Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:Waarom was dit vroeger niet en nu allemaal wel, wat gaat er fout ?
The Road to Serfdom - Friedrich Hayek
Image
Society has mistakenly tried to ensure continuing prosperity by centralized planning, which inevitably leads to totalitarianism. “
Zolang de grootste gemene deler onder de bevolking van deze regelingen profiteert, hebben ze de overheden in hun macht. Immers, ervan afwijken houdt stemmenverlies in en het pluche zit nou eenmaal zo lekker ... :? .

Zo heb ik eind jaren '70 eens meegemaakt dat een collega naar een woonwagenkamp ging ivm een debetstand op de bankrekening van één van de bewoners. Daar 's-avonds aangekomen merkte hij dat het kamp baadde in het licht. Op de vraag of dat niet veel kostte, vertelde de debiteur:"dat betaalt de gemeente". De overheid legde de paden aan, betaalde de verhuisvergoedingen en opknappen van de wagens en de gemeente betaalde gas-licht en water. Ze hadden het druk met werk, maar hadden bijna allemaal een uitkering. De debetstand, ontstaan door incasso's van wehkamp, neckermann en andere bedrijven waar luxe goederen waren gekocht, mocht slechts met bedragen van 5 gulden per maand afgelost worden en moest na 1 jaar worden kwijtgescholden van de rechter .... omdat je uitkerings gerechtigden het bloed niet onder de nagels vandaan mocht halen. Dat er gefraudeerd was met loonstroken om die goederen geleverd te krijgen, kon je de kampbewoners volgens de rechter niet aanrekenen, ze kregen alleen een tik op de vingers. Thans zijn het niet alleen meer de woonwagenbewoners maar veel grotere groepen in de samenleving. Geen politicus durft er iets aan te doen vanwege negatieve publiciteit en dus ..... gebeurt er niets.
Austeriteit is in deze een hoax ..... hyperinflatie lijkt de enige uitweg .... al lijkt die er voorlopig nog niet te komen.
Wat Brussel wil is "één voor allen en allen voor één", wat veel landen in west europa flink begint op te breken, want "allen lijken voor één" te gaan, totdat ook die aan "lager wal geraakt"..
Dus pakken ze alles af, wat er af te pakken is en zetten daarvoor de rechterlijke macht in. Van kale kippen kun je niet plukken, dus die worden met rust gelaten .... en nog steeds vertroeteld ..... totdat alles op is en er een groep de schuld van krijgt 'get the jews'

Jammer dat het zo moet gaan .... :cry:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Duvellover wrote:Zo denk ik er ook over rasta, vond het altijd jammer dat ik niet aan lagere prijzen goud had gekocht. Was toen ook ni mogelijk aangezien ik tot 2011 nog studeerde en geen cash flow had. Mijn aankopen van toen zijn dus hoog maar ik moest ergens starten. Sinds dien heb ik telkens aan lagere prijzen kunnen kopen. Het vergt wel wat doorzettingsvermogen om aan te kopen terwijl u vorige aankopen "verlies" maken.
Verlies is hierin een virtueel begrip, vermits je de investering niet op korte termijn nodig hebt. Volhouden getuigt van moed .. ;)
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:Waarom was dit vroeger niet en nu allemaal wel, wat gaat er fout ?
Image
Society has mistakenly tried to ensure continuing prosperity by centralized planning, which inevitably leads to totalitarianism. “
Zolang de grootste gemene deler onder de bevolking van deze regelingen profiteert, hebben ze de overheden in hun macht. Immers, ervan afwijken houdt stemmenverlies in en het pluche zit nou eenmaal zo lekker ... :? .

Zo heb ik eind jaren '70 eens meegemaakt dat een collega naar een woonwagenkamp ging ivm een debetstand op de bankrekening van één van de bewoners. Daar 's-avonds aangekomen merkte hij dat het kamp baadde in het licht. Op de vraag of dat niet veel kostte, vertelde de debiteur:"dat betaalt de gemeente". De overheid legde de paden aan, betaalde de verhuisvergoedingen en opknappen van de wagens en de gemeente betaalde gas-licht en water. Ze hadden het druk met werk, maar hadden bijna allemaal een uitkering. De debetstand, ontstaan door incasso's van wehkamp, neckermann en andere bedrijven waar luxe goederen waren gekocht, mocht slechts met bedragen van 5 gulden per maand afgelost worden en moest na 1 jaar worden kwijtgescholden van de rechter .... omdat je uitkerings gerechtigden het bloed niet onder de nagels vandaan mocht halen. Dat er gefraudeerd was met loonstroken om die goederen geleverd te krijgen, kon je de kampbewoners volgens de rechter niet aanrekenen, ze kregen alleen een tik op de vingers. Thans zijn het niet alleen meer de woonwagenbewoners maar veel grotere groepen in de samenleving. Geen politicus durft er iets aan te doen vanwege negatieve publiciteit en dus ..... gebeurt er niets.
Austeriteit is in deze een hoax ..... hyperinflatie lijkt de enige uitweg .... al lijkt die er voorlopig nog niet te komen.
Wat Brussel wil is "één voor allen en allen voor één", wat veel landen in west europa flink begint op te breken, want "allen lijken voor één" te gaan, totdat ook die aan "lager wal geraakt"..
Dus pakken ze alles af, wat er af te pakken is en zetten daarvoor de rechterlijke macht in. Van kale kippen kun je niet plukken, dus die worden met rust gelaten .... en nog steeds vertroeteld ..... totdat alles op is en er een groep de schuld van krijgt 'get the jews'

Jammer dat het zo moet gaan .... :cry:
Ook om te janken eigenlijk:

http://www.nu.nl/binnenland/3506398/hee ... stal-.html

Persoonlijk sloot ik die school met de meest gezwinde spoed.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Onder water staan is geen ramp. Ik ga d'er van uit dat ik bij 'n bail-in meer geld ging kwijt zijn. ;)
PieterP wrote:Ook om te janken eigenlijk:
http://www.nu.nl/binnenland/3506398/hee ... stal-.html
Persoonlijk sloot ik die school met de meest gezwinde spoed.
Ah, in de school "Blokkendoos" is het schooljaar al ten einde. Bepaalde peuters tonen abnormaal sexueel gedrag.

Ps: De foto's en reportage kwamen tot stand in België.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Paul wrote:Het sinterklaasfeest afschaffen lijkt me een goed begin van de morele wederopbouw
Nou het lijkt er toch echt op dat sint niklaas het hele jaar door niet echt moeilijk gaat doen.
En hoppa:

http://www.nujij.nl/economie/eu-eens-ov ... 7761.lynkx

Big smile ook, dat dan weer wel.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Indiana Jones wrote: Waarom was dit vroeger niet en nu allemaal wel, wat gaat er fout ?
Contentement en verwachtingen zijn ook aan inflatie onderhevigd.
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:Is dit trouwens de wraak van Bernanke, omdat hij door Obama de laan uit wordt gestuurd? Dan stoppen we maar met QE, en prompt gaat de beurs door het gootje.
Wen maar vast aan dit gezicht: Janet L. Yellen gaat volgens mij Bernanke opvolgen .... ;)
Image
http://www.federalreserve.gov/aboutthef ... yellen.htm

Zij mag strakjes de klappen opvangen !
@ Paul

gisteren ik en vandaag onverwacht Martin ..... nou 't kan bijna niet meer missen dan, toch ..... :)
http://armstrongeconomics.com/2013/06/2 ... n-a-woman/
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Ik zag het ja haha
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

HIER begint Martin ook vast nog wel over:

===============

De Britse inlichtingendienst GCHQ verzamelt en bewaart enorme hoeveelheden aan wereldwijde e-mails, Facebook-berichten, internetgeschiedenis en telefoongesprekken. De omvang van dit project wordt beschreven in twee belangrijke documenten: Mastering the Internet en Global Telecoms Exploitation.

In de documenten staat dat de GCHQ de grootste bron van in het geheim verzamelde telefoon- en internetinformatie is. Ook zouden er 850.000 werknemers van onder andere de NSA toegang hebben tot de data van GCHQ. De documenten onthullen tevens dat er dagelijks 600 miljoen telefoongesprekken en tot wel 21 petabyte aan data worden 'behandeld'. De GCHQ noemt het project Tempora en is al ongeveer 18 maanden bezig met het verzamelen van gegevens.

Het nieuws is naar buiten gebracht door klokkenluider Edward Snowden die al eerder vanwege massale afluisterpraktijken aan de bel trok. "Het is niet alleen een probleem in de Verenigde Staten", aldus Snowden tegen The Guardian. "De GCHQ is nog veel erger dan de inlichtingendienst van de Verenigde Staten."

http://www.nu.nl/tech/3507325/britse-in ... er-af.html

Image

Oh de tijd, oh de moraliteit

Indy, ;)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Image
d.m.v. tekeningen uitgelegd:
http://www.scribd.com/doc/19606325/Illu ... rfdomHAYEK
Post Reply