De edelmetaal aandelen zijn zwaar ondergewaardeerd. Het laagste in 25 jaar ofzo. Dus als je nu gaat investeren, zou je in theorie beter rendement maken met aandelen van bedrijven die doen in de onderliggende metaal, dan het metaal zelf. Maar dan moet de metaalprijs wel opwaarts bewegen.Dirkgold wrote:Weet niet wat het is , maar dit heb ik niet veel.
Slecht gevoel bij goud en de beurs.
Iedereen kijkt naar boven voor goud.
Mijn verstand zegt ook naar boven, maar zelden gebeurt wat logisch is.
Heb wat fysiek verkocht om in de mijntjes te stoppen.
Time will tell.
Dirk
Hooimijt januari 2013
- Rasta
- Gold Member
Re: Raar spannings gevoel
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
-
- Platinum Member
Kan je gedachtengang perfect volgen !Dirkgold wrote:Weet niet wat het is , maar dit heb ik niet veel.
Time will tell.
Dirk
Koersbewegingen lopen wel eens vaker tegendraads tov verwachtingspatroon.
Op lange termijn zitten we wel goed, we moeten enkel schuiven met de horizon.
Als goud aan ( pakweg ) 3500 dollar per ounce staat zitten we echter wel al een pak dieper
in de puree.
En, het is het één of het ander.....
Fysiekbezitters verlangen soms wel eens naar die koers, met in het achterhoofd evenzeer
de meer dan terechte schrik voor het sociale kerkhof dat dan ontstaat.
Ook een catch 22 !
Laat de geleidelijkheid maar zijn gangetje gaan.....
Voorlopig hebben we het niet zo slecht....
mvg,
Cavajo
-
- Bronze Member
Ik heb dat gevoel totaal niet.Dirkgold wrote:Weet niet wat het is , maar dit heb ik niet veel.
Time will tell.
Dirk
Vergeten hoe het was en totaal onbekend wat het zal gaan doen.
Ik laat het rusten en denk er erg weinig bij na.
- Spruitje
- Freegold Member
Is ook het beste -en gezondste- om er niet bij na te denken. We zien wel welke richting het uit gaat maar in welke vorm we het gepresenteerd krijgen is nog koffiedik kijken. Ik ga d'er alvast vanuit dat ik beter gewapend ga zijn dan die 99% anderen. En dat geeft me enigszins rust.PieterP wrote:Ik laat het rusten en denk er erg weinig bij na.
Dan resten enkel maar de andere zaken -die we niet zomaar in de hand hebben- geluk en bovenal een goede gezondheid.
Waar ik wel af en toe eens bij stil sta is bij het geluk van mensen bij 'n zwangerschap of een geboorte. Dan probeer ik me wel voor ogen te houden wat de toekomst van deze jongelui gaat zijn, want we zijn er nog lang niet. Maar zoals in elke sombere periode worden ook zij groot en wie weet brengt die periode - juist door de noodzakelijke soberheid - misschien nog de grootste denkers voort. De grondleggers van 'n nieuwe wereld met 'n nieuwe visie.

- Indiana Jones
- Freegold Member
Spruitje wrote:Is ook het beste -en gezondste- om er niet bij na te denken. We zien wel welke richting het uit gaat maar in welke vorm we het gepresenteerd krijgen is nog koffiedik kijken. Ik ga d'er alvast vanuit dat ik beter gewapend ga zijn dan die 99% anderen. En dat geeft me enigszins rust.PieterP wrote:Ik laat het rusten en denk er erg weinig bij na.
Dan resten enkel maar de andere zaken -die we niet zomaar in de hand hebben- geluk en bovenal een goede gezondheid.
Waar ik wel af en toe eens bij stil sta is bij het geluk van mensen bij 'n zwangerschap of een geboorte. Dan probeer ik me wel voor ogen te houden wat de toekomst van deze jongelui gaat zijn, want we zijn er nog lang niet. Maar zoals in elke sombere periode worden ook zij groot en wie weet brengt die periode - juist door de noodzakelijke soberheid - misschien nog de grootste denkers voort. De grondleggers van 'n nieuwe wereld met 'n nieuwe visie.
SPOT ON

Mooi geschreven

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Spruitje
- Freegold Member
Re: Hooimijt januari 2013
Bedankt voor het woordje van lof Indy.
De Republikeinen houden 'n stok achter de deur, ze keuren een verhoging van het schuldplafond goed MAAR slechts voor 3 maanden.
Daarmee komen de onderhandelingen over de besparingen mbt "the fiscal cliff" weer eerst op de agenda te staan met een langdurige verhoging van het schuldplafond als drukkingsmiddel.
Republikeinen akkoord met verhoging schuldenplafond voor 3 maanden De Morgen ©

De Republikeinen houden 'n stok achter de deur, ze keuren een verhoging van het schuldplafond goed MAAR slechts voor 3 maanden.
Daarmee komen de onderhandelingen over de besparingen mbt "the fiscal cliff" weer eerst op de agenda te staan met een langdurige verhoging van het schuldplafond als drukkingsmiddel.
Republikeinen akkoord met verhoging schuldenplafond voor 3 maanden De Morgen ©
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- doubleyou
- Gold Member
.
Nog een laatste over het terughalen van (een deel van) het duitse goud :
http://www.marketupdate.nl/nieuws/goud- ... /?aff=1333
De amerikanen en de anderen mogen kritiek hebben ; het is zwakke kritiek.
De duitsers hebben in deze meer dan gelijk. Ze gaan zelfs nog niet ver genoeg, maar beter stap voor stap zeker...
En de belgische nationale bankiers en hun goud terughalen, daar hoor je niets van...
=============================
US Mint is al door voorraad 2013 Silver Eagle munten heen, verkoop aan dealers wordt in week van 28 januari hervat
Nog een laatste over het terughalen van (een deel van) het duitse goud :
De amerikanen en de anderen mogen kritiek hebben ; het is zwakke kritiek.
De duitsers hebben in deze meer dan gelijk. Ze gaan zelfs nog niet ver genoeg, maar beter stap voor stap zeker...
En de belgische nationale bankiers en hun goud terughalen, daar hoor je niets van...
=============================
US Mint is al door voorraad 2013 Silver Eagle munten heen, verkoop aan dealers wordt in week van 28 januari hervat
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
- doubleyou
- Gold Member
.
Weer een prachtige column van Broncel op Wilge's site.
Indiana, deze is zeker ook voor jou een must-read.
Jou focus ligt ook in de richting van het oosten.
China’s grootste sprong voorwaarts
Gepost op 19 januari 2013 door Robert Broncel
http://www.edelmetaal-info.nl/2013/01/c ... oorwaarts/
"Voor de twijfelaars lijkt het vooralsnog onwezenlijk dat het “oude” China binnen een luttel aantal jaren de economische supermacht van het thans in schulden wentelende Westen zal hebben overgenomen."
"Het is slechts een kwestie van tijd dat China de #1 positie van de V.S. op alle fronten overneemt: BBP, onderwijs, patenten (innovatie), defensie, ruimtevaartindustrie en meest belangrijk de overname van de rol van de dollar als reservemunt."
"Voor de twijfelaars lijkt het vooralsnog onwezenlijk dat het “oude” China binnen een luttel aantal jaren de economische supermacht van het thans in schulden wentelende Westen zal hebben overgenomen."
"Het is slechts een kwestie van tijd dat China de #1 positie van de V.S. op alle fronten overneemt: BBP, onderwijs, patenten (innovatie), defensie, ruimtevaartindustrie en meest belangrijk de overname van de rol van de dollar als reservemunt."
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
- Indiana Jones
- Freegold Member
Ben het eens m.b.t. de binnenlandse groeipotentie van China. investeringen in mijnen/grondstoffen incl. goud vanwege de KK afname van de dollar is ook heel slim van China, zo swappen ze de dollarreserves met bijna 50% en kunnen ze de overige 50% dollarreserves deels afdekken met de komende stijging van grondstoffenprijzen. Dan behoudt China heel veel KK in haar reserves.doubleyou wrote:.
Zoals Broncel schrijft is China een jong groeiland. Wat hij niet schrijft, is dat het nog tal van groeistuipen kent en nauwelijks sociale voorzieningen heeft voor die miljard Chinezen ..... Dus zowel sociaal alsmede economisch nog heel kwetsbaar is

Om die reden alleen al kan China voorlopig NOOIT de reserve-valuta-rol overnemen, maar er zijn ook nog andere redenen aan te voeren, waarom dat niet zal gaan gebeuren. Ik ben het dus oneens met hetgeen Broncel nu juist het meest belangrijk vindt ......

Everything that needs to be said has already been said.
- Rasta
- Gold Member
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair