Hooimijt April 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt April 2013

Post by Indiana Jones »

Er verandert niet veel in bijna 100 jaar ..... :mrgreen:

Wagenstraat, gezien vanaf de Wagenbrug Den Haag - ca: 1935
Foto is uit te vergroten (reclame Hoekpand)

Inkoop Ruil
Diamant, Paarlen, Goud, Zilver, Platina
Extra Hooge waarde

http://haagsebeeldbank.nl/beeldbank/ind ... er0-y/252/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Armstrong: Making Gold & Silver Legal Tender

In een (voor de verandering) zeer begrijpbare en beknopte versie, zet Armstrong het probleem uiteenzetting van overheid en schuldcreatie.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

11/04/13, 15:23 − bron: ANP

Mensen moeten ervoor zorgen dat ze thuis en onderweg voldoende contant geld hebben. Dat advies doet het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) donderdag naar aanleiding van de recente problemen in het elektronische betalingsverkeer.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... huis.dhtml

Image
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Het was dus: MOPE :!:

4/10/2013 Kitco News
Cyprus Central Bank Spokesperson says $523mln Gold Sale Never Discussed

A spokesperson for the Central Bank of Cyprus told the Cyprus News Agency (CNA) that reports of the $523 million gold sale have not been, “raised, discussed or debated,” with the bank’s board of directors.

Aliki Stylianou told CNA this Wednesday after reports on Reuters surfaced that Cyprus officials had agreed to sell around 400 million euros in excess gold reserves to contribute to the country’s bailout. Stylianou said that the gold sale was, “never discussed nor are there current or future plans to do so on the board’s agenda.” Reuters based its story on a draft report from the European Commission which assessed the nation’s financing needs.

News of Cyprus’ planned sale helped drive gold down the most in five months.
http://www.forbes.com/sites/kitconews/2 ... discussed/
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:Het was dus: MOPE :!:

4/10/2013 Kitco News

A spokesperson for the Central Bank of Cyprus told the Cyprus News Agency (CNA) that reports of the $523 million gold sale have not been, “raised, discussed or debated,” with the bank’s board of directors.

Aliki Stylianou told CNA this Wednesday after reports on Reuters surfaced that Cyprus officials had agreed to sell around 400 million euros in excess gold reserves to contribute to the country’s bailout. Stylianou said that the gold sale was, “never discussed nor are there current or future plans to do so on the board’s agenda.” Reuters based its story on a draft report from the European Commission which assessed the nation’s financing needs.

News of Cyprus’ planned sale helped drive gold down the most in five months.
http://www.forbes.com/sites/kitconews/2 ... discussed/

Als men de ( al dan niet afgedwongen ) verkoop van 10 ton goud van Cyprus, als belangrijke beweegreden
opgeeft voor de daling ( uiteraard vanaf de bekendmaking ), en de financiele wereld neemt dit voor waar :

dan is ( heel simpel gezegd ) de financiele wereld en al wat er rond hangt " een bende onnozelaars " !

Aangezien ik er van uit ga dat de financiele wereld GEEN bende onnozelaars is, gebruiken deze laatste het als nieuws
tegen ons, " beschouwden " als onozelaars !

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Er van uitgaande dat een beurskoers onvoorspelbaar is.
In een rechtbank, kom je met dit argument wel weg, indien nodig.

Wat doet goud binen pakweg 12 maand.
De mannen van Goldman Sachs zijn blijkbaar vrij zeker van hun stuk.
Ergens tussen 1200 a 1300.
Let op, ze kunnen nog gelijk hebben hé.

Maar ik hoop van niet.
De wereld zal er niet beter uit zien bij een goudkoers van pakweg 3500.
Maar, hij zal er evenmin beter uit zien bij 1200.

3500 leidt een financieel debacle in, wat neigt naar onzekere overgangsperiode.
1200 bewijst een nog verdere manipulatie, wat neigt naar directe collectieve verarming.

Geen van beiden lijken aantrekkelijk.
Is ewa kiezen tussen " de regen of de drup ".

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Losse bedenkingen :

1. de " zogenaamde verzekerde " 100.000 euro.
hopelijk in ons landje nooit nodig, want dit kunnen ze niet vergoeden zonder kapseizen.

2. de " zogenaamde TERECHTE ( al dan niet ) volledige afroming BOVEN de 100.000 euro.
blijkbaar een concensus onder de politiekers om dit als gemeengoed te gaan beschouwen.
een maatregel die er bij " Jan Publiek " wel vlot dreigt in te gaan....onder het motto ..de
rijke bedriegers laten betalen.
Daar ben ik totaal NIET mee akkoord.
er zijn vele gevallen van 100.000 euro en meer op de rekening, al of niet occasioneel, te
verrechtvaardigen !
een idiote maatregel is zelfs TE ZACHT uitgedrukt !.
Nu ja, is oplosbaar voor de belanghebbenden.

3. de ' off shore lijst '.
Heb ik door geen enkele politieker horen nuanceren ( ik kan er een paar gemist hebben ).
Diegene die het aandurft om te nuanceren riskeert zich te verbranden.
Zitten we weer in een " rijpe periode " , waarin we snel sterk-beperkende maatregelen
kunnen doordrukken " zonder weerstand " ?

4. de " sterk beperkende maatregelen ".
Sommige " Belgen " zijn naar Syrie getrokken om te " strijden ".
Bij sommigen is dat enthousiasme ' tot aan de grens '... tot de eerste kogel rond hun oren fluit..
....en dan nog maar in het trainingskamp........
En dan maar roepen : .... papa , kom me halen....!
En dan roept papa : ... " onze staat " heeft mijn zoon niet tegengehouden......!

Je kan onze " staat " veel verwijten, maar dit is er VER over.

Maar : " staat " voelt zich geroepen ( wordt gedwongen ) om een antwoord te geven.
En dan komen we aan de " beperkende maatregelen " :
Voorstel burgemeesterken Vilvoorde ( genen onbelangrijken ) : mogelijkheid om
in bepaalde gevallen " paspoort af te nemen ".
Stel je eens voor wat de modale burger zou inleveren op basis van een precedent,
geschapen door ' enkele uitzichtloze jongeren '...... !

Een gevaarlijke maatschappij, geleidt door zwakke politiekers, die wetten stemmen,
quasi " a la tete du client "....Puur voor de gemoedsrust.
Wetten die zich achteraf tegen ons keren...!

mvg,
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Aangezien ik er van uit ga dat de financiele wereld GEEN bende onnozelaars is, gebruiken deze laatste het als nieuws

mvg,
Cavajo
Dat is juist .... alleen geldt dat niet voor de meeste forumleden hier .... die zijn niet alles wetend, maar onnozelaars is me een stap te ver .... ;)
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:Aangezien ik er van uit ga dat de financiele wereld GEEN bende onnozelaars is, gebruiken deze laatste het als nieuws

mvg,
Cavajo
Dat is juist .... alleen geldt dat niet voor de meeste forumleden hier .... die zijn niet alles wetend, maar onnozelaars is me een stap te ver .... ;)
zo had ik het ook niet bedoeld :lol: :lol:

mvg,
Cavajo
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Het was dus: MOPE :!:

4/10/2013 Kitco News
Een nederlandstalig artikel in De Tijd waarbij zelfs vermeld wordt dat het strijdig zou zijn met Artikel 123 paragraaf 1 van het Europees verdrag.

Erg véél ruis de laatste tijd rond atoomnummer 79. :?

Ps: Ik voel me ook niet aangesproken door "onnozelaars" in Cavajo z'n post maar ik volg wel z'n redenering. Z'n redenering dat er bepaalde mensen zijn die met "100K€+" zitten op hun rekening door bepaalde omstandigheden (bvb. uitbetaling vastgoed door scheiding ed) en daardoor ook voor 'n stuk zouden meegesleurd worden met de "rijken" terwijl ze daar eigenlijk in beland zijn door omstandigheden.
Persoonlijk vind ik het niet zo slim om nu nog met "100K€+" op een rekening te staan maar voor sommigen is er niet echt 'n andere optie. (bedrijven ed... wat is 100K€ als je iets of wat in de business zit)

Dat de regering plots verantwoordelijk zou zijn als zoonlief in gevaar komt: inderdaad, straf. Bezie het als iemand die zich inschrijft bij het Vreemdelingenlegioen en dat bij het eerste conflict België (of NL) z'n para's moet gaan sturen om zoonlief te bevrijden.

Oeps... Cava had al gereageerd. :)
Wat zerohedge op twitter wrote:Bernanke's leaked advice for today: move out of BitCoin bubble, boldly go into S&P bubble
Last edited by Spruitje on 11 Apr 2013, 22:06, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply