Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Rasta »

Armstrong nog steeds stevig onder vuur in het commentaar bij fofoa.

Inclusief email commentaar van Marty zelf. Hij ziet freegold als "officieel" instrument en zegt dat het daarom niet werkt omdat overheden dat niet toestaan. Tja, als officieel instrument gaat het nooit werken, en zo zie ik freegold ook niet. Freegold is de verplaatsing van kapitaal van overheids gereguleerd geld naar privaat geld en assets. Dat is volgens mij ook wat Martin zelf continue suggereert als oplossing.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:Armstrong nog steeds stevig onder vuur in het commentaar bij fofoa.

Inclusief email commentaar van Marty zelf. Hij ziet freegold als "officieel" instrument en zegt dat het daarom niet werkt omdat overheden dat niet toestaan. Tja, als officieel instrument gaat het nooit werken, en zo zie ik freegold ook niet. Freegold is de verplaatsing van kapitaal van overheids gereguleerd geld naar privaat geld en assets. Dat is volgens mij ook wat Martin zelf continue suggereert als oplossing.
het gevangeniswezen in de USA is al geprivatiseerd...........waarom goud niet :idea:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

T'is ook inderdaad zo dat fofoa-freegold de suggestie wekt dat goud het geld moet reguleren en dat zullen overheden nooit toestaan, tenzij het monetair systeem kapot springt. In dat laatste geval zijn overheden hun machtsmiddel kwijt (fijn) maar zit het volk met ruilhandel (niet zo fijn).
En inderdaad, als goud vrij komt van overheden, dan is het echt vrijgoud. Maar dat impliceert dan wel dat overheden hun goudreserves op de vrije markt in de verkoop kunnen doen en dat zal ongetwijfeld de goudprijs (=lees koopkracht) fors drukken. Aan de andere kant hebben liberale overheden dan niets meer om een vertrouwensbasis onder het geld te steken en moeten we het vertrouwen slechts ontlenen aan hun lachende gezichten. Dat lukt weliswaar in China al eeuwen lang, maar da's niet echt een liberale overheid huh ..... :?

Dus k'weet niet wat nu beter is ...... misschien dan toch liever een digitale WHV met wat wereldmunten erin en een beetje goud, die als digitale WHV alleen verhandelbaar is tussen CB's onderling (ten behoeve van onderlinge handelsbalans regulering). Imo ook niet ideaal en ook geen stabiele monetaire factor, maar wellicht een meer haalbaar alternatief.

We gaan zien ......
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Lees ook dat Armstrong echt verwacht door die omslag periode te MOETEN, waar het volk in opstand komt. link

"This is why I say people who even remotely think that some governments WANT to return to the old glory days of tangible money know not of what they speak. Use gold as your MOBILE hedge. Do not count of government – any government – in wanting to relinquish power. It will not happen until the people stop buying their debt. Then and only then will the wall come tumbling down. So hoard your gold. Forget reform that will save the day. We must crash and burn. It is FAR TOO corrupt for anything else. Perhaps from the ashes, people like Nigel Farage and Mike Bost will rise to the challenge."
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Held !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:

Held !
Tussen al die arrogante koppen om hem heen zeker :!:
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:

T'is ook inderdaad zo dat fofoa-freegold de suggestie wekt dat goud het geld moet reguleren en dat zullen overheden nooit toestaan, tenzij het monetair systeem kapot springt. In dat laatste geval zijn overheden hun machtsmiddel kwijt (fijn) maar zit het volk met ruilhandel (niet zo fijn).
En inderdaad, als goud vrij komt van overheden, dan is het echt vrijgoud. Maar dat impliceert dan wel dat overheden hun goudreserves op de vrije markt in de verkoop kunnen doen en dat zal ongetwijfeld de goudprijs (=lees koopkracht) fors drukken. Aan de andere kant hebben liberale overheden dan niets meer om een vertrouwensbasis onder het geld te steken en moeten we het vertrouwen slechts ontlenen aan hun lachende gezichten. Dat lukt weliswaar in China al eeuwen lang, maar da's niet echt een liberale overheid huh ..... :?

Dus k'weet niet wat nu beter is ...... misschien dan toch liever een digitale WHV met wat wereldmunten erin en een beetje goud, die als digitale WHV alleen verhandelbaar is tussen CB's onderling (ten behoeve van onderlinge handelsbalans regulering). Imo ook niet ideaal en ook geen stabiele monetaire factor, maar wellicht een meer haalbaar alternatief.

We gaan zien ......
CB's die private bedrijven zijn, opgericht om de sheeple uit te kleden, moeten die als een clearingclub in stand worden gehouden?
De -digitale- guillotine lijkt mij een passende oplossing voor de cbjelui -hebben we nog niet gehoord uit de linkse hoek :)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Paul wrote:

Held !
Tussen al die arrogante koppen om hem heen zeker :!:
Waarom een held :?: (ik weiger filmpjes te kijken en ik ga het ook niet doen :mrgreen: )
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Link komt uit

When Will the Corruption Stop?
Rep Michael Bost speaks the truth
Image

"Representative Michael Bost of the Illinois State House of Representatives lost his cool and in that moment spoke the truth."

Inderdaad, iemand die zegt wat voor een wanvertoning de politiek is.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote: Waarom een held :?: (ik weiger filmpjes te kijken en ik ga het ook niet doen :mrgreen: )
Er zijn ook goud fundamentalisten die weigeren naar de goudprijs te kijken, maar Oh Weh als ik een goudgrafiekje plaats dat ik zelfs stiekum door het dak heen teken ....... dan wordt het over de 100 keer aangeklikt ...... :lol:
Post Reply