Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:MOPE&MSM bepalen of de werkloosheid in USA afneemt.
Statistiek is een mooi vak .... je kunt er, met harde cijfers onderbouwd, het einde van de wereld mee voorspellen. Uit zo'n berekening kan komen dat dit moment al volgende week aanbreekt .... of over 10.000 jaar ........ :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

skyscraper wrote:volgens Leeb gaat de aandelenmarkt gewoon blijven aanmodderen, zoals we nu in feite al 2 jaar bezig zijn

http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... urope.html
niet meteen mijn ding.
voor verbetering van de patient moet niet gevreesd worden maar
QE zal beter gedoseerd worden naargelang men de toestand van de patient beter kan inschatten
aanhoudend lagere groei vraagt om lagere K/W's
en dus een lagere beurs
goud eerst nog 'ns dubbeltoppen in het najaar en dan zien we wel weer verder...
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

dit is meer bullish:
"Demand in the west remains muted with little physical coin and bar demand "
iedereen zijn elektriciteitsafrekening in de bus gevallen en nu met lege portomonnee? :mrgreen:

http://www.zerohedge.com/news/goldman-s ... z-6-months
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

TINA (there is no alternative)

"Ondanks het grote aantal vastgoedtransacties, zijn de prijzen van huizen en appartementen gedaald in het eerste kwartaal van 2012 in vergelijking met dezelfde periode van 2011. De gemiddelde prijs van een huis daalde met 2,3 procent en kost nu gemiddeld 222.434 euro. De prijzen van appartementen zijn nog sterker gedaald (-4,6 procent)"
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 083321.htm
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:TINA (there is no alternative)

"Ondanks het grote aantal vastgoedtransacties, zijn de prijzen van huizen en appartementen gedaald in het eerste kwartaal van 2012 in vergelijking met dezelfde periode van 2011. De gemiddelde prijs van een huis daalde met 2,3 procent en kost nu gemiddeld 222.434 euro. De prijzen van appartementen zijn nog sterker gedaald (-4,6 procent)"
Indy denkt bij deze berichtjes nog wel eens terug aan zijn grafiekje uit begin 2011:
Attachments
huizenprijzen-1970-2002.png
huizenprijzen-1970-2002.png (39.29 KiB) Viewed 2996 times
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

skyscraper wrote:TINA (there is no alternative)

UNI INVEST

http://www.ftm.nl/copypaste/kwakkelende ... veild.aspx.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Enig idee tegen hoeveel al dat commercieel vastgoed op non-triple A locaties, op de balansen staat ? ..... veelal 100%! :o

Dat is dus bijna 50% 'gebakken lucht', die WEL gefinancierd is ....
Zouden de banken dat op kunnen vangen denk je ...... pfwieuwww 500 miljard (of misschien wel meer) in het niets verdwenen ? :shock:
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Enig idee tegen hoeveel al dat commercieel vastgoed op non-triple A locaties, op de balansen staat ? ..... veelal 100%! :o

Zouden de banken dat op kunnen vangen denk je ...... pfwieuwww 500 miljard (of misschien wel meer) in het niets verdwenen ? :shock:

Ik dacht ergens gelezen te hebben van ongeveer 1 miljard.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:

Kijk naar Bankia, die overmatig in vastgoed financiering deed. Het antwoord is zonder twijfel nee.

NRC: Spanje nationaliseert Bankia – ‘escalatie van bankencrisis in land’
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Rasta wrote:Hoi Pascaline,

Je betoog is duidelijk, en je voegt woord bij daad. Dat is mooi, omdat de meeste mensen (niet hier op het forum) wel een mening hebben maar er niet naar handelen.

Ik kan je volgen, maar je zegt te handelen op een gevoel en niet op technische analyse, of fundamentele analyse. Dat is waar ikzelf een andere insteek heb.

Kijk, het probleem is de met schulden overladen maatschappij. Dat moet opgelost worden. Zolang er niets is opgelost, blijft er geld worden geprint - dat is de enige mogelijkheid om het huidige systeem zo in stand te laten. Dat is de fundamentele analyse. Vervolgens handel je ernaar om in harde zaken te zitten, die wél nodig zijn in de maatschappij, ongeacht hoe deze georganiseerd is. Dat is olie, voedsel, etc. Fysiek goud is gewoon de logische en historische stap in dat verhaal, maar heel niet veel anders dan bijvoorbeeld een stuk landbouwgrond, of aandelen in Shell.

Je zegt te handelen omdat je denkt dat er misschien een einde aan de trend komt, die al 10+ jaar duurt. Maar zoals ik het zie, is de trend van maatschappij overladen met schuld al 40+ jaar aan de gang. Dat is ook een trend die ruimschoots meer dan 7 jaar duurde. In dat licht, is goud dus niet een trend als "internet aandelen", maar een trend van de schuld-economie.

Ik zeg niet dat papier goud omlaag kan, enkel de kans is niet zo heel groot. Ik zeg maar wat: als goud -40% gaat, dan gaan de beurzen ten minste ook -25%. Dat is volledig onacceptabel, want dat is (wordt gezien in de markt als) gierende deflatie. De FED zal inspringen om het deflatiemonster te bevechten. En die beslissing van de FED zit er aan te komen en snel ook. Eerder in drie of vier maanden, dan pas over 2 jaar.

Dus ik blijf gewoon zitten waar ik zit (met mijn positie). Ga zeker niet handelen, ondanks dat het omlaag kan. Ik ben notoir slecht in timen, dus ga geen verkoop-aankoop proberen om een paar procentjes te pakken.

Zijn ook maar mijn gedachten he? Ik vind het in ieder geval goed dat u beargumenteerd en er naar handelt. En het meld op het forum, want achteraf praten is 100x eenvoudiger. Mijn betoog is dus geen kritiek, maar een tegengeluid 8-)

Edit: Oh ja, en je moet wel léven! Het goud verhaal is voor mij puur interesse, hobby zeg maar. Maar je moet wel leven. Als het je leven beheerst, en alles naar fysiek draagt ben je ook niet goed bezig. Rasta heeft net afgezien van zijn aankoop fysiek goud, en in plaats daarvan heeft een mooie partij aanvulling bestelt voor de wijnkelder. Da's namelijk het fysiek wat je dagelijks aanraakt, en waarvan je geniet.
Vind Uw antwoord ook liever dan die adamus, vraag me af waarom hij zo dol tekeer gaat.
Trouwens die wijnen kunnen ook een zeer goede belegging worden natuurlijk als je de wat duurdere koopt.
Helaas ken ik ook veel van wijn, en zou ik ze al op het chateau moeten laten liggen daar ikzelf niet de ideale omstandigheden voor topwijnen kan geven.

Op de andere vragen antwoord ik straks of later op de avond.

Wat me ook gedreven heeft is : de geldaanwas in Japan tussen 1980 en 2012 wie het met cijfers kan aantonen, graag. Maar het feit is dat goud in Japan Yen LAGER staat dan 1980. (omgekeerd kan je dus zeggen dat het nog wel veel moet stijgen ook) maar enkel geloven a) er word geld bijgedrukt b) dus goud stijgt.

Ik had de mening zelf al tussen augustus 2011 en mei 2012 maar handelde er niet naar, gezien iedereen naar eigen hand handelt, immers als ik morgen 0 euro heb daar zal niemand naar kraaien, en niemand zal me helpen ook.

Verder olieaandelen zijn inderdaad een mooie diversificatie maar komt op zelfde uit (goud of olie) alhoewel OIL IS AS GOOD AS GOLD PLUS WEL NODIG. Sorry maar deze woorden zijn van een wijzer persoon dan ik. Maar is hier ingekaderd. ;-)

Ik zal altijd wel 25% goud aanhouden, kom van 95% sta op 50% en denk wel dat we hier niet praten over hooimijten/meiden en/of ladyboys maar over GELD.
Kan je de draad natuurlijk opentrekken naar IS GOUD GELD ;-)
Post Reply