Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Boefke
Silver Member

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Boefke »

Indiana Jones wrote:
Boefke wrote:Indyyyyy ;)

Ik kan nu gaan herhalen dat het verre van goud op de balansen van de CB's gaat, maar juist dat in privé-bezit. En dat de onafhankelijkheid van de ECB is van de politici met hun rariteiten kabinetten.....Maar dat weet je allemaal al lang :lol: .

En dat de ECB onder dit huidige monetaire systeem niet anders kan dan de banken voorzien van deze steun of heel Europa ligt op haar gat. En dat dit zeker NIET het onvermijdelijke gaat afstellen, alleen uitstellen. Dit weet men zelf ook heus, maak je niet bang.

Je zal wellicht je redenen hebben om te volharden in je standpunt, zoals ik die ook heb :D .

We lijken wel 2 oude chagrijnige mannetjes die heel de dag hetzelfde tegen elkaar herhalen....zonder naar elkaar te luisteren #geintje
Neuhh ... ik ben verre van chagrijnig
Jij post over de ECB onafhankelijkheid van de natiestaten en ik zeg dus dat de ECB verre van onafhankelijk is. De ECB fund de natiestaten via de commerciële banken en dat is hetzelfde als ik geld aan mijn buurman leen, die het uitgeeft aan junkies. ;)
Let's agree we both disagree ;)
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

"Buying momentum picked up after a Wall Street Journal article said that the Federal Reserve is contemplating a new type of bond-buying program designed to reduce worries about future inflation. The report came as a surprise after speech by Ben Bernanke last week triggered bearish sentiment that another round of monetary stimulus was still coming this year."
bron: the street
Thomas Lieven
Bronze Member

Switzerland Wants Its Gold Back From The New York Fed

Post by Thomas Lieven »

As it turns out, Germany is not alone: as part of the "Rettet Unser Schweizer Gold", or the “Gold Initiative”: A Swiss Initiative to Secure the Swiss National Bank’s Gold Reserves initiative, launched recently by four members of the Swiss parliament, the Swiss people should have a right to vote on 3 simple things: i) keeping the Swiss gold physically in Switzerland; ii) forbidding the SNB from selling any more of its gold reserves, and iii) the SNB has to hold at least 20% of its assets in gold.

http://www.zerohedge.com/news/switzerla ... w-york-fed

Wij zullen wel de laatste in de rij zijn, om een kiloken terug te vragen.
Spruitje
Freegold Member

Re: Switzerland Wants Its Gold Back From The New York Fed

Post by Spruitje »

Thomas Lieven wrote:Wij zullen wel de laatste in de rij zijn, om een kiloken terug te vragen.
WIJ zullen het niet moeten terugvragen want WIJ zullen het in onze "pollekes" (NL= handen) hebben. :lol:

:arrow: Maar ik snap ook wel dat je met "Wij" onze overheden bedoelt ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

"Wij" hebben in ieder geval 60 ton liggen in onze eigen kluizen. Laatst nog een kort item van twee vandaag waar ze in de Amsterdamse bunker filmden, en een snelle broodjes telling uitkwam op 60 ton. Het is in ieder geval meer dan een paar vergeten ounces, maar of die 600 ton ooit in NL terug komt ..... ik denk het niet. Weggegeven door uw beheerders, met de beste intenties, en complimenten voor hun eigen pensioen.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Iemand 'n idee hoe dit in België zit? (En langs welke kant van de taalgrens dat dan ligt :lol: :lol: )
Hier in België heb ik nog geen enkele politieker iets horen vragen waar het goud ligt. Waar de kernraketten liggen heb ik al vaak horen vragen. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

Spruitje wrote:Iemand 'n idee hoe dit in België zit? (En langs welke kant van de taalgrens dat dan ligt :lol: :lol: )
Hier in België heb ik nog geen enkele politieker iets horen vragen waar het goud ligt. Waar de kernraketten liggen heb ik al vaak horen vragen. :roll:

tsja, waar zitten al die vrouwen die ik wou verwennen met vrouwendag??
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

skyscraper wrote:
Spruitje wrote:Iemand 'n idee hoe dit in België zit? (En langs welke kant van de taalgrens dat dan ligt :lol: :lol: )

tsja, waar zitten al die vrouwen die ik wou verwennen met vrouwendag??
In de Spa.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Moest gisteren nog even in Maastricht zijn. Goudinkopers op rij daar.
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Rasta wrote:"Wij" hebben in ieder geval 60 ton liggen in onze eigen kluizen. Laatst nog een kort item van twee vandaag waar ze in de Amsterdamse bunker filmden, en een snelle broodjes telling uitkwam op 60 ton. Het is in ieder geval meer dan een paar vergeten ounces, maar of die 600 ton ooit in NL terug komt ..... ik denk het niet. Weggegeven door uw beheerders, met de beste intenties, en complimenten voor hun eigen pensioen.

Denk ook dat het nooit gaat terugkeren in de kluis van onze Centrale Bank. Maar wat belangrijker is in mijn ogen dat de kans niet verkeken is dat het terugkeert bijv. in privé-handen.

Heb hier ook een keer over gepost op mijn blog, dit geeft een wat breder antwoord hierop.

http://endotworldasweknowit.blogspot.co ... -home.html
Post Reply