Je sukkelt er iets makkelijker uit dan in ..

( is genen kritiek Rasta, klees hier fijn !! )
Ik wil oprecht de discussie niet verpesten !Rasta wrote:Soms een lastige cirkel redenering, want inderdaad de markt is en blijft de markt. Evenzo, de overheid dat zijn wij met zijn allen, dat zijn we zelf. Zie het eerder zoals Armstrong ook bedoelt, meer private zeggenschap en beslissingen dan publieke. Niet per se andere beslissingen, of minder beslissingen, maar genomen op een andere plaats.Indiana Jones wrote:....
T'is en blijft de markt (en marktgestuurde politiek) die in het Another/fofoa freegold verhaal ontbreekt. Iedereen beweert dat de markt bepaalt wat er gebeurt, behalve tijdens freegold ..... is er dan geen markt meer ? .... heb je ook geen goud nodig .....
Ik denk aan een basisschool, niet meer door de overheid betaald en bestuurt, maar gewoon via de locale gemeente.
Hmm, misschien is dat ook wel wat ik bedoel. Onder vrijgoud zal er meer decentraal worden gestuurd, dan het huidige centrale besturingsmodel. Overheid en markt bestaan uiteraard gewoon, maar hebben door decentralisatie een andere invulling, andere reikwijdte.
D8 het niet .....Adamus wrote:Kunnen ze op de een of andere manier goud als borg van de lener van de verse $$$'s krijgen? Kan die 60 ton van onder het frederiksplein ook verscheept worden naar de overkant.Indiana Jones wrote:Snap niet waarom IMF zo kwampachtig geld wil terwijl er goud zat is om in de uitverkoop te doen, hebben ze toch al eerder gedaan ......Adamus wrote: Meer inzet is makkelijk als dat gewoon digitaal printen betekent. Gaat het met Canada ook niet meer zo lekker?
Haha, een goede discussie kan je niet verpesten door een mening te geven. Immers, niemand heeft de waarheid in pacht.Indiana Jones wrote:Ik wil oprecht de discussie niet verpesten !
Maar al sinds de Romijnen, werd het volk gemanipuleerd en steunen machtige private partijen bepaade politieke stromingen. Die politiek effent het handels/verdienpad voor die handel. Na de Romijnse ineenstorting werden boeren zelfs gedwongen om op hun boerderij te blijven werken en mochten niet vertrekken (op straffe des doods) en waarom ? De nieuwe orde zat om kapitaal verlegen en het volk had niets in de melk te brokkelen.
Het percentage edele metalen in de Romijnse munten varieerde met de gelduitgifte (geldnood), had het hof en senaat veel geld nodig dan nam het % edelmetaal in de munten rap af en werd dus grotendeels een I.O.U.. Zo was het toen, zo is het nu.
Vanaf 1971 was het zelfs helemaal uit het systeem verdwenen (net zoals in China), maar bleef op de achtergrond nog wel een rol spelen. Nu wordt het weer steeds belangrijker omdat geïnflateerde digts-only het vertrouwen bij het volk niet terugwinnen. Dus zal er weer één of andere goldbacking komen, op een dusdanige manier dat het Europese goud, wat in de USA ligt, niet terughoeft maar wel als dekking aangewend kan worden. Bijvoorbeeld een virtueel (on-geaudit en op papier verpand) MTM goud als back-up voor de nieuwe WHV. De post van Sinclair vandaag spreekt me daarom ook wel aan.
Garandeert iig een blijvend hogere goudprijs, maar niet vrij, vanwege overheidsbemoeienis en eis van de handelaren om een stabile WHV te hebben.
grtz. Indy
Bobby Brown
Ook in jouw post een paar nrs. geplaatst voor de beantwoording, hopenlijk met je welnemen ...Rasta wrote: Haha, een goede discussie kan je niet verpesten door een mening te geven. Immers, niemand heeft de waarheid in pacht.
Wat je hierboven schrijft klopt absoluut. Ik kan het onmogelijk ontkrachten. Onder elk systeem zijn er dieven en profiteurs. Gaat allemaal niet anders zijn. 1) De vraag is enkel hoe erg de "haircut" gaat worden, en of mensen hun veronderstelde rijkdom voldoende zien verdampen, 2) om op het idee te komen dat hun overheid een van de grootste rovers is. Tja, geschiedenis leert dat mensen heel graag besodemietert worden, dus of de sheeple wel wakker willen worden en naar vrijgoud gaan is voor iedereen een grote onbekende. Misschien een tijdelijke tussenvorm. 3) Laat je niet op het verkeerde been zetten; wat Sinclair beschrijft is wél vrijgoud.
ik had een nieuw volk uitgevonden ....doubleyou wrote:NB2 : de romeinen hun goud kwam initieel ook uit de mijnen.
Excusez-moi, svp, pour l'adaptation.
cavajo wrote:[.....]Er zijn BITTER WEINIG analisten te lezen met een duidelijk beeld op Europa!!
Dus, die hulp hebben we niet, werkt zelfs contra.....[ ......]
mvg
Cavajo