Hooimijt Juli 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Juli 2012

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
*-* wrote:Gelukkig,....de meerderheid weet het niet.
Gelukkig of Beangstigend ?
Na 1945 was een veel gehoorde kreet: "wir haben es nicht gewusst" ... :?

Indy
De Sheeple zijn door de historie heen, gemanipuleerd 'onwetend' tot zeer kwalijke dingen in staat gebleken.
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

Een report meer dan de moeite waard om door te nemen, het geeft mijn inziens een wat bredere kijk op de geopolitieke ontwikkelingen versus energie en commodities.

(natuurlijk is veel ervan al besproken alhier) in 1 rapport wordt wel nagenoeg alles bekeken en besproken.

Van Lloyds; Energy 360 graden risk insight.

Slechts 1 van de conclusies.

2. Traditional fossil fuel resources face serious
supply constraints and an oil supply crunch is
likely in the short-to-medium term with profound
consequences for the way in which business
functions today.

http://www.lloyds.com/~/media/Lloyds/Re ... _Pages.pdf

Happy Reading
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
Indiana Jones wrote:
*-* wrote:Gelukkig,....de meerderheid weet het niet.
Gelukkig of Beangstigend ?
Na 1945 was een veel gehoorde kreet: "wir haben es nicht gewusst" ... :?

Indy
De Sheeple zijn door de historie heen, gemanipuleerd 'onwetend' tot zeer kwalijke dingen in staat gebleken.
Image
Het is heel juist wat je aanhaalt, Indy
Deze gevaren zie ik ook hoor.
Ik bedoelde het meer in de stijl : zorgen wegnemen door geen angst te zaaien die toch nog niet duidelijk definieerbaar is.....of zoiets.... :lol:

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Staande blijven.

Hoe blijven we als individu staande in deze chaos ??
Als ik effe de weekendliteratuur verticaal doorkruis, blijven een aantal zaken hangen :
- de grieken slaan en zalven : ja we zetten door met besparingen,...ja we gaan privatiseren,...ja we gaan alles doen om bij de euro te blijven,...EN NEEN? het zal niet lukken in dit tijdsbesten....er moet uitstel en verlenging.
( valt iets voor te zeggen )
- de italianen, via Monti, gaan effe op de kap van de noorderlingen zitten omdat die hunnen portemonne niet of onvoldoende op tijd en voldoende qua wijdte opentrekken.
( valt iets voor te zeggen ) ( maar in mijn kneuteropvoeding..kzou nie durven ).
- de spanjaarden staan ook ewa te mekkeren over hun nodeloos afzien omdat hun gemaakte putten niet naar behoren aangevuld worden.
( valt iets voor te zeggen )
- sommige noorderlingen hebben behoefte om te zeggen : ' blaas mijnen zak op !! ";
en daar valt ook iets voor te zeggen. !!!!

En daarin,
daarin probeert " Jan met de Pet " staande te blijven.
met een overvloed aan info naargelang de belangen......,
steeds meer onder druk om zijn reeds karig gevulde portefeuille verder open te trekken ter behoefte van het " algemeen hoger belang ".
vroeger was het onder druk van zijn politieke verkozenen...
nu, schaamteloos verder door " leiders " of " belangen " waar hij amper het bestaan van wist....

Trouwens, " Jan met de Pet " wordt binnenkort gewoon " jan '.
Pet en hoofdletter heeft hij al afgegeven...... :mrgreen:

mvg,
Cavajo
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Dag allen, 't is een week of zes, zeven geleden dat ik nog eens langskwam, heb nog veel bij te lezen, had daarjuist een hele tekst getypt om dan domweg op deze tab naar een andere site over teschakelen, alles kwijt natuurlijk, en daarom hou ik het nu maar op deze korte objectieve "goud"vaststelling : status quo. De waardering, die "de markt" eraan geeft is in deze periode ongeveer hetzelfde gebleven.
Voor de rest : De Belgische 10-jaarsrente is mooi gedaald. Die van de omringende landen blijft op een heel laag niveau. Die van de zuiderse landen oogt heel slecht.
En één van de beste europese leerlingen Finland dreigt met exit, indien "europa" synoniem gaat staan voor "opdraaien voor alle schuld van de slechte leerlingen". Het kleine, maar sterke land heeft strategie en spreekt duidelijke taal. En er zit een duidelijke logica in. Als alles zo doorgaat, zullen het niet de zwakke landen zijn die uiteindelijk verplicht uit de euro moeten stappen, maar zullen het de sterke landen zijn die uiteindelijk zeggen : bekijk het maar...
Tot de volgende
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Staande blijven. { ..... }

En daarin,
{ ..... } Trouwens, " Jan met de Pet " wordt binnenkort gewoon " jan '.

mvg,
Cavajo
DE Spanjaarden, DE Italianen, DE Grieken .... is dat niet hetzelfde als DE Spaanse politiek, DE Italiaanse politiek en DE Griekse politiek .... ?

En WIE kiezen dan DIE politieke partijen .... t'zijn weer DE inwoners van het land in de hoop dat deze politici HUN belangen voldoende vertegenwoordigen in de veronderstelling dat HUN belangen DE ENIGE belangen zijn.

En zo BLIJFT het volk DOMME SHEEPLE, jaar in- jaar uit, decennium in- decennium uit, centennium in- centennium uit en zelfs .... millennium in- millennium uit.

nil scire tutissima fides ....... :( (deze woorden zijn uitgesproken door een andere Jan(Johan)-met-de-Pet .... een vader uit de buurt van het oude Hollandsche Barneveld)

Image
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

De financiële markten moet tevreden worden gehouden ;)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:De financiële markten moet tevreden worden gehouden ;)
Ik denk dat dit laatste wel mee valt ..... t'zijn eerder de tussenpersonen die zorgen voor uitgifte van staatsobligaties ..... the TOO BIG to fall/fail .....

En die TOO BIG ........ zijn TOO PIG geworden .... dankzij juist die overheden .... en zo is 't cirkeltje weer rond ....

edit:22:32

The Never Ending Spiral of Spoiled People electing Politicians in their Own Interest who are Ignoring that the only thing these Politicians can do is Unlimited Moneyspending which is eventually NOT in the Peoples Interest ........ ;)

Whe The People ..... In Our Genes .....unconsciously choose to be Whe The Sheeple ..... and afterwards are crying we are victimised to be sheeple ..... :)
But in the end Whe The People Fail to understand whe are Actually Victimising Ourselves Upfront by making the Wrong Greedy Choices .... over and over again in history ....
;)
Last edited by Indiana Jones on 08 Jul 2012, 22:31, edited 3 times in total.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:Staande blijven. { ..... }

En daarin,
{ ..... } Trouwens, " Jan met de Pet " wordt binnenkort gewoon " jan '.

mvg,
Cavajo
DE Spanjaarden, DE Italianen, DE Grieken .... is dat niet hetzelfde als DE Spaanse politiek, DE Italiaanse politiek en DE Griekse politiek .... ?

En WIE kiezen dan DIE politieke partijen .... t'zijn weer DE inwoners van het land in de hoop dat deze politici HUN belangen voldoende vertegenwoordigen in de veronderstelling dat HUN belangen DE ENIGE belangen zijn.

En zo BLIJFT het volk DOMME SHEEPLE, jaar in- jaar uit, decennium in- decennium uit, centennium in- centennium uit en zelfs .... millennium in- millennium uit.

nil scire tutissima fides ....... :( (deze woorden zijn uitgesproken door een andere Jan(Johan)-met-de-Pet .... een vader uit de buurt van het oude Hollandsche Barneveld)

Image
The picture : blijft humor op zijn best !!
Daar zit gewoon alles in vervat !! :lol:

Een " zijsprong " antwoordje :
heb in de vriendenkring al eens lachend gezegd, een jaar verlof zonder wedde te nemen om eens grondig te berekenen wat ik sedert geboorte aan "vadertje staat " gekost EN opgebracht heb.
denk daar een jaartje voor nodig te hebben : opzoeken...becijferen...analyseren...verslagje maken...onderbouwen....etc.

In de elfde maand heb ik dan de overwegingskeuze :
1. ik word terrorist.
2. ik hang me op.
beide keuzes zijn geen lang leven beschoren.

Dus, verder schaapje spelen... :lol:

mvg,
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:{ ... }
1. ik word terrorist.
2. ik hang me op.
beide keuzes zijn geen lang leven beschoren.

Dus, verder schaapje spelen... :lol:

mvg,
Cavajo
Of gewoon binnen je eigen kunnen, rekening houdend met je omgeving, proberen gelukkig te worden.
Het leven wordt je gegeven .... hoe je het leeft is meestal een persoonlijke keuze ..... ;)
Post Reply