Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
kobajashi

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by kobajashi »

wie heeft de laatste FOFOA gelezen?

Meesterwerk!!!!

hij legt (redelijk) verstaanbaar uit waarom de dollar niet zal ontsnappen aan hyperinflatie!! Met duidelijke feiten en voorbeelden.

MUST READ ook al is het een hele brok!

http://fofoa.blogspot.se/2012/05/inflat ... ation.html

mvg

Koba
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:Tokyo is al open en Dit was te verwachten in de €/U$. Goud houdt nog even vol rond de 1640 maar ben niet verbaasd als de jongens en meisjes bij GS & JPM het gele metaal morgen klappen gaan geven.

We gaan zien .... maar, 't wordt imo de laatste wave down voor de euro en goud. Daarna is de USD aan de beurt .... :mrgreen:
it is mirror trading against the dollar 'niks achter zoeken zou de sinclair zeggen ;-)'

tevens als je het niet vertrouwd neem dan 25% goud ofzo das nogaltijd beter dan 0% of 5% of 10% of 15%

trouwens de meeste mensen 30+ zitten met stenen half afbetaald (gekocht voor 100K nu waarde 200K) en nog kinderen ook ...

ikzelf heb niks van die laatste 2 (stenen of kinderen) dusja, misschien kan ik maar een appartementje "cash" betalen that's it want bij sommigen kwam "zwaar" precies of ik heb een comex bar liggen :-)

als ik een comexbar had, verkocht ik hem en kocht 1 kg ! en de rest leef ik traag op

maar kzie er veel met 20 oz en dan dromen van 50.000 euro per oz (omdat ze dan 1 miljoen euro hebben , vraag me af wat ge daar mee gaat doen) (meer goud kopen lukt niet want das de prijs dan ;-)

vraag me trouwens af of het verantwoord is "meer dan 1kg" goud te bezitten ... das 40K euro das in principe veel geld voor "een normale mens"

aan de andre kant als je thuiswoont en werkt kan je dat in 3 jaar bereiken ...

dusja wat is "veel" "goud" snap je

als jij tandarts of dokter bent is 1 kg ook geen ramp dat is een jaartje patienten ontvangen en waarschijnlijk meer

voor een notaris of advocaat kan dat eventueel per kwartaal of per maand

maar denk niet dat soortgelijke mensen "hier zitten" ben ook maar "een mens" en begonnen met 0 euro (trouwens meermaals op nieuw ;-)

- geboren met 0 euro
- jaren 90 met 0 euro na te gokken op nikkei (we staan 10 jaar verder en lager)
- jaren 00 met 0 euro na gokken op de dotcoms
- jaren 10 met 0 euro na het beter weten en futures en opties

en kijk ik ben er nog, dusja, het had veel beter gekund, maar ik heb gegokt en verloren thatz life (trouwens leven is 1 grote gok an sé)

door dat goud welja het is gestegen maar voor mij is het meer zoals een trouwring ofzo (doe je ook niet weg :-)

daar ik niet werk moet ik echter wel om de x jaar vanaf heden wat verkopen daarmede was de 1600/1900 range een 1e xx oz
(leef nogal graag tegenwoordig en laat ons eerlijk zijn 1 ticketje op en af azie is = 1 oz)

ziezo als er nog iemand iets wil weten :) of had je het op de verhulst gertje replies 'geen sympathie daarvoor'
als hij zo slim is dat hij verdorie zijn boel naar de beurs brengt bv (kan een bel 20 positie krijgen)
maarja studio-100 neen, kga me er niet druk in maken, proficiat voor hem dat wel maar zijn ego is te groot
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

kobajashi wrote:wie heeft de laatste FOFOA gelezen?

Meesterwerk!!!!

hij legt (redelijk) verstaanbaar uit waarom de dollar niet zal ontsnappen aan hyperinflatie!! Met duidelijke feiten en voorbeelden.

mvg

Koba
al twee keer maar hyperinflatie als je 20% per jaar als hyper ziet ok dan is er hyperinflatie

hhyperinflatie is doos melk nu 2 euro en volgende jaar 20.000 euro

das hyper (zie weimar)

het stukje over goudmijnen was interessant

de eerste XX.XXX$ is voor ??? en alles per 1000 $ erboven is voor de goudmijn

dat heb ik onthouden

hoop dat je tegen dan je goud in cash kan omzetten 'bij derden' ipv uw pas te gooien en een kruger te verkopen ;-)

dat kan ja !

soit je hebt 10 krugers 13.000 euro nu
stel dat ze 20.000 euro noteren das 260.000 euro dan (neem 2033 jaartal)
a) gij verkoopt uw goud
b) ge krijgt een cheque / of cash
c) ge koopt bv een huis (of ga je die 260.000 euro traag opeten ?? en leven ??)
d) via cheque is eten/leven al een probleem
e) via cash is een huis ook probleem
f) ah had nog wat goud en das gestegen

je beseft toch dat je in europa zit met je goud he ? ;-)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Meesterwerk!!!!

mvg

Koba
wat me ontbreekt in gans hun verhaal is wisselkoersen !!!!!!!!!

als goud stijgt en in euro en dollar indeed hun bedragen haalt

dan kan je beter vietnamese dongs of thai baht of indonische roepeis of india roepies of chinese yuan stacken stapelen

HYPERINFLATIE FILTEREN ZE via DEVALUATIE CURRENCIE

helaas is uw euro en dollar gelinked ( en zit in een 1:1 tot 1:60 range ) met pieken ja 1 euro kocht minder dan een dollar en 1 euro kan gerust 2 dollar kopen ook (fun place the currency exchange)

de eerste die kan zeggen of we voor 1 euro 75 dollarcent krijgen of 3 dollar moet nog geboren worden

ikzelf zie ze "in tandem" elkaar recht houden (import export remember)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Meesterwerk!!!!

mvg

Koba
misschien is

ANOTHER
FOA
FOFOA
CAFE JESSE
JIM SINCLAIR

allemaal 1 persoon ;-) immers tis altijd nogaltijd dollar-based

en U weet net zogoed als ik dat als Blythe 1600 downside breekt ;-)

1500 en 1400 in de cards zijn

dan zou je wel eens 2 jaar negatieve goudreturns kunnen zien naar terug 1000^$ ^per oz

DAT KAN
===============

en de chinees en de indier zou graag helpen om u van uw goud af te helpen at LOWER prices

en dan gaan we terug hoger

binnen 5 jaar
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Meesterwerk!!!!

mvg

Koba
zit je in amerika ?

dan kan je beter de goudprijs in dollar volgen ja

ik zit niet in india , maar hoop toch 6 maanden per jaar in azie door te brengen de nabije toekomst

dusja, snap uw fofoa-fetish niet

trouwens FOFOA IS NIET 1 PERSOON !!!!!!!!!!!!!!

daarvoor zijn de teksten + fotos + muziekjes (wonder where they learned that one)

iets te gesofisticeerd

kzou bijna denken aan 1 naam en een nederlander die fofoa
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:En daarmee schuiven we iets dichter naar NOORD - Amerika :lol:
Of juist niet ..... zie mijn Sinclair post hierboven.
Als Hollande zijn beloftes waar maakt, zou Sinclair juist op hem gaan stemmen ..... :?
sinclair ging 2 KEER STEMMEN !!!!!!!!!!!!!!!! en Hollande is de nieuwe premier of hoe heten ze dat in France

a) get out usa
b) get out europa

while you can

zo simpel is dat

hoe ik het zie :

a) goud stijgt verder
b) overheid wil belastingen GELD
c) tis nu al maar 8 krugers over de grens per rit

nuja kunt 50 gram kopen ofzo voor 1000 euro ? ahneen 2000 euro

kunt ook maand of 2 werken, dan heb je "meer"

sinclair zei ook : ACCES TO MONEY
=============================

omdat er vaak idioten zijn die hun goud mijlenver van huis leggen ;)

bv swiss ofzo (die ballon is reeds lang doorprokken)

leg mij eens uit hoe je bv met 1 kg goud 40.000 euro gewoon""" verhuisd""""

pak hem gewoon mee je kilobar ?

nog niet veel gereisd zeker ?
========================
a) als je grote tieten hebt moeten ze wel voelen 'wie weet zit er goud in je bh)
b) als je hakken draagt (mag je je schoenen binnen europa uitdoen)
c) nuja ik heb er geen last van
d) ik ken de procedure en alles is altijd voorbereid , ze lezen me, mandje of 3 (1 voor pc 1 voor goud en geld 1 voor al de rest)

moet wel zeggen ze moeten 2x scannen dus het word wel degelijk gecontroleerd !

omgekeerd kan je ook sjans hebben en controleren ze niks
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Rasta wrote:Voordat de vraag gaat komen "mag je dan niet in het Nederlands posten in een Engelse draad?" Natuurlijk mag dat wel, maar aangezien er Engelstaligen meelezen, is Nederlands commentaar posten niet handig voor de interactie.
denk dat die op mij bedoeld is (op facebook) spreek in voornamelijk engels daar ik nederlands enkel een moedertaal beschouw

ook voor zoekrobotten is de combi niet eenvoudig ;-)

als ik engels praat in een nederlands topic is het meestal een uitdrukking denk ik tenzij een copy paste van een url en bron

sinclair vertaald me wel ;-)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
Boefke wrote:Laat maar Rasta, ik ga er géén energie insteken verder.
Je kunt best reageren op hetgeen je aanstaat en de rest links laten liggen .. ;)

Zo kan ik me b.v. wel in stukken van Armstrong vinden, maar lang niet alles. A/FOA vond ik machtig interessant (zoals ik bovenstaand al schreef), maar kan me lang niet altijd vinden in de uiteenzettingen van fofoa.

Neemt niet weg dat ik wel reageer op stukken van alle grootmeesters (want dat zijn het, al heb ik soms een andere mening), die hier door posters gequote worden en waar ik wél wat mee kan.

Zelfs Sinclair schrijft soms dingen waarvan ik denk (Jim .... even je Amerikaanse bril af, want in Europa werkt het soms anders). Norcini schrijft vrijwel altijd objectief over de marktontwikkelingen en dat kan ik zeer waarderen.

Leap2020 blijft me tot vandaag de dag boeien .... werkelijk grandioze manier waarop ze de ontwikkelingen binnen Europa voor het voetlicht brengen. Leer ik veel van ...... :)

ciao ..... Indy
Zelf volg k LEAP2020 niet meer
Armstrong ook niet (je zit voor een redenen in de bak ;)
Bizar dat jullie CAFE JESSE niet lezen of noemen

Norcini volg ik ook niet (lijkt me meer trading en is vaak 50%+ fout)
(schrijft ook vaak de dag nadien wat er gebeurd is)

Jim Sinclair heb ik een persoonlijke band mee + samen met zijn goeroe die vorig jaar is overleden
(daar lag 95 kg goud) ;-) en nog zijn vrouw doodgereden omdat ze kanker had
(weet goed wie je volgt voor je iemand blindelings volgt)

Kga hier geen miljardair "verbloemen" maar denk dat de mens wel juist zit IN HET LEVEN en wie weet heeft hij nog 1 miljoen euro in goud fysiek op 1 miljard + vermogens

We spreken hier over iemand van 71 en weet verdomd goed dat hij een 18 jarige work a holic kan kraken

Zijn vertelsels over wortels dat hij er 5 kg per dag at, blijven me bij ! hij kleurde oranje op de duur;-)

EN ALS je hem wil ontmoeten IRL
a) koop een positie TRX 100 aandelen is genoeg
b) ga naar Tanzania

Ja het aandeel is DUUR tov PEERS gaan we eens een grafiek starten a) 1000 euro TRX of 1 kruger per maand en zien wat wat doet in 3 jaar ????

OUNCES IN THE GROUND
==================

zal veiliger zijn dan in je slaapkamer of kluis he ;-)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

kobajashi wrote:aline pascaline ...

ik ken je ook al van op het cash forum sinds 2006 geloof ik :-) dus 25 is beetje te jong geschat met nadruk op beetje ;-)

Ik heb nergens gezegt dat ik denk dat dollar of euro "gedekt" zal worden hé.
Heb enkel beetje LEAP en FOFOA nader bekeken en vergeleken en proberen!!! te verklaren.

en ik heb trouwens gezegt dat ik het meest "geloof" in de theorie van Another/FOA/FOFOA en daar blijf ik bij... Enkel probeer ik de onderzoeken van LEAP daar ergens in te "matchen".

Mvg

Koba
thaha wat had je gedacht die renteniert op zijn eiland ;-) ja ;-) allez een volger van 1e uur, en dankzij "MIJ" ALL IN ;-) geggaaan ????????????,

heb problemen met foa en another die theorie is 11 jaar oud he

ik volg india goud nu stijgt al 120 jaar <------------

LEAP volg ik zelf niet maar wel

http://jessescrossroadscafe.blogspot.com/

beetje eten en leven ook he 10% ofzo ;-)

spaar de andere 90 in goud =)

ze verklaarden me allemaal gek ;-)
==========================

kwas juist en door de 20% per jaar 5 jaar lang moet ik wat 'temperen' finja had de inkomstenstroom gelijk gebleven kocht ik gewoon bij hoor elke maand

=)

http://jessescrossroadscafe.blogspot.com/

we leven maar 1X je bent blijkbaar "ouder" dus je hebt "meer gewicht" moar je hebt uw stenen niet verkocht hé FOEI

a smart person would have sold it & huren
Post Reply