EN WAT IS NU UW MENING ?

Dutch language haystack
Post Reply
Paul
Platinum Member

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Paul »

al het geld is fiat geld als het meer waard is dan de intrinsieke waarde.
fiat is de issue helemaal niet. het gaat om op grote schaal misbruik van vertrouwen.

de euro kan alleen overleven als er maar 1 europeesche schuld onder ligt, dat gebeurt nooit,
Henk en Ingrid is destijds heel ander verhaal verteld, die gaan daar niet mee akkoord,
die willen liever de gulden terug dan door met die onzin van de euro when shit hits fan.
en terecht.
gasreserves eronder en gaan. alles beter dan door met brussel.

vrijgoud met euro vereist vertrouwen. en eerlijke politici. vergeet het. too little too late.
meritocratie onder vrompuy ? zie je het voor je ? ik niet iig ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Rasta wrote:In mijn perceptie is het precies wat de basis van vrijgoud theorie is: minder koopkracht in fiat geld, mogelijk gemaakt door een verlies van vertrouwen in fiat geld.

Fiat gaat niet weg, want we moeten nog steeds betalen in Euro's. Gebruikswaarde van een munt: transacties afhandelen - maar dit is korte termijn.

Sparen doen we in alles wat koopkrachtbehoud heeft. Goud is één van de vormen. Maar andere vormen zijn ook prima: denk aan aandelen in goed gemanagede bedrijven (die meerwaarde creëren).
Lijkt me ook zo !!
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Paul wrote:het gaat allang niet meer om russisch zwart geld natuurlijk.
de schade is ontelbaar veel groter. de euro zone is besmet gebied ineens. volledig. ze pakken het gewoon af zonder enige vorm van rechtspraak. ik denk dat de euro de duitse verkiezingen niet eens meer haalt. de beer is los nu.

7 augustus. keerpunt in ecm. einde euro.
http://armstrongeconomics.com/2013/03/28/euro-cyprus/
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Alles, ook het huisvuil- en beerputvuil rapen en scheppen, ging tot 1940/1950 nog met blote handen.... :?
6 dagen per week bukken- en zwaar tillen met als gevolg rugklachten, tussen het huisvuil scheppen met soms als gevolg ziektes, stoflongen en zweren op de handen .... leek tot op 60 jaar geleden geen sociaal probleem....... :o

oftewel, deze mensen werkten totdat hun kloten eraf vielen ........ ;)
dus ....Meritocratie of toch maar gewoon Verleden Tijd .... doe mij maar het laatste ...... 8-)

1931 – Haagse Reinigingsdienst

Bedrijfsfilm over de Haagsche Reinigingsdienst, opgericht in 1871, in zeven actes. In het eerste deel de ontstaansgeschiedenis van de reinigingsdienst. Het voormalige hoofdkantoor aan de Varkenmarkt, de Prinsegracht en aan de Brouwersgracht. Werkplaatsen; panorama van de Aschstaal aan de Van Boecopstraat en het depot aan de Visschershavenstraat; garage aan de Gaslaan; Aschstaal in Loosduinen. Het appèl van het personeel. Paardenpoetsen; drinken; inspannen. Het uitrijden voor werkzaamheden in de stad. Het uitrijden van de auto’s. Het verzorgen van de paarden waarvan er in 1931 nog 48 in dienst waren. De vee-arts.

Cineast: Willy Mullens ; Filmnummer F 119-1 ; filmrol (13 min) : zw/w, stom ; 35 mm.
http://www.haagsefilmbank.nl/archives/6197

Cineast: Willy Mullens ; Filmnummer F 119-2 ; filmrol (13 min) : zw/w, stom ; 35 mm.
http://www.haagsefilmbank.nl/archives/6235

Cineast: Willy Mullens ; Filmnummer F 119-3 ; filmrol (13 min) : zw/w, stom ; 35 mm.
http://www.haagsefilmbank.nl/archives/6305

Cineast: Willy Mullens ; Filmnummer F 119- ; filmrol (13 min) : zw/w, stom ; 35 mm.
http://www.haagsefilmbank.nl/archives/6320
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

HET ANDERE NIEUWS - 18 april 2013

Lache bij de ING...

We kwamen van het ING-kantoor in Velp, waar we bijna een half uur op onze beurt hadden gewacht, toen de kas leeg bleek te zijn. Maar op het kantoor aan de Lange Wal in Arnhem hadden ze nog wel geld, zeiden ze. Wij erheen. Omdat we er weer lang moesten wachten, vroeg ik een medewerkster of ze nog geld hadden. Ze vroeg hoeveel we wilden en ging naar de kassier om na te vragen. Ja, er was nog genoeg om ons uit te betalen.

We waren aan de beurt. Onze identiteitsbewijzen werden gescand en we mochten onze bankpasjes invoeren. Ik aan het ene loket, mijn vriendin aan het loket ernaast. Mijn uitbetaling verliep vlekkeloos. Mijn vriendin wilde 10.000 euro in kleinere coupures. De kasmachine spuugde de eerste helft van haar biljetten uit en kuchte nog met de rest. De kassier telde de eerste helft alvast uit en schoof die in een envelop naar mijn vriendin. In een tweede envelop verzamelde hij de volgende biljetten. Maar wat hij ook deed, de machine stokte en er ontbraken nog steeds 2.350 euro. We wachtten aan de balie, terwijl er telefoontjes werden gepleegd. Na verloop van tijd kregen we een kopje koffie en thee aangeboden. De tijd verstreek. De kassier vertelde, dat hij niet kon zien, of de 10.000 euro nu wel of niet van de rekening waren afgeboekt. We hoorden hem tegen zijn collega zeggen dat er nog 401 biljetten in de machine moesten zitten, maar dat die administratief op nul stond. Ik stelde voor, dat ze een verklaring zouden opstellen, dat wij 5.000 euro ontvangen hadden en als er 10.000 afgeboekt waren, dat de ING ons nog 5.000 schuldig was. En als er niets afgeboekt was, dan kon ING de uitbetaalde 5.000 als nog afboeken.

Nee, ze waren niet bevoegd om zo'n verklaring te tekenen, dat kon niet. Het liep tegen sluitingstijd en het leek er niet op, dat het probleem spoedig werd opgelost. Gauw in de winkel ernaast maar een stuk kaas gehaald. Met een gevulde maag raak je minder gauw geïrriteerd. Via de telefoon kregen de kassiers instructies hoe ze de kasmachine konden openen om te zien of er een biljet vastgelopen was. De tijd verstreek. Of we de ontvangen 5.000 euro niet terug wilden geven en dan zouden zij uitzoeken of de 10.000 euro al dan niet afgeboekt waren. Nee, dat wilden we niet. "Stel maar een proces verbaal op, dat we maar 5.000 hebben ontvangen." Dat mocht niet van de rayonmanager, zei hij. Ik kreeg hem telefonisch te spreken. Ik legde hem uit dat de storing ons probleem niet was. Wij hadden geen haast en konden wachten tot het ontbrekende geld gebracht werd. We waren inmiddels meer dan twee en een half uur in de bank en mijn vriendin vroeg of ze even naar het toilet kon. Nee, dat kon niet. Ondertussen werd er nog steeds druk getelefoneerd. De kassier meldde ons, dat ze de politie erbij zouden halen. Kennelijk moesten we bang worden.

Een tijdje later meldde hij dat de politie onderweg was. En toen dat niet hielp, ging hij eindelijk achter de computer zitten om de gevraagde verklaring te typen. Een collega nam het van hem over. Zij had telefonisch instructies gekregen hoe de verklaring opgesteld moest worden. Ze vroeg de kassier of de kasmachine nu wel of niet de bon van de uitbetaling had geprint. Ja, die bon was geprint. En terwijl twee agenten bij de buitendeur naar het verhaal van één van de medewerkers luisterden, werd tegen acht uur 's avonds eindelijk de gevraagde verklaring opgesteld en door de aanwezigen ondertekend. Drie en een half uur bij de ING. Lache.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

ING is altijd lachen (huilen). Hoevaak ik daar niet binnen loop en er op de deur aangeplakt staat dat de computers niet werken (netwerk stuk, software, etc.). Meestal maakt mij dat niet uit, want ik kom dan bijvoorbeeld voor de kluis, en daar heb je geen software of computer voor nodig.

Maar goed, geld moet je gewoon bestellen. Bij elke bank is dat trouwens, want de (wissel of pin-) automaat heeft maar beperkte capaciteit. Kan telefonisch, met opgave van coupures, etc. Kost wel tijd, want het komt direct van het geld sorteer centrum, met de het volgende beveiligde transport. Geen centje pijn.

Ondanks dat, ING is wél mijn huisbankier. Waarschijnlijk omdat ik ze vrijwel nooit nodig heb, kan ik me ook niet ergeren aan de kwaliteit van dienstverlening.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Saturday, April 20, 2013

20 Years From Now: Gold @ $12,000 & Silver @ $1,000?

Should both Gold & Silver Bulls & Bears take a long winter sleep?
Maybe…

Image

When we look at Silver prices from 1985 to today (Green line in the chart below) and compare the evolution to the one from 1967 to 1974 (black line in the chart below), we can see a very similar pattern. If price would continue to track this pattern, it could mean that silver has just entered a 20 years lasting winter sleep. In the meantime, it would trade between $20 and $50, before taking off again in 2032… From then on, it could gain over 2,000% to reach nearly $1,000.

Image

A similar pattern can be observed in the price of Gold, although the time scale is slightly different.
Gold would drop towards $1,000 in 2015, before taking off to about $12,000 by 2025.

Image

Why the hell would Gold drop towards $1,000 per ounce by 2015, while all the fundamentals are pointing to a “screaming buy”?

Well, if Martin Armstrong is correct and we would get a Sovereign Debt “Big Bang” sometime late 2015, then that could be the reason for Gold’s drop (please have a look at the following slide which he presented in 1998 & click HERE for the complete presentation).
Sure, Debt Crises SHOULD be good for Gold, but even though the crisis in Europe is escalating, Gold is not acting as a “safe haven”. If the Debt crisis continues until 2015 (to reach a climax late 2015) and Gold continues to act the way it does right now, we could see Gold trade as low as $1,000 per ounce again.

All of Martin Armstrong predictions in 1998 came true, so the chances are high that the last one will too.

Image

Jim Rogers was recently quoted saying: “It’s extremely unusual for any asset in history to move higher for 11 straight years. That’s why I expect the recent correction in gold to continue.” He’s not selling any of his gold. And he’s not shorting it, either.
It would take a “gigantic new gold supply” or all the world’s central banks deciding to dump gold before he’d short. That’s because Roger’s believes the big gold bull market has “years to go.” Still, gold could drop as far as $1,100 an ounce, he said. “I would buy gold if prices fall to $1,100 or $1,200 an ounce. A pullback of this magnitude is normal.” (Read more:STOCKHOUSE).

Back in 2008 when Gold was trading around $900 (after having traded above $1,000 for the first time in history), he said in an interview with the CHINAPOST he would buy Gold if it were to drop towards $750. Eventually, it bottomed 10% lower around $680, before nearly trippling over the next 3 years.

Assume Rogers is right, and Gold drops towards $1,100 (the point where he would add to his positions), and history repeats (meaning Gold bottoms about 10% lower), that would put Gold at $1,000 an ounce, which is also the price target of the second chart above.

Now why should Gold & Silver take a break?
First of all, as mr. Rogers says: Gold has gone up for 11-12 years in a row, which is exceptional. One down-year means nothing as long as the Bull market is intact.
Another reason would be the fact that Silver outperformed Gold by a factor of nearly 2x over a 4 years rolling basis in April 2011. Please read THIS ARTICLE (created by Roland Watson):

Image

Now let’s have a look at the markets. I have written extensively about how the HUI index has been under performing Gold, just like in 2008. The pattern is still holding so far, which does not look good at all:

Image

However, sentiment in Gold Stocks is VERY depressed at the moment, as only 10% of the Gold stocks have a BUY signal on the Poing & Figure chart, as shown in the following chart ($BPGDM). On top of that, the HUI index has now hit the 50% Fibonacci Retracement level from the bottom in 2008 to the top in 2011:

Image

Gold stocks are trading at historical low valuations compared to Gold, so this combined with the extremely depressed sentiment could mean that Gold Stocks are at or near a bottom, although the similarities with the 2008 crash are still striking and therefore worrisome.
I haven’t bought Gold stocks since I sold them in 2011, right before Silver hit nearly $50 per ounce, but am now back in the market.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Armstrong: When we look at Silver prices from 1985 to today (Green line in the chart below) and compare the evolution to the one from 1967 to 1974 (black line in the chart below), we can see a very similar pattern. If price would continue to track this pattern, it could mean that silver has just entered a 20 years lasting winter sleep. In the meantime, it would trade between $20 and $50, before taking off again in 2032… From then on, it could gain over 2,000% to reach nearly $1,000.
Vergeet Armstrong hier niet één erg belangrijk feit: Dat sinds de jaren '60 de goudprijs onderdrukt werd door het dumpen van goud uit de CB's (oa London Gold Pool, ...) en dat dit toch enig verschil kan geven als blijkt dat het kruitvat van fysiek goud nu leeg is en dat TPTB mogelijk gewoon zullen moeten toekijken op de fysiek handel? Tevens stond China/rusland/Indië toen niet aan de andere kant en was er enkel sprake van de Westerse wereld.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Armstrong: When we look at Silver prices from 1985 to today (Green line in the chart below) and compare the evolution to the one from 1967 to 1974 (black line in the chart below), we can see a very similar pattern. If price would continue to track this pattern, it could mean that silver has just entered a 20 years lasting winter sleep. In the meantime, it would trade between $20 and $50, before taking off again in 2032… From then on, it could gain over 2,000% to reach nearly $1,000.
Vergeet Armstrong hier niet één erg belangrijk feit: Dat sinds de jaren '60 de goudprijs onderdrukt werd door het dumpen van goud uit de CB's (oa London Gold Pool, ...) en dat dit toch enig verschil kan geven als blijkt dat het kruitvat van fysiek goud nu leeg is en dat TPTB mogelijk gewoon zullen moeten toekijken op de fysiek handel? Tevens stond China/rusland/Indië toen niet aan de andere kant en was er enkel sprake van de Westerse wereld.
Dat zijn fundamentals waar ik ook wel naar kijk. Armstrong skipt de fundamentals en kijkt alleen naar:
samenhang in moneyflows en cycles

Doordat hij zonder fundamentals betere voorspellingen af heeft kunnen geven dan anderen, ben ik zijn methodiek gaan respecteren .....
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

... en een bizarre basis in de geschiedenis. Misschien nog wel het belangrijkste.
Hij zoekt ALLES uit. elke steen omdraaien, allemaal even belangrijk !

Hij heeft niks met de zogenaamde fundamentals omdat je ze nooit allemaal hebt.
Je kan nu eenmaal niks in isolatie bekijken !
Post Reply