Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:[.....]Er zijn BITTER WEINIG analisten te lezen met een duidelijk beeld op Europa!!
Dus, die hulp hebben we niet, werkt zelfs contra.....[ ......]
mvg
Cavajo
:idea:
Leap 2020 doet dat uitstekend :!:
Zal me er eens insmijten ;)
Elk is wel eens beginen lezen hier of daar, en blijft dan aan dit of dezen haperen.
Trouwens, ik kom uit een kmo-werldje,.....heb en had geen enkele binding met het bankwezen ( laat staan monetaire wereldje )......vandaar mijn en ons geluk hier een aantal onderlegden te vinden.
Ik ben het prototype Jan Modaal...meer niet...

Het is zelfs MEER DAN VERDOMD JAMMER dat ik mijnen tijd hier moet insteken om mijn en mijn naasten hun "bezit" te pogen beschermen !

mvg
Cavajo
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

cavajo wrote: En OBI, ik peins dat ge nog een dubbele as onder uw zilverremorque gaat moeten steken.......ik zou me daar absoluut geen zorgen in maken !!
Aangezien ik mijn goudbezit als bescherming zie, en absoluut niet als speculatief, interesseert zilver me niet zo direct als potentiele "sterkerstijger" dan goud,....maar had ik het...kzou me niet direct zorgen maken.
tgeeft wel een stapelgedoe ( is niet hautain bedoeld !!!) .

voor de rest, zitten we naar mijn aanvoelen in een tussenrimpeltje naar de volgende zware golfslag.
aangezien de USA dit jaar gaat ponsen ( stemmen ), zal de volgende golfslag wel weer in onze contreien gestuurd worden.
Dat stapelgedoe valt eigenlijk wel mee. Je zou er versteld van staan hoeveel kg zilveren munten er in zoiets als een schoendoos kan.

Ik denk iedereen zit in goud in de eerste plaats bescherming. Ik verwacht wel een hefboomeffect.

Maar ik geloof niet dat je koopkracht in vergelijking met nu, met een equivalent van 50 of meer gaat toenemen zoals eerder al eens verkondigd werd. Wat zilver betreft als de verhouding in de buurt van 1/25 komt, gaat ondergetekende het merendeel van zijn zilver om switchten naar goud.
Last edited by Obi-Wan on 19 Jan 2012, 23:59, edited 2 times in total.
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:[.....]Maar overduidelijk, we leven in egocentrische tijd.
qua continent.
qua land.
zelfs in eigen dorpstraatje.
DIT HOUDEN WE GEEN 10 JAAR OP DERGELIJKE WIJZE !!
En, hoe egocentrischer we denken te zijn, hoe meer we vrijheid inleveren.
Toch knap geregeld boven ons....[...]mvg
Cavajo
for sure :!:

rechten, plichten en gunsten zijn volledig uit hun context gehaald.

-ik leerde vroeger dat het een plicht was, om als jongere op te staan van je zitplaats in het openbaar vervoer als een oudere of minder valide moest staan vanwege plaatsgebrek. Voor die oudere of minder valide was dat een gunst die mij moreel aangeleerd was in mijn opvoeding.
-Nu is het zo dat veel jongeren dat niet meer doen omdat ze vinden dat ze het recht hebben om te blijven zitten, terwijl ouderen en minder validen vinden dat ze datzelfde recht hebben ..... daar botsen dus twee vermeende rechten, wat feitelijk een plicht is voor de één en een gunst voor de ander.

Dit vind je in de hele maatschappij terug, erin gekookt door de overheden, die vervolgens een zwak begaafd geheugen hebben en ons plots weer op onze verantwoordelijkheden gaat wijzen .... niet zij, maar wij zijn dan weer de schuld.

Zo ook met de AOW en pensioenen (één van de vele voorbeelden).
Vanaf eind jaren '50 kon iedere 65 jarige met AOW, al had hij er nauwelijks premie voor betaald en kreeg pensioen op eindloon van zijn laatste baan tot aan zijn 65ste. Dat alles werd upfront gefund door de babyboom generatie.
Die werkende BB'ers hebben wel hun hele leven betaald, maar moeten genoegen nemen met middelloon en straks waarschijnlijk met een in KK verdampt pensioen waarop zij toch meenden recht te hebben. Wat er van de AOW overblijft is maar de vraag.
Jongeren willen (begrijpelijk) niet voor reparatie van die ellende opdraaien, terwijl BB'ers dat wel voor hun ouders gedaan hebben.
Iedereen -van jong tot oud- -van allochtoon tot autochtoon- had plots recht op een uitkering, subsidies etc. etc. en velen maakten daar gebruik van, want het kwam ze aanwaaien via de politiek. Allemaal vermeend recht, toebedeeld door de politiek die stemmen onder de zieltjes wilden winnen. Dat waren echter geen rechten, maar eerder politieke gunsten en wie krijgt de schuld nu dat hele circus onbetaalbaar wordt ? .... niet de politiek, maar je ziet steeds meer jongeren zich ergeren aan BB'ers & allochtonen die als profiteurs worden afgeschilderd en ...... de politiek komt ermee weg 'get the jews!'

Zie die generatie- en autochtoon/allochtoon ellende maar eens te repareren door de begrippen 'recht' & 'plicht' & 'gunst' weer in de juiste context te plaatsen. De politiek gaat ons daar niet bij helpen en eerder gluiperig bevolkingsgroepen en generaties tegen elkaar opzetten om er dusdoende mee weg te komen .....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:
Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:[.....]Er zijn BITTER WEINIG analisten te lezen met een duidelijk beeld op Europa!!
Dus, die hulp hebben we niet, werkt zelfs contra.....[ ......]
mvg
Cavajo
:idea:
Leap 2020 doet dat uitstekend :!:
Zal me er eens insmijten ;)
Elk is wel eens beginen lezen hier of daar, en blijft dan aan dit of dezen haperen.
Trouwens, ik kom uit een kmo-werldje,.....heb en had geen enkele binding met het bankwezen ( laat staan monetaire wereldje )......vandaar mijn en ons geluk hier een aantal onderlegden te vinden.
Ik ben het prototype Jan Modaal...meer niet...

Het is zelfs MEER DAN VERDOMD JAMMER dat ik mijnen tijd hier moet insteken om mijn en mijn naasten hun "bezit" te pogen beschermen !

mvg
Cavajo
Mijn advies, stem, maar stem dan BLANCO .... dat neemt die verdoemde politiek wind uit de zeilen en je stem gaat dan niet automatisch naar de grootste partij. Zo pleeg ik ondermeer mijn verzet.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Mijn advies, stem, maar stem dan BLANCO .... dat neemt die verdoemde politiek wind uit de zeilen en je stem gaat dan niet automatisch naar de grootste partij. Zo pleeg ik ondermeer mijn verzet.[/quote]

We hebben teveel mensen op onze aardbol die GEEN stemrecht hebben.
Ik hou we van het woord STEMPLICHT !!

uiteraard, het is ewa zoeken om een juist bolleken te pogen zetten .
en wat is dan " juist ".

liever de illusie van , dan blanco !

voor de rest volg ik je

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

een laatste,

het beroemde woordje " tolerantie ".
in de meest brede betekenis.
en de " potentiele devaluatie " van dit woord.

hoe dichter je de kern van de cirkel nadert, hoe verkrampter men met deze definitie in eigen kring omgaat.
hoe dichter je de kern van de cirkel nadert, hoe meer men de buitenwereld hierover wil "opvoeden".

brood en spelen, en sturen van het brood en de spelen....tis van alle tijden.

mvg
Cavajo
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:
cavajo wrote: En OBI, ik peins dat ge nog een dubbele as onder uw zilverremorque gaat moeten steken.......ik zou me daar absoluut geen zorgen in maken !!
Aangezien ik mijn goudbezit als bescherming zie, en absoluut niet als speculatief, interesseert zilver me niet zo direct als potentiele "sterkerstijger" dan goud,....maar had ik het...kzou me niet direct zorgen maken.
tgeeft wel een stapelgedoe ( is niet hautain bedoeld !!!) .

voor de rest, zitten we naar mijn aanvoelen in een tussenrimpeltje naar de volgende zware golfslag.
aangezien de USA dit jaar gaat ponsen ( stemmen ), zal de volgende golfslag wel weer in onze contreien gestuurd worden.
Dat stapelgedoe valt eigenlijk wel mee. Je zou er versteld van staan hoeveel kg zilveren munten er in zoiets als een schoendoos kan.

Ik denk iedereen zit in goud in de eerste plaats bescherming. Ik verwacht wel een hefboomeffect.

Maar ik geloof niet dat je koopkracht in vergelijking met nu, met een equivalent van 50 of meer gaat toenemen zoals eerder al eens verkondigd werd. Wat zilver betreft als de verhouding in de buurt van 1/25 komt, gaat ondergetekende het merendeel van zijn zilver om switchten naar goud.
Je hebt al een afspraak met de leverancier gemaakt? Het moet wel te verkrijgen zijn tegen die tijd.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Intressante discussies inderdaad.

Ik schreef eerder
- overheid is de grootste rover
- overheid zijn zijn wij zelf, dan zijn we allemaal.
Ogenschijnlijk in tegenspraak met elkaar, maar dat is de kern van het probleem geworden. Te veel overheid die herverdeeld. Overheid is nodig, voor het regelen van essentiële dingen, en ook nuttige dingen. Dat geld moet ergens vandaan komen, dus er zal altijd een vorm van van koopkracht afroming plaatsvinden. Maar, dat herverdelen door een centrale overheid..... daar steekt het probleem.

Herverdelen werkt dingen in de hand:
- macht voor de overheid die zichzelf ook een bestaansrecht geeft en vanwege haar macht blijft groeien
- al eerder aangegeven: percepties. "Als ik er voor betaal aan de overheid (plicht), voel ik mij ineens niet meer geroepen om dingen zelf te regelen. Sterker, ik ga ook op mijn strepen staan om dingen te eisen en te krijgen".

Tja, een overheid die bestaansrecht ontleent aan de functie herverdeling, gaat de waarheid natuurlijk niet vertellen. En diegene die de publieke opinie kaapt, kan daarmee een heel eind sturen ("get the jews!", "de schuld van de Polen!", elk excuus zal worden genoemd behalve de ware).
Hoe je dat dan wel oplost .... heb ook ik geen kant en klaar antwoord voor. Educatie misschien? Daar is dit forum toch onderdeel van.

Trouwens, wikipedia artikel is al gemarkeerd voor aanpassing en/of verwijdering. Notability zal voorlopig wel een probleem blijven. Original research is het niet, het zijn namelijk verschillende bronnen die een en ander uitgebreid beschrijven. Laat ik alle lezers alvast bewust maken, dat - indien het artikel wordt gemarkeerd voor verwijdering - dat een ieder moet gaan protesteren met gefundeerde argumenten. Hier de pagina van de voorgaande keer. Ik heb mij braaf gehouden en mijn argumenten genoteerd als een "comment", de volgende keer zal ik het wel markeren als "keep". Als er voldoende (beargumenteerde) "keep" stemmen zijn, dan wordt het artikel behouden. Zoals je kunt lezen "scannen" de stemmers op de pagina de inhoud maar extreem oppervlakkig. Logisch ook, om het concept te begrijpen, moeten de meesten toch wel wat moeite doen. Maar het zorgt ervoor dat de inhoud als snel wordt gemarkeerd als "an absolute mess of original research, terrible writing and non-notable concepten." Precies daarvoor moet er wat tegenwicht worden gegeven. Natuurlijk door wel beleefd te blijven, en altijd beargumenteerd.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Obi-Wan
Platinum Member

A

Post by Obi-Wan »

Adamus wrote:
Obi-Wan wrote: Dat stapelgedoe valt eigenlijk wel mee. Je zou er versteld van staan hoeveel kg zilveren munten er in zoiets als een schoendoos kan.

Je hebt al een afspraak met de leverancier gemaakt? Het moet wel te verkrijgen zijn tegen die tijd.
Gewoon metaal ruilen tegen metaal eventueel met een premium dat zie ik wel nog gebeuren. Ik ga in zo'n situatie ervan uit van 100.000 mensen die 1 ounces zilver koopkracht tegen hebben. Tegenover 40 mensen die de koopkracht voor 1 ounces goud hebben.

Er zijn nu eenmaal meer armen mensen dan rijken. Maar die armen zullen ook nog proberen hun te beschermen. Dan zal er vraag zijn naar zilveren munten. Alleen al voor eventuele transacties
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Post Reply