Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Rasta »

Even de gedachten laten waaien en ineens vraag ik mij af:
Met de recente spionage door overheid van journalistieke organisaties (Spying on The Associated Press), heeft iemand al de link gelegt naar wikileaks?

Met dat in het achterhoofd, zijn we op het punt aangekomen waar de overheidsinstanties zich kunnen meten met de Oost Duitse Stasi.

En ik geloof niet dat het hier in Nederland en België heel veel beter is. Misschien maar niet veel. Wat onze overheden tegen zich hebben is grootse incompetentie. Zelfs al hebben ze alle data, dan kunnen ze het niet verwerken.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Het is nog erger rasta

Ze hebben alle data en gebruiken die naar willekeur afhankelijk van de eigen agenda.
Het wordt nog interessant als we allemaal toegang krijgen tot die data. Gamechanger ...

privacyrecht straks een rariteit uit een ver verleden. Wil je privacy zal je dr zelf voor moeten zorgen.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Nog even Big Brother aan het werk, onder het mom van verkeersveiligheid.

Het wordt dan héél simpel om te weten waar je overal vertoeft met je wagen. Mits de nodige aanpassingen in de programmatuur kan het zo geactiveerd worden als een "track and trace"-systeem en zelfs gebruikt worden om overtredingen (snelheid/verboden richtingen, ...) te beboeten.
Of zelfs politiecontroles effectiever te maken (bvb. langere tijd geparkeerd staan aan drankgelegenheid, in de omgeving van een crimineel misdrijf geweest zijn (getuigen of mogelijk betrokken), ...)
In België mogen de politiewagens met nummerplaatherkenning hun systeem niet meer activeren tijdens het rijden, stationair mag het wel (reden: privacy :lol: ) Dit systeem is gelinkt aan tal van databases (verkeersovertredingen, verkeersbelasting, autokeuring, ...) om er zo de overtreders of potentieel overtreders er uit te pikken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Even de gedachten laten waaien en ineens vraag ik mij af:
Met de recente spionage door overheid van journalistieke organisaties (Spying on The Associated Press), heeft iemand al de link gelegt naar wikileaks?

Met dat in het achterhoofd, zijn we op het punt aangekomen waar de overheidsinstanties zich kunnen meten met de Oost Duitse Stasi.

En ik geloof niet dat het hier in Nederland en België heel veel beter is. Misschien maar niet veel. Wat onze overheden tegen zich hebben is grootse incompetentie. Zelfs al hebben ze alle data, dan kunnen ze het niet verwerken.
Data verwerken kunnen ze wel, maar data interpreteren is iets anders. Die interpretatie geschiedt geheel naar politieke willekeur.

Neem nu b.v. de ouderen als bevolkingsgroep:
- ze moeten langer doorwerken, maar werkgevers 'moet' die groep liever niet;
- toekomstige pensioenen worden gekort omdat de dekkingsgraden te laag zijn;
- belastingvoordeel van een lagere schijf na pensionering is bijna geheel teniet gedaan (boven de bruto €19.645 betaal je nu al 42%);
- de inkomensafhankelijke premie ZVW (zorgverzekeringswet) moet je vanaf pensionering zelf gaan betalen, dus bij die 37% resp 42% komt nog eens 5,65% extra (de ZVW-premie komt dus bovenop de premie van je zorgverzekering + eigen risico);
- zorg moet je zelf regelen, op eigen kosten of iig deels ivm verhoogd eigen risico;
- in een zorghuis kom je bijna niet meer, want dat is voor de overheid te duur;
- als je dan al toegelaten wordt moet het spaargeld eerst opgemaakt worden, ook al zit dat in een eigen huis waar op dat moment bv de partner nog woont ... die het dus moet verkopen.

Intussen hebben de zorghuizen voor ouderenzorg in 2012 ruim 1 miljard netto winst gemaakt, moet er nóg meer personeel uit (dus nauwelijks nog handen aan het bed) en daar sta je dan als oudere:
- je betaalt je blauw, voelt je in het nauw gedreven en krijgt daarvoor terug: NIKS

En wat doet de overheid ?

Die constateert via de media dat het IGZ (de controleur van indicatie 'omzet' in overheidsgeld voor de zorghuizen) er een 'potje' van maakt en dat er géén controle is. Tsjah ... dan moeten ze als overheid hun tanden laten zien ..... :lol:

En dat doen ze hoor: de persoonlijke indicatiestelling gaat eruit, want die is toch niet te controleren en er wordt voortaan een 'wijkscan' gemaakt (door wie?) waaruit zal blijken hoeveel zorg er in een wijk nodig is. Dat wordt dan in een zorgbudget omgezet, wat vervolgens wordt toegekend aan de zorghuizen en .... controle overbodig.

Toen ik het las, piste ik zowat in m'n broek van het lachen (niet vanwege incontinentie. :? ) en bedacht ik me:
Ik verkoop mijn goud en ga in een zorghuis investeren, waar de directie rond de 5 ton per jaar verdient (dat zijn thans landelijk gezien al +/- 100 directieleden) ... en weet dan zeker dat ik een véél beter rendement op mijn investering kan krijgen als goud ooit voor me kan doen. Daarnaast is het ook nog eens waardevast en echt .... want alle ouderen (inclusief mezelf) worden met de dag zwaarder belast, krijgen met de dag minder zorg en de enkele ouderen die in een huis worden opgenomen (daar komt een stasi-selectieprocedure voor) brengen jaarlijks toch minimaal zo'n 500.000 per persoon op terwijl je met 1 verpleeghulp per 50 inwoners toch makkelijk af kan. Dus ... tel uit je winst!

-------------------

Misschien schrijf ik het een beetje rommelig, maar het is WEL realiteit en DIEP triest.
Allemaal verzonnen door een overheid die DENKT informatie te kunnen interpreteren en daar naar WILLEKEUR mee omgaat ..... dus zoals Paul terecht beweert, strakjes ook stasi ingrepen in je bewegingsvrijheid en inkomen en vermogen. :evil:

Armstrong heeft dus gelijk :!:
Vanuit een sociaal marxistische gedachte heeft iedereen recht op hetzelfde. Aangezien het overgrote deel van de bevolking onvoldoende inkomen- of onvoldoende gespaard heeft, moet het deel dat wel voldoende inkomen- en gespaard heeft, steeds meer afstaan aan die grote groep .... om vanuit die marxistische gedachte maar gelijke rechten te kunnen behouden. Hierdoor staat de groep van 2x modaal bruto, nu al netto bijna gelijk aan de rest eronder. Hierdoor worden spaarders steeds harder gestraft en hierdoor ontstaat zo'n enorm woud aan ongecontroleerde regelgeving dat er enorm mee gefraudeerd- en door enkele politieke uitverkorenen van geprofiteerd kan worden. Hierdoor ontstaan een enorm grote staatschuld en enorme begrotingstekorten .... totdat de Europese muur valt (= lees de Euro).
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Mee eens indy, maar mn opmerking was niet alleen negatief qua insteek. Al is dat natuurlijk wel grootste deel van de taart. Niemand stopt de tijd echter. Digitalisering roept ook fundamentele vragen op wat dat aangaat.

Als alle data voor iedereen beschikbaar komt gaat dat ook andere veel positievere mogelijkheden hebben. Met uitvindingen en slimmigheidjes waar je nu nog helemaal niet aan denkt. Het is ook een bizarre nooit vertoonde bron vol met harde data. Dan heb je geen Diederik Stapels meer nodig.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Spruitje wrote:
cavajo wrote:we hebben de pech dat de statistieken aantonen dat we ' effe gemiddeld te lang
leven '.
Tzal je maar overkomen, ook al ziet men ons graag, we gaan misschien teveel kosten....
Ik had er vorige week (toen je het ook had over de pensioenleeftijd) al willen over hebben. Ik had al 'n regel of 50 erover neergepend en plots kreeg ik 'n probleem op de site en ik heb me niet meer de moeite gedaan om alles opnieuw neer te pennen.

Open VLd'er De Croo jr. had het toen in de 7de dag over: "We gaan langer moeten werken want we leven langer"
De man in kwestie beweert nu ook dat het jaar legerdienst dat we (ik in Duitsland) aan ons been hadden aan 79 BEF (iets minder dan 2€) PER DAG niet gaat meetellen als equivalent aan een gewerkt jaar. :( HIJ is niet in het leger geweest, heeft geen week in de modder moeten liggen naast 'n tanktrack, de PISSER!

Tja. De huidige generatie ouderen leeft misschien langer maar gaan de -50jarigen langer gaan leven (en langer KUNNEN WERKEN, want daar komt het op neer, langer leven is geen synoniem om langer te kunnen werken) M'n grootvader heeft vroeger gewerkt tot z'n 65j (in de bouw) maar die kreeg eens deze op "iets rijpere" leeftijd kwam een iets lichtere jobs. "Laat die jonge mannen maar doen". Nadien heeft die wel nog wat gewerkt (in donkere kleur) door wat metselwerk te doen voor landbouwers (stallingen) 's morgens 'n uurtje of 3 en in de namiddag nog 'n paar uurtjes. ;)
Die generatie heeft niet moeten werken aan het stressniveau van de hedendaagse werklui. Mijn grootvader werkte vaak in Brussel en kwam 's avonds thuis (na in het station 'n paar pintjes tot zich te nemen) stak z'n benen onder tafel en: "That's it!" Grootmoeder was elke dag thuis. Al de rest was gedaan door de vrouw. (vrouw aan de haard :twisted: )

Nu werken we meestal met 2 fulltime, stress, deadlines, evaluaties,... Shift zit erop, even nog bellen naar vrouwlief: "Wie loopt nog langs de winkel? Wie zorgt voor de kinderen (afhalen opvang/school)? Activiteiten, bijscholing en netwerking hoort er ook nog bij. Snel iets eten, ... "Oh is het al zoo laat?"

Verder zit de voeding vol triggers waarvan we nog niet weten wat het gaat geven op latere leeftijd (aspartaam, kleurstoffen, smaakversterkers, ...) en hebben we al diverse zaken moeten ondergaan die volgens de overheden allemaal 'n storm in 'n glas water waren maar we zien nu toch al verhoogde cijfers bij de kankers, ik denk hierbij aan Tsjernobyl, dioxinecrisis, Fukushima, ... We zien nu al meer "jong-dementerenden" (-65j) een groot deel van de bewoners van de rusthuizen weet niet meer of ze op de planeet Aarde leven of op Mars.
Dat we langer gaan moeten werken (ook al gaat er geen pensioen meer zijn in de toekomst) weten we maar: gaan we langer kunnen werken, want langer leven wil niet altijd zeggen langer kunnen werken.
Nu wordt er minstens 3 jaar meer scholing gevraagd, wie vroeger als bediende op z'n 16de of 18de (na de "humaniora") aan de slag kon moet nu minstens een bachelor-diploma hebben. De arbeidsmarkt vraagt 3-4-5 jaar meer scholing voor soortelijke jobs die vroeger werden ingevuld door mensen met 'n humaniora-diploma.

Ik vraag me af hoe 40'ers (en jonger) aan 'n vol pensioen gaan moeten raken (45/45sten) -> zijn dienstjaren
Iemand met 'n A1-diploma had dit op z'n 20ste (al die nergens bleef "hangen"), nu is dat een bachelor-diploma en 'n jaartje langer. Maar we hadden toen wel nog 'n jaar dat we "op de dool" waren, bij elke sollicitatie: "Edde gij uwe legerdienst al gedaan?" Dan eindelijk "onder de wapens" voor 'n jaar en dan (met 2 jaar achterstand) op de arbeidsmarkt.
Wie met zo'n A1 (of bachelor)-diploma écht op de arbeidsmarkt kwam was na z'n legerdienst 23-24j. en dan nog 45 dienstjaren erbij dan kom ik op 68-69j om een volledig pensioen te hebben. Al zal de pot dan leeg zijn.
cavajo en Spruitje : (h)eerlijke lectuur hebben jullie gisteravond neergepend.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

deze cartoons hadden ook in een Europese taal kunnen zijn

Post by Indiana Jones »

Image
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member

shorts switching to longs

Post by Dirkgold »

http://bullmarketthinking.com/us-bank-l ... -collapse/

Maar hoe doen ze dat zonder dat de prijs stijgt ?

Dirk
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Hel veel mooie shots van goud. Wel een promotiefilm, maar goed, wel mooie shots.

Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Sanem
Bronze Member

Re: shorts switching to longs

Post by Sanem »

Dirkgold wrote:http://bullmarketthinking.com/us-bank-l ... -collapse/
Maar hoe doen ze dat zonder dat de prijs stijgt ?
Dirk
fantastisch artikel :D

hoe ze dat doen, door eerst short te gaan waardoor de prijs keldert, dan hun klanten wijs te maken dat goud tot $1.000/ounce zal zakken, en ten slotte zelf long posities in te nemen. want uw bankier is uw vriend en niet het huis dat altijd wint omdat het altijd alle azen in handen heeft
voor zover de kleintjes die daar dan intrappen

voor de groten, DB zou ook massaal short gaan
mijn theorie is dat de banken afwisselend aan elkaar geld verliezen, op die manier controleer je de markt maar maakt op lange termijn niemand verlies. net zoals de centrale banken tot 2000 afwisselend hun goudreserves op de markt dumpten om de prijs te drukken. je winst neem je op de kleintjes
of misschien worden een aantal hedge funds als front gebruikt door de grote spelers om de verliezen te dragen. de centrale banken drukken het geld toch maar (met een winstmarge op elke cent), wat kan het hen schelen of ze het ooit terugkrijgen of niet

zoals ik al eerder zei, het zou wel eens een spannende zomer kunnen worden
goud nu weer tot 1368, maar ik verwacht dat we de bodem al hebben gehad
zilver is denk ik de factor op dit moment, het zou nog tot minstens $19/ounce moeten zakken voor het weer kan/mag stijgen
Post Reply