Hooimijt Oktober 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Oktober 2012

Post by Indiana Jones »

Er zijn wel meer dingen die in de V.S. "een vlucht nemen" en die vlucht gaat dan net zolang goed tot de boel alsnog weer onder water staat ..... :lol:
Attachments
dollar.jpg
dollar.jpg (165.42 KiB) Viewed 4296 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Barroso wil meer groei.
En, de Europese landen doen volgens hem te weinig inspanningen.

Ikke,
Ik zeg " niet " dat dit juist of onjuist is.
Ikke,
Ik hoef niet lang op school gezeten te hebben om " al of niet legitiem " onzin uit te kramen.

Waarom Barroso zoveel meer verdien dan ikke....????
Ikke dat ook kunnen zeggen op een forum..... :P

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Barroso wil meer groei... ( deel 2 )
Waarom geven we de brave man niet wat hij vraagt ???
Ocharme, een 6 procent begrotingsverhoging toekennen kan toch niet " zo onoverkomelijk moeilijk " zijn.
Ze werken immers " versnellend hard " om ons tot de bedelstaf te brengen..... :lol:
En dat vele van hun " uitgezette wegen " tot een dood spoor leiden......
" Iedereen kan zich wel eens schromelijk vergissen hé ".

Nog een " immens geluk " dat de EVP ( Europese Volkspartij ) in goede handen is.
Daar is onze Wilfried Martens als " dik 80-jarige, opnieuw verkozen als voorzitter....
De toekomst is verzekerd !!!!
Heb hem gehoord op de radio : .... kreeg tranen in mijn ogen....
Zonder hem stuikt het in elkaar hé.....
Die man bereidt alles voor tegen de " potentiele rampspoed " die ons kan overkomen.
Geloof het of niet, met hem aan het roer kunnen we een pak beter slapen.....
Volgens mij krijgt hij dit jaar de " medaille d'or " van onze minister van pensioenen....

Die man was vroeger al " jaren zijn tijd vooruit ".
Gebruikte toen al databanken voor ze bestonden.
Met toen al " geweldige resultaten ".
Mijn moeder zaliger ( vroeg gestorven ) , die leeftijdsgenoot was, en hem ook kende als jongere,......
kreeg tot " exact " 6 jaar na haar dood nog steeds de beste nieuwjaarswensen.....
We probeerden ze over te brengen.....

Let op, ik ga die man niet afrekenen op deze onnozelheid hoor....
Maar, hij is wel een " ontzettend oerverstandig, maar wereldvreemd mensje ", die in al zijn bewuste of onbewuste onschuld..... beslissingen kan doorduwen met verstrekkende gevolgen voor " Jan met de pet ".
Zowel voor de korte als de structurelere lange termijn.

En, dit doet me wel vaker huiveren.

Want, als ze nationaal zijn met gezag, kunnen ze eventuele overzichtelijke schade aanbrengen.
Europees wordt erger....
We hebben er nog zo ene lopen vanuit Vlaanderen.....
Mijnen vorige goeroe Verhofstadt,.....ook ene waar ik niet gerust in ben als zijnen mond open gaat......
En, zijnen mond gaat wat veel open....

mvg,
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

@cavajo

kijk deze filmpjes af en je voelt geen enkele :!: schaamte meer .... ;)

Indiana Jones
Freegold Member

off topic

Post by Indiana Jones »

Maakt niet uit hoe mooi iets is ..... zoals met alles stijgt het naar grote hoogtes om vervolgens weer tot een zeer bescheiden niveau terug te zakken.
Immers, hoeveel blijft er van de professionele wielersport over zonder sponsors ..?

http://www.nu.nl/sport/2937410/rabobank ... oegen.html
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

cavajo wrote:Die man (...Martens) was vroeger al " jaren zijn tijd vooruit ".
Gebruikte toen al databanken voor ze bestonden.
Met toen al " geweldige resultaten ".
Die man had destijds de sleutel in handen, koos er voor om "letterlijk" bruggen te bouwen al voor ver in de toekomst.
(midden in 'n wei, de wegen zouden ze 'n paar decennia later misschien wel aanleggen, banen scheppen was belangrijk)
Intussen zijn ze die aan het slopen... wegens betonrot, d'er is nooit 'n weg in de buurt geweest.
Elk jaar weer dezelfde mededeling. "We hebben een tekort van xx miljaaaaar frank"

Elk jaar geld voor het waalse Cockerill, nog een beetje voor de fam. Boël (onderhoudsgeld voor de buitenechtelijke koningsdochter),...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

ben dees week al serieus bij de kloten genomen
1) oude wagen ingeleverd deze zomer. gevolg: voor de ene maand na aanslagjaar 2011 (dat in mijn geval liep van 1/7/2011-30/6/2012) ben ik in principe 221,5€/12 maanden= 18,46€ verschuldigd maar kreeg ik in werkelijkheid 34,38€ aangerekend.
de reden? wettelijk is vastgelegd dat 34,38 het minimumbedrag is. onwaarschijnlijk is dit want ik betaal voor de aansluitende periode bij net dezelfde instantie verkeersbelasting voor mijn nieuwe wagen!!
2) aan de luchthaven moest ik iemand oppikken bij vertrek, gewoon oppikken hé, persoon stond te wachten op me. staan daar nu nieuwe borden die je naar vertrek sturen via de parking. eenmaal voor de slagbomen blijkt dat die parking betalend is en kan je niet meer terug (éénrichtingsverkeer). ik rij dus meteen de parking door naar de uitgang en probeer via de parlofoon de situatie uit de doeken te doen maar nee hoor: 3,5€ of ik kon er eeuwig blijven staan!!
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

BIG one: mc donalds ziet omzet dalen
http://www.beursduivel.be/nieuws/262513 ... daalt.html
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:ben dees week al serieus bij de kloten genomen
1) oude wagen ingeleverd deze zomer. gevolg: voor de ene maand na aanslagjaar 2011 (dat in mijn geval liep van 1/7/2011-30/6/2012) ben ik in principe 221,5€/12 maanden= 18,46€ verschuldigd maar kreeg ik in werkelijkheid 34,38€ aangerekend.
de reden? wettelijk is vastgelegd dat 34,38 het minimumbedrag is. onwaarschijnlijk is dit want ik betaal voor de aansluitende periode bij net dezelfde instantie verkeersbelasting voor mijn nieuwe wagen!!
2) aan de luchthaven moest ik iemand oppikken bij vertrek, gewoon oppikken hé, persoon stond te wachten op me. staan daar nu nieuwe borden die je naar vertrek sturen via de parking. eenmaal voor de slagbomen blijkt dat die parking betalend is en kan je niet meer terug (éénrichtingsverkeer). ik rij dus meteen de parking door naar de uitgang en probeer via de parlofoon de situatie uit de doeken te doen maar nee hoor: 3,5€ of ik kon er eeuwig blijven staan!!
Enig idee waarom de belastingdruk in Nederland stijgt ?
De kostprijs van verkeersborden is omhoog gegaan !

Onderstaande foto's zijn geen 'fake' heh .... hoe lachwekkend misschien dan ook, het zijn echte! situaties
Image
Image
Image
Last edited by Indiana Jones on 19 Oct 2012, 18:40, edited 2 times in total.
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

PS:
betreffende
1) deze regeling is van kracht sinds de overheveling van de verkeersbelasting naar het Vlaams gewest. JOEPIE! Vlamingen doen het inderdaad nog wat beter.
2) als je nog gratis iemand wil oppikken aan vertrek, dan moet je het bord 'kiss and ride' volgen. beetje raar want dat woord komt niet voor in Van Dale maar op een officieel bord mag het dus blijkbaar al wel. misschien is het de bedoeling dat je meteen al een soort van vakantiegevoel krijgt! (juist de kangoeroes ontbreken nog :roll: )
Post Reply