http://fofoa.blogspot.com/2011/07/euro-gold.html
Deze mag er anders ook wezen...
Laat Martin Armstrong maar lekker kwebbelen over Greece.
Ondertussen loopt de staatsschuld van de US per jaar met 1,5 trillion $ op (1500 miljard p/j)
Het euro project breaks the dollar's back. Waar dacht je anders dat het afschrijven van onproductieve schulden en het kopje kleiner maken van de financiële sector (mes snijd aan 2 kanten) naar gaat leiden? Het afschrijven van schulden BEGINT in Griekenland; 1 x raden waar het gaat eindigen.
In de US wordt nog 0,0 bezuinigd en de schulden exploderen op een exponentiële manier nooit eerder gezien in de geschiedenis.
Denk je eens in wat er gebeurt als de herverkiezing van Obama (nov. 2012) in het teken komt te staan van een hernieuwde discussie over het 'Debt-ceiling'.
Die 2 trillion verhoging van de zomer gaat met lichtsnelheid verpulverd worden...
Europe is the detonator the US is the Bomb...
De US-treasury bond market is de bom der bommen. Het centrale punt in het huidige monetaire systeem van vlottende wisselkoersen. Ultiem middel om eigen wisselkoersen te manipuleren en 'concurrerend' te blijven. Sinds Nixon de band tussen $ en goud eenzijdig doorsneed...tegen de gemaakte afspraken van bretton Woods in...de wereld laat zich niet 2 x naaien. Een val van de euro lost natuurlijk nooit het probleem van een overgewaardeerde $ op. En da's nu juist de kern van het monetaire probleem op mondiale schaal.
Hooimijt November 2011
-
Re: Hooimijt November 2011
Val van de Euro lost NADA op, enkel tijdelijke blijdsschap van het volk zal het opleveren.KariZ wrote:http://fofoa.blogspot.com/2011/07/euro-gold.html
Deze mag er anders ook wezen...
Laat Martin Armstrong maar lekker kwebbelen over Greece.
Ondertussen loopt de staatsschuld van de US per jaar met 1,5 trillion $ op (1500 miljard p/j)
Het euro project breaks the dollar's back. Waar dacht je anders dat het afschrijven van onproductieve schulden en het kopje kleiner maken van de financiële sector (mes snijd aan 2 kanten) naar gaat leiden? Het afschrijven van schulden BEGINT in Griekenland; 1 x raden waar het gaat eindigen.
In de US wordt nog 0,0 bezuinigd en de schulden exploderen op een exponentiële manier nooit eerder gezien in de geschiedenis.
Denk je eens in wat er gebeurt als de herverkiezing van Obama (nov. 2012) in het teken komt te staan van een hernieuwde discussie over het 'Debt-ceiling'.
Die 2 trillion verhoging van de zomer gaat met lichtsnelheid verpulverd worden...
Europe is the detonator the US is the Bomb...
De US-treasury bond market is de bom der bommen. Het centrale punt in het huidige monetaire systeem van vlottende wisselkoersen. Ultiem middel om eigen wisselkoersen te manipuleren en 'concurrerend' te blijven. Sinds Nixon de band tussen $ en goud eenzijdig doorsneed...tegen de gemaakte afspraken van bretton Woods in...de wereld laat zich niet 2 x naaien. Een val van de euro lost natuurlijk nooit het probleem van een overgewaardeerde $ op. En da's nu juist de kern van het monetaire probleem op mondiale schaal.
The birth of the euro opened the euro goldwindow after the $ goldwindow was shut---copyright Freegolds Twitter (flore)
- Paul
- Platinum Member
het is dat ik als europeaan er echt niet op zit te wachten
sowieso benieuwd of we na euroklap nog beetje stabiel internet hebben
maar hoe FOFOA die gaat uitleggen straks ben ik dan wel weer benieuwd naar
als er al een vorm van vrijgoud komt, kan best als de klap groot genoeg is, dan niet met eur als whv. daar geloof ik echt helemaal niks meer van ...
sowieso benieuwd of we na euroklap nog beetje stabiel internet hebben

als er al een vorm van vrijgoud komt, kan best als de klap groot genoeg is, dan niet met eur als whv. daar geloof ik echt helemaal niks meer van ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
-
MooiPaul wrote:vooruit dan maarParsGold wrote:Levensecht schilderen kon ze zeker, maar waarom nou juist het thema "geld"? Er waren toch zovele dingen meer om abstract te benaderen dan die vuile papiertjes?Paul wrote:ja zijn geschilderd,
mn lieve moedertje kon mooi schilderen
geld was een van dr thema's. heeft ze destijds toch goed gezien ...
Ik zou persoonlijk liever een van haar andere thema's zien (denk ik)![]()
(ik ben dr maar wat trots op ...)
-
Hoeft ook niet perse, zien we dan wel weer. Eur heeft de opening gegeven, daar gaat het om. Welke munt finally sterk genoeg zal zijn zal tzt blijken.Paul wrote:het is dat ik als europeaan er echt niet op zit te wachten
sowieso benieuwd of we na euroklap nog beetje stabiel internet hebben![]()
In ieder geval lijkt het erop dat oa. de Chinezen erin willen investeren.
- Obi-Wan
- Platinum Member
Daar gaan nog tranen en bloed vloeien. En ik maar hopen op een rustige oude dag binnen een 25 tal jaar. We gaan ons nog met hand en tand moeten weren.KariZ wrote: Lees de laatste Leap en er gaat een wereld voor je open...
http://www.leap2020.eu/GEAB-N-58-is-ava ... a7904.html
Patience. Use the force. Think.
-
Zorg ervoor dat je eigen BALANS op orde is, dan zul je vast eea goed doorstaanObi-Wan wrote:Daar gaan nog tranen en bloed vloeien. En ik maar hopen op een rustige oude dag binnen een 25 tal jaar. We gaan ons nog met hand en tand moeten weren.KariZ wrote: Lees de laatste Leap en er gaat een wereld voor je open...
http://www.leap2020.eu/GEAB-N-58-is-ava ... a7904.html

- Obi-Wan
- Platinum Member
Die is allang orde. Het enige wat ik nog mankeer is een kachel en dat krijg ik niet aan de vrouw (omwille van "designredenen) verkocht.ParsGold wrote: Zorg ervoor dat je eigen BALANS op orde is, dan zul je vast eea goed doorstaan
Wat ik bedoel was :Een dolle bende schooiers die degene die nu een beetje voorzorgen hebben genomen afgunstig gezind zijn.
In mensentaal degene die nu 4 keer per jaar op reis gaan al een 70" 3D TV hebben (maw gene frank op hun molen) die gaan
aan mijn/onze deur (manu militari) komen kloppen.
- Obi-Wan
- Platinum Member
Deze website van Silverdoctors zou ik een 4,5/10 geven kwa betrouwbaarheid. Het is ook een guestpost dus kwa betrouwbaarheid misschien nog minder. Maar de denkpiste die men poneert vind wil niemand onthouden.
Iets later voorspelt men weer een koers van $ 140 zilver dus ik heb zwaar mijn twijfels over de juistheid van dit bericht.
Het komt er in het kort op neer dat in faillisement van MF Global posities zitten op de commodity markten. Geen enkele broker wil die overnemen... dus deze zouden vandaag nog geliquideerd worden. Dit zou een negatief impact hebben op de markten en onderliggende commodities. Ik ken van zulke markten te weinig (lees niks) om te weten of dit mogelijk is.
Geen snips (wegens een rumour) enkel de link van de site. Men moet wat naar beneden scrollen.
website Silverdoctors
Titel is "Major PM Smash Imminent? CME Preparing to LIQUIDATE 50,000 MF Global Clients' Commodities Positions by 11/4 "
Iets later voorspelt men weer een koers van $ 140 zilver dus ik heb zwaar mijn twijfels over de juistheid van dit bericht.
Het komt er in het kort op neer dat in faillisement van MF Global posities zitten op de commodity markten. Geen enkele broker wil die overnemen... dus deze zouden vandaag nog geliquideerd worden. Dit zou een negatief impact hebben op de markten en onderliggende commodities. Ik ken van zulke markten te weinig (lees niks) om te weten of dit mogelijk is.
Geen snips (wegens een rumour) enkel de link van de site. Men moet wat naar beneden scrollen.
website Silverdoctors
Titel is "Major PM Smash Imminent? CME Preparing to LIQUIDATE 50,000 MF Global Clients' Commodities Positions by 11/4 "
-
http://www.usmarkets.nl/columns/158677-euro-quake.html
Ben nogal een fan van Broncel.
De commentaar van Johan de Velde op zijn artikel is ook niet mis en het antwoord daarop.
Het is ook mijn mening dat goudbezitters rekening zullen moeten houden met confiscatie en met criminalisering van het louter bezit.
Ik volg hem wel niet waar het zijn visie omtrent de euro betreft.
""Zolang papier digitaal kan worden bijgedrukt, zal het edelmetaal ook worden "gedrukt" ook al is fysiek niet aan te slepen. Als gevolg daarvan is het nu goedkoper dan ooit te voren.""
Zoiets vind ik dus leuk om te lezen. Kort en naar de kern.
We kunnen nog altijd goud kopen en dat alleen al stemt mij goedgezind.
Hille
Ben nogal een fan van Broncel.
De commentaar van Johan de Velde op zijn artikel is ook niet mis en het antwoord daarop.
Het is ook mijn mening dat goudbezitters rekening zullen moeten houden met confiscatie en met criminalisering van het louter bezit.
Ik volg hem wel niet waar het zijn visie omtrent de euro betreft.
""Zolang papier digitaal kan worden bijgedrukt, zal het edelmetaal ook worden "gedrukt" ook al is fysiek niet aan te slepen. Als gevolg daarvan is het nu goedkoper dan ooit te voren.""
Zoiets vind ik dus leuk om te lezen. Kort en naar de kern.
We kunnen nog altijd goud kopen en dat alleen al stemt mij goedgezind.
Hille