Mijn vermoeden is (een persoonlijke mening) dat de geld-automaten opname limieten verlaagdSpruitje wrote:Eind van het jaar?![]()
Ik dacht effe... dat trekken we wel nog 'n jaar of 5(minstens)![]()
Poehh moest dat waar zijn dan staat hier in België niets meer recht denk ik. Vele 60+'ers betalen enkel in cash en uitzonderlijk eens met de kaart om te tanken of in de supermarkt. Dan komen héél wat zaken in de problemen. Kunnen alle marktkramers hun boeken dicht doen (wegens geen pin-apparaat). Pin-apparaten gaan zo maar niet uit de lucht komen vallen voor gans Europa, dat geeft problemen.
En een electoraal machtige groep afstraffen met cash te verbieden...![]()
Misschien in eerste instantie de 500€ en 200€ uit de handel nemen dat zie ik dan wel gebeuren.
zullen worden naar +/- €250 per dag.
Ik vermoed verder dat stillekes alle euro biljetten boven de €50 uit de markt zullen verdwijnen
(is nu al het geval).
Ik heb gehoord dat (maar dat is wandelgangen gossip

verlagen naar max €1.000 per transactie en ook 'smurfen' beboeten (meerdere transacties van cash €1000,-)
Daarmee wil men dan tevens controle op fysiek edelmetaal transacties over de rekening van €1000 en hoger initiëren, voor
zover dat mogelijk is.
Ik denk dus niet overnight, maar eerder sluipend. Gaat het overnight ... dan vrees ik dat overnight het licht
bij het Europees Parlement ook uitgaat en uitblijft.