Hooimijt Juni 2012
-
- Gold Member
Re: Hooimijt Juni 2012
Ik neem aan dat het niet TOV was.......
- Rasta
- Gold Member
Ik meen dat het in Amsterdam was.Adamus wrote:Ik neem aan dat het niet TOV was.......
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
-
- Platinum Member
schijtpapier boven
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 862083.htm
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 862083.htm
Last edited by skyscraper on 22 Jun 2012, 19:19, edited 1 time in total.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Hij schrijft dat het in Amsterdam is en TOV zit in Rotterdam ... Ajax-Feyenoord:Adamus wrote:Ik neem aan dat het niet TOV was.......

Ze kunnen dat overigens alleen maar cumulatief bijhouden als je vaste klant bent. Stel nu, je koopt contant 200gr in een goudwinkel te Amsterdam en daarna hetzelfde in een goudwinkel te Rotterdam en daarna hetzelfde in een goudwinkel te Den Haag, dan heb je 600gram á € 40 = € 24.000 gekocht, zonder je te identificeren. En datzelfde geldt als je via particulieren op marktplaats koopt- en verkoopt .....
Als je het via je bankrekening koopt (bv pinnen of overboeken of incasso), hoef je jezelf NOOIT te identificeren (al koop je die 600 gram goud in één keer), want banken zijn verplicht je ID te verifiëren EN kopiëren bij opening van een rekening.
Dus is er een tracking record van de goudhandelaar naar je bank c.q. je ID bewijs en is er wettelijk gezien sprake van afgeleide identificatie.
Maar tsjah .... die winkeltjes hebben niet zelden een boekhouder die de wet niet kent en/of krijgen een belastingambtenaar op bezoek die de wet ook niet kent. In die gevallen doen ze er maar wat en maken ze vervolgens de klanten maar wijs dat het echt wel zo moet.

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
p.s. Als iemand ooit je legitimatiebewijs vraagt, ook al is het de politie .... dan is wettelijk gezien een zwemdiploma voldoende
Willen ze je ID-kaart of Paspoort zien zodat je kunt bewijzen dat je bent, wie je zegt die je bent ... dan moeten ze naar een identiteitsbewijs vragen en NIET naar een legitimatiebewijs. Het enige stuk dat beiden is, is een rijbewijs (legitimatie om achter het stuur te mogen zitten en identificatie om aan te tonen wie je bent)
Ik heb daar in het verleden al heel wat ambtenaren mee geziekt ......

Willen ze je ID-kaart of Paspoort zien zodat je kunt bewijzen dat je bent, wie je zegt die je bent ... dan moeten ze naar een identiteitsbewijs vragen en NIET naar een legitimatiebewijs. Het enige stuk dat beiden is, is een rijbewijs (legitimatie om achter het stuur te mogen zitten en identificatie om aan te tonen wie je bent)
Ik heb daar in het verleden al heel wat ambtenaren mee geziekt ......

- Spruitje
- Freegold Member
Eigenlijk klopt dat niet helemaal vrees ik. In België kan je bvb. enkel 'n spaarrekening hebben.Indiana Jones wrote:Als je het via je bankrekening koopt (bv pinnen of overboeken of incasso), hoef je jezelf NOOIT te identificeren (al koop je die 600 gram goud in één keer), want banken zijn verplicht je ID te verifiëren EN kopiëren bij opening van een rekening.
Dus is er een tracking record van de goudhandelaar naar je bank c.q. je ID bewijs en is er wettelijk gezien sprake van afgeleide identificatie.
Stel nu: je koopt 250gr van het goedje @ 10.200€ (huidige prijs) en je hebt 10.500 nog op je spaarrekening dan kan je vragen om je rekening af te sluiten, 300€ op te nemen en de 10.200€ over te schrijven op rekeningnummer .....
Je kan in België van 'n spaarrekening enkel kan overschrijven naar je EIGEN zichtrekening (ik weet niet hoe dat in NL heet -giro?-, maar dat is de rekening vanwaar je al je betalingen doet).
Aangezien je bij die bank geen zichtrekening hebt kan je bijgevolg niet overschrijven naar je andere bankrekening. Daarbij gebruikt de bank 'n interne rekening waarbij het resterende geld op je spaarrekening wordt overgeboekt op de interne rekening vanwaar het vertrekt naar de andere rekening.
Niet onoverkomelijk maar 'n pak moeilijk traceerbaarder...

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
Ik ken slechts de Nederlandse wetgeving. WID/MOT/Wwft zijn dan ook Nederlandse wetten. In Nederland zijn ALLE banken verplicht om, ingeval een bankrelatie aangegaan wordt, het ID te controleren en in de administratie vast te leggen. Op het niet nakomen hiervan zitten zelfs financiële sancties van de toezichthouders. het maakt niet uit of de eerste rekening een spaarrekening, een zichtrekening, rekening courant, beleggingsrekening .... of wat dan ook is. Heb je het eerste contact met bijvoorbeeld ING en bij die bank een rekening, dan kun je bij de Rabo een rekening openen, daarna 1 euro overboeken via ING en hoppa .... daarmee heeft Rabo aan zijn ID verplichting voldaan, terwijl ze niets gezien hebben. Maar helaas .... zelfs veel bankmedewerkers weten dat niet en vragen dan toch om legitimatie, waarop ik dus (tot overmaat van ramp voor hen) vrolijk mijn zwemdiploma laat zien .......Spruitje wrote:Eigenlijk klopt dat niet helemaal vrees ik. In België kan je bvb. enkel 'n spaarrekening hebben.Indiana Jones wrote:Als je het via je bankrekening koopt (bv pinnen of overboeken of incasso), hoef je jezelf NOOIT te identificeren (al koop je die 600 gram goud in één keer), want banken zijn verplicht je ID te verifiëren EN kopiëren bij opening van een rekening.
Stel nu: je koopt 250gr van het goedje @ 10.200€ (huidige prijs) en je hebt 10.500 nog op je spaarrekening dan kan je vragen om je rekening af te sluiten, 300€ op te nemen en de 10.200€ over te schrijven op rekeningnummer .....
Je kan in België van 'n spaarrekening enkel kan overschrijven naar je EIGEN zichtrekening (ik weet niet hoe dat in NL heet -giro?-, maar dat is de rekening vanwaar je al je betalingen doet).
Aangezien je bij die bank geen zichtrekening hebt kan je bijgevolg niet overschrijven naar je andere bankrekening. Daarbij gebruikt de bank 'n interne rekening waarbij het resterende geld op je spaarrekening wordt overgeboekt op de interne rekening vanwaar het vertrekt naar de andere rekening.
Niet onoverkomelijk maar 'n pak moeilijk traceerbaarder...

Vaak (niet altijd) is het zelfs in Nederland zo, dat rechtstreeks overboeken van je spaarrekening niet kan. Je moet dan zelf een overboeking van je spaarrekening naar je 'zicht'rekening maken, teneinde vervolgens via je 'zicht'rekening naar "derden" over te kunnen boeken c.q. te kunnen laten incasseren ......
- Spruitje
- Freegold Member
Een verzoeknummmer voor onze noorderburen: (als het kan?)
Ik wil jullie helemaal niet met de vinger wijzen hoor, want ik merk het ook bij de NL-televisieprogramma's. Is het mogelijk om jullie afkortingen die jullie zo makkelijk gebruiken voor alles, pensioenen, werkloosheidsbijdrage,.... (d'er zit overal wel 'n "W" in) om daar desnoods tussen haakjes mee te geven over wat het gaat. (LTO ed...) eer ik dan de kan volgen zijn we al 5 minuten verder en dan mis ik 'n deel.
Weet je, ik ben nl. ook erg geïntresseerd in wat er bij jullie speelt/leeft, en-ja, de hangcultuurmosseltjes uit NL zijn mij deze avond tegengevallen wegens véél te klein en bijgevolg véél te duur voor wat ik kreeg.
Daarom... als het niet geeft .... ?
In Vlaanderen weten ze het ook allemaal als ik zeg: dat de RVA gevraagd heeft aan de VDAB of ze kunnen druk kunnen uitoefenen op het VBO om meer DAC'ers aan te werven. Als Nederlander ben je dan 'n tijdje zoet.
Sorry, die mosseltjes waren écht te klein om 8.90€/2 kg.
Ik wil jullie helemaal niet met de vinger wijzen hoor, want ik merk het ook bij de NL-televisieprogramma's. Is het mogelijk om jullie afkortingen die jullie zo makkelijk gebruiken voor alles, pensioenen, werkloosheidsbijdrage,.... (d'er zit overal wel 'n "W" in) om daar desnoods tussen haakjes mee te geven over wat het gaat. (LTO ed...) eer ik dan de kan volgen zijn we al 5 minuten verder en dan mis ik 'n deel.
Weet je, ik ben nl. ook erg geïntresseerd in wat er bij jullie speelt/leeft, en-ja, de hangcultuurmosseltjes uit NL zijn mij deze avond tegengevallen wegens véél te klein en bijgevolg véél te duur voor wat ik kreeg.
Daarom... als het niet geeft .... ?

In Vlaanderen weten ze het ook allemaal als ik zeg: dat de RVA gevraagd heeft aan de VDAB of ze kunnen druk kunnen uitoefenen op het VBO om meer DAC'ers aan te werven. Als Nederlander ben je dan 'n tijdje zoet.

Sorry, die mosseltjes waren écht te klein om 8.90€/2 kg.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Spruitje
- Freegold Member
In België kan je niet overboeken van 'n spaarrekening naar 'n andere rekening dan je eigen zichtrekening tenzij (enkel bij bepaalde banken) het 'n tegenrekening is. Dan aanziet de bank waarbij je enkel 'n spaarrekening hebt, die tegenrekening als je eigen rekening bij 'n andere bank.Indiana Jones wrote:Vaak (niet altijd) is het zelfs in Nederland zo, dat rechtstreeks overboeken van je spaarrekening niet kan. Je moet dan zelf een overboeking van je spaarrekening naar je 'zicht'rekening maken, teneinde vervolgens via je 'zicht'rekening naar "derden" over te kunnen boeken c.q. te kunnen laten incasseren ......
Maar de banken die dit niet aanvaarden werken voor bvb. de afsluiting van uw spaarrekening -indien je enkel 'n spaarrekening hebt- met 'n interne (=van de bank) rekening. Ze boeken dan het bedrag van je spaarrekening over op HUN interne rekening vanwaar ze dus eigenlijk uw betaling kunnen doen van uw aankoop.
Traceerbaar, maar moeilijker...
Eigenlijk waren die mosselen véél te klein

- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
De club van Middelkoop wilde 2 jaar geleden nog bij €10.000 een ID, ook bij bankoverboeking. Het zekere voor het onzekere voor de bangerikken. Misschien vinden ze het ook wel erg betrouwbaar staan naar de klant toe? Boel fuzz om niks[
Ze kunnen dat overigens alleen maar cumulatief bijhouden als je vaste klant bent. Stel nu, je koopt contant 200gr in een goudwinkel te Amsterdam en daarna hetzelfde in een goudwinkel te Rotterdam en daarna hetzelfde in een goudwinkel te Den Haag, dan heb je 600gram á € 40 = € 24.000 gekocht, zonder je te identificeren. En datzelfde geldt als je via particulieren op marktplaats koopt- en verkoopt .....
Als je het via je bankrekening koopt (bv pinnen of overboeken of incasso), hoef je jezelf NOOIT te identificeren (al koop je die 600 gram goud in één keer), want banken zijn verplicht je ID te verifiëren EN kopiëren bij opening van een rekening.
Maar tsjah .... die winkeltjes hebben niet zelden een boekhouder die de wet niet kent en/of krijgen een belastingambtenaar op bezoek die de wet ook niet kent. In die gevallen doen ze er maar wat en maken ze vervolgens de klanten maar wijs dat het echt wel zo moet. :