marktkramers hun boeken dicht doen (wegens geen pin-apparaat). Pin-apparaten gaan zo maar niet uit de lucht komen vallen voor gans Europa, dat geeft problemen.
En een electoraal machtige groep afstraffen met cash te verbieden... :|
Misschien in eerste instantie de 500€ en 200€ uit de handel nemen dat zie ik dan wel gebeuren.
Mijn vermoeden is (een persoonlijke mening) dat de geld-automaten opname limieten verlaagd
zullen worden naar +/- €250 per dag.
Ik vermoed verder dat stillekes alle euro biljetten boven de €50 uit de markt zullen verdwijnen
(is nu al het geval).
Ik heb gehoord dat (maar dat is wandelgangen gossip :? ) men de cash limieten voor fysiek edelmetaal verder wil
verlagen naar max €1.000 per transactie en ook 'smurfen' beboeten (meerdere transacties van cash €1000,-)
Daarmee wil men dan tevens controle op fysiek edelmetaal transacties over de rekening van €1000 en hoger initiëren, voor
zover dat mogelijk is.

Ik denk dus niet overnight, maar eerder sluipend. Gaat het overnight ... dan vrees ik dat overnight het licht
bij het Europees Parlement ook uitgaat en uitblijft.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Miin

Post by Miin »

Paul wrote:Zit veel dichter bij de waarheid dan je durft te vermoeden.
USA is niet zomaar cashloos. dollar is de reserve currency en wereldwijd ook cash in gebruik.
de ECB heeft de euro in een weekend afgeschaft en digitaal gemaakt als het moet.

Alles wijst erop dat wie richting in gaan ja
zou me serieus verbazen als we eind van het jaar nog met cash kunnen betalen hier.
Die cash-loze maatschappij gaat er echt niet zonder slag of stoot komen hoor en al zeker NIET in een half jaar.
De zwarte economie is HUGE en er zijn héél veel menselijk van afhankelijk ... die gaan dat echt niet zomaar aanvaarden.
Zoals Indy aangeeft, als ze denken dit overnight te kunnen doen gaan ze zich goed mispakken (maar dat beseffen ze ook wel denk ik en ik verwacht het dus ook niet meteen) eerder een geleidelijke, gestimuleerde minimalisering van cash gebruik.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

-Linksom of rechtsom, gaan overheden wel wat doen.
-Immers, de economie stagneert of komt nauwelijks op stoom.
-Daardoor lopen belastingen terug en dus ook de inkomsten voor overheden.
-De hoop was dat mede door het rentebeleid en het QE beleid (waardoor banken weer ruimte
zouden moeten krijgen om geld uit te lenen), het geld weer zou gaan stromen,
waardoor de economie weer zou groeien waardoor de belastinginkomsten weer zouden toenemen.

*Het is nog steeds bijzonder lastig om geld te lenen bij banken, dus die instellingen werken
niet echt mee. Sterker nog, ze stallen de overtollige middelen bij de CB's tegen 0.5% rente.
*Particulieren zien hun spaarrente naar '0' bewegen en steeds vaker eronder, waardoor ze het
geld gaan opnemen e/o elders beleggen, maar niet zomaar uitgeven ivm alle onzekerheden.
*Aan het beleid van de banken durven overheden niet te komen (zij zorgen er immers voor dat nieuwe
staatsleningen geplaatst worden), dus die laten ze in relatieve rust.
*Je hoort steeds vaker in MSM (main-street-media) dat men beleggingswinsten wil gaan belasten.
Dat moet de particulieren uit de beleggersmarkt halen, omdat beleggingsverliezen niet gecompenseerd worden.
*Blijft het cash dat is opgenomen en wat moet rollen, maar dat niet doet. Dus gaan ze het cash terugdringen in
de hoop dat het gaat rollen. Daarnaast is dat wel zo handig wanneer banken weer in de problemen komen,
want dan heb je geen bankruns meer en hoeft men alleen maar internetbankieren tijdelijk te beperken.

Alles lijkt erop gericht te zijn om particulieren te dwingen hun geld weer te laten rollen, waardoor de economie
weer aantrekt, de inflatie kan oplopen alsmede de belasting inkomsten. In Japan lukte dat niet met een rente op '0'
dus nu probeert men het misschien met negatieve rente (strafrente voor spaargeld) in de hoop dat het dan weer
gaat rollen. Alles wat (papier) cash zit, zijn de overheids ogen op gericht ... dus ook antiek, kunst, precious metals etc.
want de overheid mist EN de macht om het te laten rollen EN de kans om er belasting over te heffen,
want het overheidscredo is:" geld moet in ons zicht rollen, anders komen wij in de problemen" 8-)

Voor bovenstaand verhaal heb je imho in principe geen goeroes nodig, want er zit vanzelfsprekende logica in.
Het enige probleem is, dat MSM een heel ander verhaal vertelt waardoor mensen zand in de ogen wordt gestrooid.
En dan ... tsjah .... komen de goeroes om de hoek om te vertellen hoe het echt zit.

Tenminste ... zo zie ik het ... ben geen goeroe, maar probeer alleen maar GVB (gezond-boeren-verstand) te gebruiken :)
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

[quote="Indiana Jones"]-Linksom of rechtsom, gaan overheden wel wat doen.
-Immers, de economie stagneert of komt nauwelijks op stoom.
-Daardoor lopen belastingen terug en dus ook de inkomsten voor overheden.
-De hoop was dat mede door het rentebeleid en het QE beleid (waardoor banken weer ruimte
zouden moeten krijgen om geld uit te lenen), het geld weer zou gaan stromen,
waardoor de economie weer zou groeien waardoor de belastinginkomsten weer zouden toenemen.

Overheden beginnen inderdaad steeds wanhopiger te worden:

http://www.nujij.nl/politiek/grote-woed ... 5722.lynkx

Ik zou me dood schamen, maar kennelijk zijn sommige politici uit ander hout gesneden.
Verder vind ik het totaal onbegrijpelijk dat mensen zich zo mak laten slachten.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

PieterP wrote:Verder vind ik het totaal onbegrijpelijk dat mensen zich zo mak laten slachten.
Individueel vinden we dat kennelijk allemaal, maar de grote 'meute' heh ... die is nog steeds:
Image
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote: *Particulieren zien hun spaarrente naar '0' bewegen en steeds vaker eronder, waardoor ze het
geld gaan opnemen e/o elders beleggen, maar niet zomaar uitgeven ivm alle onzekerheden.
Voorlopig krijg je in België nog steeds 1,60% tot 0,20% op jaarbasis en in Nederland van 1,45% tot 0,40%, dus voorlopig zitten we d'er nog 'n eindje vanaf. Bovendien laat de Belgische wetgeving niet toe van onder de 0.11% te gaan. Maar regeltjes kunnen snel bijgesteld worden.
De reden waarom ze het opnemen en in iets gans anders 'beleggen' heeft 'n andere reden. Bvb. de aankoop van wagens in Griekenland, dat komt niet door de lage rente maar omdat men wil vluchten van de banken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:
PieterP wrote:Verder vind ik het totaal onbegrijpelijk dat mensen zich zo mak laten slachten.
Individueel vinden we dat kennelijk allemaal, maar de grote 'meute' heh ... die is nog steeds:

Dat heb ik ook heel lang gedacht.
Niet dat ik nu denk te weten hoe het zit, maar ik vrees dat er meer aan de hand is.

http://www.nujij.nl/economie/goldman-sa ... 5562.lynkx

Vooral reactie twee had zomaar van mij kunnen zijn.
Het is niet genoeg uw stem te laten horen, de gevestigde elite heeft teveel macht.
Dit roeit men niet meer uit met wat demonstraties.
Dit zal onheroepelijk leiden naar slavernij of een bloedige clash, met verstrekkende gevolgen.

Oftewel van de vier schaapjes zal er eentje overblijven en zijn naam ken ik ook al...
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Waarover heeft die man het?

There is a very curious new development with respect to gold. In many European countries, people can no longer buy retail gold coins for bullion. Shops will buy but no one is selling.

Waar kan men geen goud meer kopen in Europa? Misschien in "mini-Europa" (foto onder) volgens de diverse postings van de man zou je opmaken dat we intussen in Europa alleen nog gras te eten krijgen.
If someone leaves Spain wearing a lot of jewelry, authorities will pull them aside to weigh whatever jewelry they may have.

In Luxemburg was eens een stadje, het heette:

Image

Had Jambers nog reportages gemaakt dan was dit waarschijnlijk een sollicitatie voor een uitzending. Gaat imo de kant op van Sinclair.

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

In Spanje kan dat niet. En dat heeft ie uit persoonlijke observatie. Is u zelf gaan kijken Spruitje ?
of kunt u het zichzelf niet voorstellen ? Ik denk het laatste. Ik kan er zelf ook amper aan wennen. Onvoorstelbaar.
Maar ook hier zijn goudloketten al ooit bijna dichtgegaan. Het is dat Middelkoop het toen weer oppakte. Bij gewone banken kon en kan je al heel lang niet meer terecht ook.

verder

Big bang nadert rap. wat gaan we doen ?

http://www.autonozone.com/2014/12/26/ho ... omment-134

http://armstrongeconomics.com/archives/30425
http://armstrongeconomics.com/archives/31361

De voorspelling wordt steeds concreter, en daardoor ook makkelijker om er je voordeel mee te gaan doen,
als we een flashcrash gaan krijgen in oktober zoals in oktober 1987 waardoor iedereen op verkeerde been komt te staan
kun je heel veel verdienen met putopties natuurlijk. na de crash gelijk eruit en draaien naar de Dow.

Of blijven zitten als je banken neemt, die gaan niet herstellen maar naar 0 als dit los gaat straks. de vraag is hoe je het er dan nog uit krijgt. maar de flashcrash moet mee te pakken zijn !

putopties pak je voor paar cent op nu. verkoop je na de crash voor 2 of 3 zeker, sentiment dan zwaar negatief, en nog maanden premie erin als je de juiste neemt.

doe er je voordeel mee. het is niet alleen goud dat blinkt !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Paul wrote:In Spanje kan dat niet. En dat heeft ie uit persoonlijke observatie. Is u zelf gaan kijken Spruitje ?
Wat de man over Europa vertelt voel ik zo alvast niet aan, en hij trekt -voor mij- z'n ganse geloofwaardigheid (bij mij) inmiddels omlaag. Het is als een vis (Amerikaan) die even gaat lucht happen en daarmee eventjes het vasteland (Europa) te zien krijgt en zegt: "Daar op het vasteland leven de meest gruwelijke dieren"
Ik heb m'n twijfels of die observaties (net als de vis, niet meer dan 'n bezoek aan diners, filmzalen, hotels en luchthavens- dan zo'n goed beeld geeft over Europa) just a thought

Ik kan het me ook amper voorstellen maar wat zijn die andere landen dan? Op Spaanse sites zie ik de gangbare PM aan de hier gangbare prijzen geafficheerd staan, in andere zaken zie ik premies die 10% hoger zijn dan bij ons. Is hij dan zelf gaan kijken? Waarom lezen we daar dan niets over op de andere (internationale) PM-fora? Zijn Europees bezoek was een rollercoaster. Als ik zelf zoek kan ik tientallen Spaanse sites vinden waar wel sommige munten als uitgeput staan (ze hebben ook een ruim aanbod) maar vele munten zijn ook beschikbaar.

De vraag of hij het zelf is gaan uitvlooien kan je je ook stellen. Ook al krijgt hij 100-den mails van Spanjaarden "dat het dikke leugens zijn" ze gaan waarschijnlijk in dezelfde prullenbak belanden als de mail van Indy naar Sinclair (hoax ABN Amro) en de lezer krijgt het nooit te weten.

Hoogstwaarschijnlijk gaat het hem over deze post: Iemand die naar Madrid geweest is en geen goudwinkel kon vinden.
Het moet gezegd zijn, er zijn ook in Madrid (net als in Brussel) meer restaurants dan goudshops. Het vergt dus enige moeite om ze te zoeken, zonder zoeken ga je ze waarschijnlijk niet tegen komen bij een wandeling in de stad.

Compro oro Madrid - Fernando el Católico, 53 - Madrid
Compro oro Madrid - Doctor Esquerdo, 12 - Madrid
Carranza bank oro - Carranza 20 - 28002 Madrid
Compro oro Plata - Calle Antonio Lopez, 19 - 28019 Madrid
Degussa Precious Metals - Calle de Velázquez 2 -28001 Madrid
Oro Express - Eloy Gonzalo Street 9 28010 Madrid
... (ben gestopt)

Hoeveel moet je d'er hebben in Madrid? D'er zijn er meer dan in Brussel.

Hij had het over "many European countries..." tenzij dat Catalonië, Baskenland, ... al onder het juk van de Spaanse vlag zijn gekropen had ik graag meer info gehad over al die andere Europese landen...

Mijn excuses dat ik voor sommigen misschien té kritisch ben. :?
- William Arthur Ward -
Post Reply