Zero Hedge
Why The Market Is Slowly Dying
Submitted by Tyler Durden on 04/14/2012 14:03 -0400
From Morgan Stanley: "In our mind, many of the approaches to algorithmic execution were developed in an environment that is substantially, structurally different from today’s environment. In particular, the early part of the last decade saw households as significant natural liquidity providers as they sold their single stock positions over time to exchange them for institutionally managed products... While the time horizon over which liquidity is provided can range from microseconds to months, it is particularly shorter-term liquidity provisioning that has become more common." Translation: as retail investors retrench more and more, which they will due to previously discussed secular themes as well as demographics, and HFT becomes and ever more dominant force, which it has no choice but to, liquidity and investment horizons will get ever shorter and shorter and shorter, until eventually by simple limit expansion, they hit zero, or some investing singularity, for those who are thought experiment inclined. That is when the currently unsustainable course of market de-evolution will, to use a symbolic 100 year anniversary allegory, finally hit the iceberg head one one final time.
http://www.zerohedge.com/news/why-market-slowly-dying
Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012
- Indiana Jones
- Freegold Member
Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Of het nu Jesse/s Café Américain is, of Dan Norcini, of Jim Sinclair of Zero Hedge ....... ze zien allemaal hetzelfde:
De Algoritme benadering van de Commodity Markten door de "big 4 & following hedge funds" (in het bijzonder ten aanzien van GOUD & ZILVER), maken de hele markt kapot.
Het Monopoly geld bespeelt de markt met Algoritmen, die NIETS maar dan ook NIETS meer met de Grondbeginselen van deze markten te maken heeft.
Het hele commodity complex wordt met monopoly geld (en dat is door Q.E. in ruime mate voorhanden), bespeeld in algoritmes, als ware het een -online video game-.
En dát terwijl de hele wereld in beginsel van deze comodities afhankelijk is voor energie, voedsel en monetaire steunpilaar.
Dit is een drama optima-forma dat op enig moment volledig uit de hand zal gaan lopen........
De Algoritme benadering van de Commodity Markten door de "big 4 & following hedge funds" (in het bijzonder ten aanzien van GOUD & ZILVER), maken de hele markt kapot.
Het Monopoly geld bespeelt de markt met Algoritmen, die NIETS maar dan ook NIETS meer met de Grondbeginselen van deze markten te maken heeft.
Het hele commodity complex wordt met monopoly geld (en dat is door Q.E. in ruime mate voorhanden), bespeeld in algoritmes, als ware het een -online video game-.
En dát terwijl de hele wereld in beginsel van deze comodities afhankelijk is voor energie, voedsel en monetaire steunpilaar.
Dit is een drama optima-forma dat op enig moment volledig uit de hand zal gaan lopen........

- Indiana Jones
- Freegold Member
Ik weet het zo langzamerhand zelf ook niet meer ..... maar onderstaande indicatie is een mogelijke .....
- Attachments
-
- gold.png (53.92 KiB) Viewed 3768 times
- Rasta
- Gold Member
Ik vind het een indrukwekkend stukje tekst. Bondig, accuraat. Maar wie wil het horen?Indiana Jones wrote:Jesse's Café Américain
14 April 2012
Saving Capitalism From the Capitalists: Are the Trading Desks Destroying the Futures Markets?
Dan Norcini is my friend .....
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Indiana Jones
- Freegold Member
Wij ..... AGAIN, and AGAIN, and AGAIN ......Rasta wrote:Ik vind het een indrukwekkend stukje tekst. Bondig, accuraat. Maar wie wil het horen?Indiana Jones wrote:Jesse's Café Américain
14 April 2012
Saving Capitalism From the Capitalists: Are the Trading Desks Destroying the Futures Markets?
Dan Norcini is my friend .....

-
- Gold Member
Ik heb "de wanne" met twee vingers in de neus gedaanBoefke wrote:De voerstreek? Dat is goddomme een verrekt mooie streek om te fietsen ja!Adamus wrote:Ast nie lukt kunnen ze altijd nog met ondergoed de markt opBoefke wrote:128 Lieuwe Westra, erg sterk voor-seizoen gereden......
82 Damiano Cunego, echt zijn wedstrijd....niet uit te sluiten.
Daarnaast doen de Schleckie's ook altijd vooraan mee.
Wordt een interessante koers zonder echt uitgesproken favorieten.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120412_179
Btw vorige week mijn fiets getest in de voerstreek
Wist niet dat er nog collega-amateur-wielrenners zich hier bevonden.
Als ik je een tip mag geven, rond Stavelot/Franchorchamps is het werkelijk ook prachtig vertoeven!

Als goud door het dak gaat koop ik een Rohloff naaf, zomaar een keer decadent doen:-)
- Indiana Jones
- Freegold Member
- Boefke
- Silver Member
LBL veruit ook de mooiste koers in mijn ogen.
Mooi fietsie zit er wellicht nog wel in in de toekomst, al vind ik het persoonlijk belangrijk ook hier gewoon "normaal" te doen.
1980, tja was ik 1. Destijds 70kg is tegenwoordig nog gewoon dezelfde 70 kg.....waar ik me zo af en toe gelukkig méé prijs
Mooi fietsie zit er wellicht nog wel in in de toekomst, al vind ik het persoonlijk belangrijk ook hier gewoon "normaal" te doen.
1980, tja was ik 1. Destijds 70kg is tegenwoordig nog gewoon dezelfde 70 kg.....waar ik me zo af en toe gelukkig méé prijs

-
- Gold Member
Je weet dat de AmstelGR ook ooit in het land van Herve (Aubel) rondging? Zitten leuke kuitenbijters daar. De Belgen/walen hadden er geloof ik geen zijn meer in......grenzeloos fietsen is weten ze elkaar ook al niet in te vindenBoefke wrote:De voerstreek? Dat is goddomme een verrekt mooie streek om te fietsen ja!Adamus wrote:Ast nie lukt kunnen ze altijd nog met ondergoed de markt opBoefke wrote:128 Lieuwe Westra, erg sterk voor-seizoen gereden......
82 Damiano Cunego, echt zijn wedstrijd....niet uit te sluiten.
Daarnaast doen de Schleckie's ook altijd vooraan mee.
Wordt een interessante koers zonder echt uitgesproken favorieten.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120412_179
Btw vorige week mijn fiets getest in de voerstreek
Wist niet dat er nog collega-amateur-wielrenners zich hier bevonden.
Als ik je een tip mag geven, rond Stavelot/Franchorchamps is het werkelijk ook prachtig vertoeven!

-
- Gold Member
Boefke wrote:LBL veruit ook de mooiste koers in mijn ogen.
Je bent al snel begonnen met sparen, ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat er elk jaar een kilootje werd bijgeteld

Ik overdrijf merk ik, of jok ik?