Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Duvellover

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Duvellover »

Hopelijk is het dan een etappe met aankomst boven ;)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Dat zou de rit (18de) van Gap naar Alpe d'huez zijn. (laatste km)

Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Sanem
Bronze Member

Post by Sanem »

in Madrid niet veel van de crisis te merken
wel veel inflatie, reisgidsen lijken de museumprijzen niet te kunnen bijhouden :mrgreen:

ik had bodems gezet voor goud aan 1360 en zilver aan 19
en dan kom je op zoiets thuis :?

blijkbaar spelen ze hard op hard, dus ik mik nu op 1175 voor goud en 16 voor zilver
gevolgd door een stijging tot 1900
en dit alles binnen twee weken :lol:

gezien de verhoogde druk van de laatste weken zou dit kunnen kloppen
ze willen de prijzen laag genoeg krijgen voor de dam barst
ik dacht aan Griekse verkiezingen, maar nu lijken ze op een Chinese bubble aan te sturen
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Ik ben wel gene twitteraar à la Flore maar hier toch een poging :lol: :lol: :lol:

* When there's no way out, you find a deeper way in (Cassian Skarssen : The International)

*This is a game that rewards patience and balance. You must think like a man of action and act like a man of thought (Jonas Skarssen : The International)

* Well, this is the difference between truth and fiction. Fiction has to make sense. (Wilhelm Wexler : The International)

* The IBBC is a bank. Their objective isn't to control the conflict, it's to control the debt that the conflict produces. You see, the real value of a conflict, the true value, is in the debt that it creates. You control the debt, you control everything. You find this upsetting, yes? But this is the very essence of the banking industry, to make us all, whether we be nations or individuals, slaves to debt. (Umberto Calvini : The International)
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Sanem wrote:blijkbaar spelen ze hard op hard, dus ik mik nu op 1175 voor goud en 16 voor zilver
gevolgd door een stijging tot 1900 en dit alles binnen twee weken :lol:

Image

Posted on May 19, 2013 by Martin Armstrong

Gold & Timing

Bull markets I have stated many times are 7, 11, 13 or 21.

Gold has three very interesting bottoms. The 1999 is the intraday low. 2000 is the lowest yearly closing. Then 2001 produces the lowest quarter closing. This is an interesting set up that is rare to say the least. So effectively, both the 11 and 13 cycles come into play since the low was not a single event. So we got the 13 year since 2012 was the highest closing but we got the intraday in 2011 as 11 up from the lowest closing. Had both the intraday and the close been unified in 1999, then the ideal would have been 2010 with a max of 2012.

Likewise, on the way down we should have had a 19 month correction but the move up to create the highest annual closing in 2012 extended the cycle. Everything happens for a reason and this may prove to be the currency crisis.

Image

This decline will be no different than anything before. The bulk of the drop always takes place within the first 2-3 years. So just as gold crashed from $875 in 1980 to $293 by 1982, the 5 year bear market prevailed but low was $280 compared to $293. The 19 year low was only $254.

Even if gold declines into 2015, the bulk of the drop will most likely take place during this year as was the case 1980-1982. A lower low in 2015 may be marginal. That depends upon the low we see this time. If it is in the $1150 area, then the worse case should be $875-$907.

We still see the phase transition for 2017 time frame and that is normally up to a 2 year event so 2015-2017 does not change anything long-term. The rest will be in the report.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Sanem wrote:in Madrid niet veel van de crisis te merken
wel veel inflatie, reisgidsen lijken de museumprijzen niet te kunnen bijhouden :mrgreen:

ik had bodems gezet voor goud aan 1360 en zilver aan 19
en dan kom je op zoiets thuis :?

blijkbaar spelen ze hard op hard, dus ik mik nu op 1175 voor goud en 16 voor zilver
gevolgd door een stijging tot 1900
en dit alles binnen twee weken :lol:

ik dacht aan Griekse verkiezingen, maar nu lijken ze op een Chinese bubble aan te sturen
List, bedrog puisante zelfverijking, minachting voor burgers, boeren en kleine zelfstandige.
Het is naar mijn idee al lang geen spelletje meer.
Hoewel ik moet zeggen dat ik nog steeds in de gezegende omstandigheden ben dat ik er niet minder om slaap.

Zoals ik al eerder mijn vermoeden heb neergetypt denk ik dat het nog wel even door zal gaan.
Nu al, ben je eigenlijk een zot als je fysiek hebt of koopt en dat is de gedachte die iedereen moet hebben natuurlijk.
Nee dan de beurs en het succes daar.

Toch ben ik al eerder achteraf zeer content geweest met mijn eigenwijsheid.
Mijn stugge mentaliteit om ogenschijnlijk idiote beslissingen vol te houden.
Eerlijk gezegd hoop ik nu vurig eens flink op mijn plaat te gaan.
Want als ik over jaren een heel contente mens ben omdat ik nu eigenwijs ben gebleven.
betekend het automatisch dat de grote groep om mij heen bittere armoede zou kennen.

We gaan inderdaad zien.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Dat noem ik nog eens achteruitrijden in " grande vitesse " :lol: .
De jobaanbiedingen in de mijnbouw zal voor de moment " genen vetten " zijn :mrgreen: .
man man man
Ik had 2 maand geleden een koopordertje geplaatst met zeer lage limiet op een juniorke..
Heb het nipt niet gehaald ( had korte tijdsduur )
Vond het toen ewa jammer...
Het staat vandaag al een goeie 60 procent lager dan mijn limiet....
Enne,....nu durf ik zelfs niet... :mrgreen:
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Inderdaad Cavajo.
Vroeger waren er op de Nederlandse tv zo'n wedstrijden op circuit: ik dacht het kampioenschap achteruitrijden of iets dergelijks. Ik dacht met DAF-wagentjes. Het lijkt er sterk op. :mrgreen:
Op dit moment denk ik aan iets wat Karel Van Wijnendaele ooit schreef: "We hebben alleen nog onze ogen om te schreien..."
Maar ...

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Inderdaad Cavajo.
Vroeger waren er op de Nederlandse tv zo'n wedstrijden op circuit: ik dacht het kampioenschap achteruitrijden of iets dergelijks. Ik dacht met DAF-wagentjes. Het lijkt er sterk op. :mrgreen:
Op dit moment denk ik aan iets wat Karel Van Wijnendaele ooit schreef: "We hebben alleen nog onze ogen om te schreien..."
Maar ...
Haal je hart op ...... programma heette:" ter land ter zee en in de lucht", hier met commentaar van André van Duijn en dat is pas echt genieten!
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

cavajo wrote:Dat noem ik nog eens achteruitrijden in " grande vitesse " :lol: .
De jobaanbiedingen in de mijnbouw zal voor de moment " genen vetten " zijn :mrgreen: .
man man man
Ik had 2 maand geleden een koopordertje geplaatst met zeer lage limiet op een juniorke..
Heb het nipt niet gehaald ( had korte tijdsduur )
Vond het toen ewa jammer...
Het staat vandaag al een goeie 60 procent lager dan mijn limiet....
Enne,....nu durf ik zelfs niet... :mrgreen:

edelmetaalprijs : *zucht*
junioraandelen : *zucht* je mag er niet meer naar kijken, want bij elke refresh is er opnieuw een percent vanaf :(

doet me denken aan "wie niet weg is, is gezien"
och, waar is de kindertijd ? en nu kan men geen kind meer zijn
http://www.youtube.com/watch?v=9zEVOyq5lwI

Ooit.... Er komen andere tijden :roll:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply