Shit happens, de rest hebben we in eigen hand -zeg ik na tweede glaasje.cavajo wrote:En dan hadden we het nog niet over GOLD .
daar gaat het hier tenslotte om :
kga er mij gemakkelijk vanaf maken :
- veel lezen.
- eigen conclusie trekken.
- ikke geloof in stijging op langere termijn.
En dan hadden we het nog niet over SILVER .
zelfste conclusie.
Stijgt Silver sterker dan Gold, interessert me evenveel als mijn broeksmaat in 2013 ( zonder me van al dan niet ijdelheid te verdenken ).
Beiden zouden moeten outperformen.
Ik hoop het , ik denk het quasi zeker , alleen....daarom gebeurt het nog niet.....
mvg,
Cavajo
Hooimijt Februari 2012
-
- Gold Member
Re: Hooimijt Februari 2012
-
- Platinum Member
En alsnog eens proberen " simpel te zijn ".
Mijn huisbank KBC !
Had onlangs een fijne uitnodiging waarin men een toekomstige overtuiging poogde uiteen te zetten.
Nu effe naar het heden.
Vandaag hebben ze hun jaarresultaten gegeven.
Dit laat ik zelfs GEHEEL terzijde .( goed of slecht laat ik aan ieders eigen interpretatie over ).
DE BEWERING :
Tegen eind 2013 betalen ze een goeie 4,5 miljard euro staatsteun terug !
Hebben een 7 miljard ontvangen, waarvan deels terug te betalen op langere termijn ( weliswaar naar mijn opinie met "gangster-woeker" tarieven ).
( zijn uiteraard zelf niet aan gangsterpraktijken dood gegaan ).
En de koers gaat vandaag opnieuw met ettelijke procenten omhoog.
( effe in realiteit : vandaag alleen met de waardestijging van een spaarboekje over meer dan 2 jaar).
Hallo, met Henk ( van Monfoort
).
Welke excuustruus wordt het tegen december 2013 ????
mbg,
Cavajo
Mijn huisbank KBC !
Had onlangs een fijne uitnodiging waarin men een toekomstige overtuiging poogde uiteen te zetten.
Nu effe naar het heden.
Vandaag hebben ze hun jaarresultaten gegeven.
Dit laat ik zelfs GEHEEL terzijde .( goed of slecht laat ik aan ieders eigen interpretatie over ).
DE BEWERING :
Tegen eind 2013 betalen ze een goeie 4,5 miljard euro staatsteun terug !
Hebben een 7 miljard ontvangen, waarvan deels terug te betalen op langere termijn ( weliswaar naar mijn opinie met "gangster-woeker" tarieven ).
( zijn uiteraard zelf niet aan gangsterpraktijken dood gegaan ).
En de koers gaat vandaag opnieuw met ettelijke procenten omhoog.
( effe in realiteit : vandaag alleen met de waardestijging van een spaarboekje over meer dan 2 jaar).
Hallo, met Henk ( van Monfoort

Welke excuustruus wordt het tegen december 2013 ????
mbg,
Cavajo
-
- Platinum Member
trage drinker ????Adamus wrote:Shit happens, de rest hebben we in eigen hand -zeg ik na tweede glaasje.cavajo wrote:En dan hadden we het nog niet over GOLD .
- veel lezen.
zelfste conclusie.
Stijgt Silver sterker dan Gold, interessert me evenveel als mijn broeksmaat in 2013 ( zonder me van al dan niet ijdelheid te verdenken ).
Ik hoop het , ik denk het quasi zeker , alleen....daarom gebeurt het nog niet.....
mvg,
Cavajo
( tis maar voor de zwans zulle......)
mvg,
Cavajo
-
- Gold Member
Of stiekem bijvullencavajo wrote:trage drinker ????Adamus wrote:Shit happens, de rest hebben we in eigen hand -zeg ik na tweede glaasje.cavajo wrote:En dan hadden we het nog niet over GOLD .
- veel lezen.
zelfste conclusie.
mvg,
Cavajo
mvg,
Cavajo

-
- Platinum Member
Een allerlaatste..
Kitco heeft net zijnen " tempel " voor effe gesloten tot morgen.
Goud ewa gezakt ( day per day ).
- zowel in dollar als euro -
Terwijl het wel het uurken U is voor " de griekskes ".
130 miljard euro door het afvoerputteken.....of door het faillisementputteken.....
tzal een bagatelleken zijn, die 130 miljardekes.....
Goud mag daar blijkbaar niet op reageren.....
Zoals Geel Ijzer vaak beschreef : straffe kerels aan de bedieningsknoppen !!
Uiteraard weet ik ook wel dat dit slechts een lichte rimpel is in de komende tsunami, maarje zou iets meer kunnen verwachten als het over een 130 miljard gaat.
mvg,
Cavajo
Kitco heeft net zijnen " tempel " voor effe gesloten tot morgen.
Goud ewa gezakt ( day per day ).
- zowel in dollar als euro -
Terwijl het wel het uurken U is voor " de griekskes ".
130 miljard euro door het afvoerputteken.....of door het faillisementputteken.....
tzal een bagatelleken zijn, die 130 miljardekes.....
Goud mag daar blijkbaar niet op reageren.....
Zoals Geel Ijzer vaak beschreef : straffe kerels aan de bedieningsknoppen !!
Uiteraard weet ik ook wel dat dit slechts een lichte rimpel is in de komende tsunami, maarje zou iets meer kunnen verwachten als het over een 130 miljard gaat.
mvg,
Cavajo
-
- Platinum Member
Shit happens, de rest hebben we in eigen hand -zeg ik na tweede glaasje.[/quote]
trage drinker ????
mvg,
Cavajo[/quote]
Of stiekem bijvullen
[/quote]
Ik herken mijn eigen....
In stilte het borreltafeltje passeren en effe bijtanken....

trage drinker ????
mvg,
Cavajo[/quote]
Of stiekem bijvullen

Ik herken mijn eigen....
In stilte het borreltafeltje passeren en effe bijtanken....

-
ben ook content je hier toch nog weer te zien Cavajo ! dacht even dat je het hier voor gezien hield maar je bent gelukkig van gedacht veranderd ,cavajo wrote:Kyando,kyandio wrote:Ik ben bij munters mijn premie kwijtgeraakt bij sommige munten omdat er hele kleine krasjes op zaten (munten die nooit hun zakje hebben verlaten) ..was wel even schrikken want voor mij zagen die munten er zeer goed uit .
Het waren echter wel munten die van dexia komen ..
Ik zal volgende keer ook SERIEUS vies vallen als ze mij een munt in mijn pollen doppen , zal met een vergrootglas zijn .
altijd blij van een oude bekende ( poster ) terug te horen.
ik durf echter niet te speculeren met mijnen fysiek. ( verkoop en al dan niet terug heraankoop ).
vandaag is mijn filosofie simpel : in the pocket blijft in the pocket.
het tussentijds gedoe laat ik over mij gaan ( wel af en toe eens een tandje geknarst...).
met vrienden heb ik er al oeverloos over ge-emmert....wat is het verkoopstarget....( zij emmeren; ikke niet...dan althans..).
het is simpel : ik weet het NIET, maar het is volgens mijnen buik niet nu.
en ik riskeer de volatiliteit niet om achter de koersen te lopen.
naar mijn gevoel moeten we merkelijk hoger, en ik wil niet achterna hollen !
volgens beschikbare cash koop ik zelfs bij ( wordt wel steeds moeilijker...om evidente reden...).
mijn simpel gedacht hé.
mvg,
Cavajo
Ik zit voorlopig nog altijd met 50% van onze spaarcijnzen in physiek hoor, das den helft niet en den helft wel

Om echt alles op physiek te zetten is het voor mij te woelig .
we zien wel wat de toekomst brengt.
- Spruitje
- Freegold Member
Even de nieuwsbrief van Hendrik Oude Nijhuis:
Misschien wel het posten niet waard maar misschien moeten we ook zien wie/wat er aan de andere kant van de stroom leeft.
Buffett: "Goud is voor angsthazen"
Hendrik Oude Nijhuis - WarrenBuffett.nl support@warrenbuffett.nl
Beste xxxxxxxxxxxxxxxxxx,
Op 27 februari zal in het gezaghebbende Amerikaanse zakenblad Fortune een artikel over Warren Buffett verschijnen. Momenteel is het artikel echter ook al online te raadplegen (een link treft u aan onderaan dit bericht).
In het artikel stelt Buffett dat hij een onderscheid maakt tussen drie verschillende beleggingscategorieën. Twee van deze categorieën worden door vrijwel iedereen als heel veilig aangemerkt. Buffett beschouwt ze juist als heel gevaarlijke beleggingen. En de categorie die vrijwel iedereen als de meest risicovolle beschouwt, ziet Buffett juist als de meest veilige...
Categorie 1
De eerste beleggingscategorie die Buffett onderscheidt zijn spaarrekeningen en obligaties. Beleggingen waarvan u er normaal gesproken (vrijwel) zeker van kunt zijn dat u tenminste het nominale bedrag terug ontvangt. U stopt EUR 100,- in obligaties of op een spaarrekening en krijgt datzelfde bedrag na verloop van tijd ook weer terug. En uiteraard ook nog wat rente.
De bèta ofwel de beweeglijkheid van geld 'geïnvesteerd' in een spaarrekening is nul. Voor obligaties, die tussentijds wat meer in waarde schommelen, geldt in grote lijnen hetzelfde. Velen beschouwen spaarrekeningen en obligaties daarom als heel veilige beleggingen.
Buffett denkt daar echter anders over. Hij ziet spaarrekeningen en obligaties juist als gevaarlijke lange termijn-beleggingen. Dit omdat het rendement ervan doorgaans onvoldoende is om voor belasting en inflatie te compenseren. Met een spaarrekening wordt u dus eigenlijk - naar koopkracht gemeten - ieder jaar een stukje armer.
Categorie 2
De tweede beleggingscategorie betreffen zaken die helemaal geen opbrengsten genereren. Dit soort zaken worden gekocht in de hoop dat iemand anders - eveneens bekend met het feit dat geen onderliggende opbrengsten gegenereerd worden - in de toekomst bereid is er meer voor te betalen. Tulpenbollen in de 17e eeuw vormen hiervan een voorbeeld.
Goud, waar momenteel zo veel beleggers enthousiast over zijn, behoort eveneens tot deze categorie. Goud kent feitelijk twee 'tekortkomingen': het is van weinig nut en is evenmin productief. Weliswaar heeft goud enig industrieel en decoratief nut maar de vraag voor deze doeleinden is beperkt en bovendien onvoldoende om de huidige productie op te vangen. Een blijvend hoge vraag van bange particulieren en andere speculanten is dan ook vereist om de huidige hoge evenwichtsprijs in stand te houden.
Categorie 3
De derde categorie - u raadt het al - betreft de categorie beleggingen waar Warren Buffett het liefst in investeert. Het gaat hier om zaken die onderliggend zelf constant opbrengsten genereren. Denk aan winstgevende bedrijven, landbouwgronden of onroerend goed bedoeld voor de verhuur. Maar nog het meest ideaal vindt Buffett beleggingen in zaken die zelf amper kapitaalinvesteringen behoeven. Maar welke hun prijzen zelf wel kunnen verhogen in geval van inflatie. Bedrijven als Coca-Cola en IBM zijn voorbeelden hiervan.
Volgens Buffett zal deze derde categorie ook in de toekomst met afstand de best renderende zijn. Met investeringen in deze categorie zult u uw koopkracht niet enkel behouden maar op termijn juist substantieel zien groeien. Zo bezien is het niet vreemd dat Buffett, in tegenstelling tot vele anderen, aandelen als de meest veilige beleggingscategorie op termijn beschouwt...
Vriendelijke groet,
Hendrik Oude Nijhuis
http://www.warrenbuffett.nl
PS: Onderstaand treft u een link aan naar het originele, naar ons idee erg lezenswaardige, artikel over Buffett aan:
http://finance.fortune.cnn.com/2012/02/ ... der-letter
Misschien wel het posten niet waard maar misschien moeten we ook zien wie/wat er aan de andere kant van de stroom leeft.
Beste xxxxxxxxxxxxxxxxxx,
Op 27 februari zal in het gezaghebbende Amerikaanse zakenblad Fortune een artikel over Warren Buffett verschijnen. Momenteel is het artikel echter ook al online te raadplegen (een link treft u aan onderaan dit bericht).
In het artikel stelt Buffett dat hij een onderscheid maakt tussen drie verschillende beleggingscategorieën. Twee van deze categorieën worden door vrijwel iedereen als heel veilig aangemerkt. Buffett beschouwt ze juist als heel gevaarlijke beleggingen. En de categorie die vrijwel iedereen als de meest risicovolle beschouwt, ziet Buffett juist als de meest veilige...
Categorie 1
De eerste beleggingscategorie die Buffett onderscheidt zijn spaarrekeningen en obligaties. Beleggingen waarvan u er normaal gesproken (vrijwel) zeker van kunt zijn dat u tenminste het nominale bedrag terug ontvangt. U stopt EUR 100,- in obligaties of op een spaarrekening en krijgt datzelfde bedrag na verloop van tijd ook weer terug. En uiteraard ook nog wat rente.
De bèta ofwel de beweeglijkheid van geld 'geïnvesteerd' in een spaarrekening is nul. Voor obligaties, die tussentijds wat meer in waarde schommelen, geldt in grote lijnen hetzelfde. Velen beschouwen spaarrekeningen en obligaties daarom als heel veilige beleggingen.
Buffett denkt daar echter anders over. Hij ziet spaarrekeningen en obligaties juist als gevaarlijke lange termijn-beleggingen. Dit omdat het rendement ervan doorgaans onvoldoende is om voor belasting en inflatie te compenseren. Met een spaarrekening wordt u dus eigenlijk - naar koopkracht gemeten - ieder jaar een stukje armer.
Categorie 2
De tweede beleggingscategorie betreffen zaken die helemaal geen opbrengsten genereren. Dit soort zaken worden gekocht in de hoop dat iemand anders - eveneens bekend met het feit dat geen onderliggende opbrengsten gegenereerd worden - in de toekomst bereid is er meer voor te betalen. Tulpenbollen in de 17e eeuw vormen hiervan een voorbeeld.
Goud, waar momenteel zo veel beleggers enthousiast over zijn, behoort eveneens tot deze categorie. Goud kent feitelijk twee 'tekortkomingen': het is van weinig nut en is evenmin productief. Weliswaar heeft goud enig industrieel en decoratief nut maar de vraag voor deze doeleinden is beperkt en bovendien onvoldoende om de huidige productie op te vangen. Een blijvend hoge vraag van bange particulieren en andere speculanten is dan ook vereist om de huidige hoge evenwichtsprijs in stand te houden.
Categorie 3
De derde categorie - u raadt het al - betreft de categorie beleggingen waar Warren Buffett het liefst in investeert. Het gaat hier om zaken die onderliggend zelf constant opbrengsten genereren. Denk aan winstgevende bedrijven, landbouwgronden of onroerend goed bedoeld voor de verhuur. Maar nog het meest ideaal vindt Buffett beleggingen in zaken die zelf amper kapitaalinvesteringen behoeven. Maar welke hun prijzen zelf wel kunnen verhogen in geval van inflatie. Bedrijven als Coca-Cola en IBM zijn voorbeelden hiervan.
Volgens Buffett zal deze derde categorie ook in de toekomst met afstand de best renderende zijn. Met investeringen in deze categorie zult u uw koopkracht niet enkel behouden maar op termijn juist substantieel zien groeien. Zo bezien is het niet vreemd dat Buffett, in tegenstelling tot vele anderen, aandelen als de meest veilige beleggingscategorie op termijn beschouwt...
Vriendelijke groet,
Hendrik Oude Nijhuis
http://www.warrenbuffett.nl
PS: Onderstaand treft u een link aan naar het originele, naar ons idee erg lezenswaardige, artikel over Buffett aan:
http://finance.fortune.cnn.com/2012/02/ ... der-letter
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Platinum Member
BS natuurlijk, coca cola ging in de jaren '70 x2 terwijl goud x17 ging.Spruitje wrote:Even de nieuwsbrief van Hendrik Oude Nijhuis:
hij ziet weer even kans om voor orakel te spelen nu zijn BAC voor het eerst boven aankoopkoers gaat.
wel leuk om buffet nu ook groei middels inflatie te zien verkondigen. ook de groten stellen dus voortdurend hun visie bij

-
Vandaag enkel coupures van 100€ te krijgen in hetzelde kantoor; mooie briefjes, meteen het maximum weekbedrag afgehaald onder het motto electronische fiat is (voorlopig nog) goed, papieren fiat is (voorlopig nog) beter en fysiek edelmetaal is (altijd) bestIndiana Jones wrote:Nee ...... geniet er maar van zolang het nog kan.... straks zijn het coupures van € 5.000 en € 20.000bsc2200 wrote:Cash geld - bij mijn KBC kantoor kan ik al 1 week enkel coupures van 5€ en 20€ krijgen aan de geldautomaat. Zijn er nog posters die zoiets hebben vastgesteld?