China haalt veel uit 'eigen mining' (domestic & africa). In dat geval is een zakkende goudprijs negatief voor China ...... tenzij je gelooft dat China goedkoop op de Comex shortcontracten kan aanzeggen en dat goud ook daadwerkelijk geleverd krijgt. Vind ik wat lastig te geloven, aangezien de NYgoldcomex vrijwel geheel een papieren handel is en London (LBMA) weliswaar nog wel wat fysieke handel heeft, maar dit weer niet wil uitleveren ... zodat China er niet mee aan Iran kan betalen.skyscraper wrote:Ik denk dat dat een verkeerde redenering is. Immers, hoe goedkoper de prijs van goud, hoe meer china kan indoen om te verkopen voor olie, niet?Indiana Jones wrote:immers China koopt Iraanse olie deels met goud en als de officiële goudprijs naar beneden gaat, krijgt China minder olie geleverd.
Dus ..... doen de toezichthouders helemaal niets aan deze illegale 'naked short selling', want de V.S. is ermee gebaat.
De goudprijs ga ik idd aanzien (maar niet lijdzaam..

Weekly close beneden $1605 betekent een reversal met potentie naar $1522 resp $1500 in welk geval ik Alf Field/s EW niet helemaal meer kan volgen, aangezien de low nu toch wel gezet zou moeten zijn.
We gaan zien.
grtz, Indy