Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:....

Bij brand is de kans minimaal dat zo'n ondergrondse kluis schade oploopt. Alleen waterschade kan altijd wel, maar goud roest niet ..... :lol:
Nog een discussie over gehad met een vriendin. De inhoud van de kluis bevat relatief weinig brandbaar materiaal. De vloerbedekking indien aanwezig bevat nog misschien wel de meeste brandstof. Omdat de kluis weinig zuurstof kan trekken (beperkte opening door kluisdeur), of helemaal géén zuurstof kan trekken (deur gesloten), zal een brand misschien wel lang, maar meestal geen hoge temperatuur zijn. In ieder geval niet hoog genoeg om geel metaal te doen smelten.

Kortom, het is extreem onwaarschijnlijk dat de koopkracht van de gemiddelde lezer alhier, opgeslagen in de bankkluis, verloren zal gaan door overstroming of brand.
..... of door diefstal of door inbeslagname, want niemand behalve de eigenaar weet wat erin ligt ....... ;)
Last edited by Indiana Jones on 11 Jan 2012, 20:53, edited 3 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Obi-Wan wrote:Blondie's Freegold Summary. Ik geloof dat deze persoon (Clint Eastwood avatar) hier ook nog gepost heeft. Ik heb het nog niet gelezen... maar voor de freegolders.

PDF File
Vriendelijk bedankt voor de link.
Had daar al de meeste stukken afzonderlijk uit gelezen, ik vind ze zeker en vast wel interessant.
En erg handig hier, alles samengebundeld.
Effen bewaren en op een keer deze pdf nog eens rustig doornemen...
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:
Obi-Wan wrote:Blondie's Freegold Summary. Ik geloof dat deze persoon (Clint Eastwood avatar) hier ook nog gepost heeft. Ik heb het nog niet gelezen... maar voor de freegolders.

PDF File
Vriendelijk bedankt voor de link.
Had daar al de meeste stukken afzonderlijk uit gelezen, ik vind ze zeker en vast wel interessant.
En erg handig hier, alles samengebundeld.
Effen bewaren en op een keer deze pdf nog eens rustig doornemen...
pdf is een hele goeie samenvatting tav Another/FOA/fofoa freegold.
Op papier is de theorie sluitend, maar ik ben niet zo'n papier-mens en meer geënt op de realiteit en darwinistisch-psychologische eigenschappen van de mens. Dáárom kwam ik er met 'blondie' dan ook niet uit. Neemt niet weg dat ik de theorie prachtig vind :!: en wie weet .. ooit in een hele verre toekomst :?:

p.s. de eerste grafiek op de TA thread "Goud -5 oktober 2011.jpg [ 38.88 KiB | Viewed 523 times" geeft NIET het belang aan van de grafiek, maar wél het aantal bezoekers met een uniek ID.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Image
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

which Sovereign Countries defaulted in the past ?

1820 - 1920

Image

1921 - 1980

Image

1981 - 2003

Image
mcduff

Post by mcduff »

Spruitje wrote: TIP!: voor wie thuis 'n kluis heeft is het steeds handig om 'n extra kluisje in huis te hebben (kastmodel) dat los staat (of vrij snel los te maken is) met 'n sleutel (geen code!).
Op die manier kan je onder dwang steeds die kluis aanwijzen en vertellen dat de sleutel op 'n andere plaats bewaard wordt. Ze nemen dan gewoon de kluis mee, breken ze nadien open.
Dan vinden ze daar dan wat armbandjes of 'n ketting in zonder al te veel waarde. (verlies: 80€ voor de kluis en 20 € voor de rommel)
Met 'n code heb je het probleem dat jij ze ter plaatse gaat moeten openen.
Ja een zogenaamde decoy. Probleem bij een eventuele home jacking is dat men zodanig veel geweld kan uitoefenen dat je breekt. Waarschijnlijk is een bedreiging van andere familieleden al genoeg om toch ook uwe echte kluis op te geven. Of misschien ben jij wel zo sterk maar zal je vrouw sneller vertellen waar de real stuff ligt. Je weet het waarschijnlijk pas als je het meemaakt.

Ik heb liever een systeem waar je zelf ook niet onmiddellijk bij kan ookal zou je willen. Zo'n bankkluis is wat dat betreft beter.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Thuis bewaren is uit den boze. Al die nieuwsgierige neefjes en nichtjes die hier over de vloer komen, en verstoppertje gaan spelen, verkleed-partijtje, en daarbij het hele huis doorzoeken. Een gezonde fysieke afstand, waarbij het tijdselement belangrijk is (vertraging) en een onafhankelijke derde de authenticiteit controleert van de persoon die toegang wil krijgen (identificatieplicht voor toegang kluis), zijn verzonnen voor een goede reden.

Riddertje spelen, en zoeken naar de schatkist van oom Rasta. Dat doen ze hè, die kinderen? ;)
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Dit stuk gisteren ook in de engelse hooimijt geplaatst
maar ook even hier nog

erg goed wat mij betreft
en gaat verder in op de repo en re-hypothecatie ellende.
MUST read !

http://www.golemxiv.co.uk/2011/12/plan- ... s-legally/

en vraag je dan vooral nog eens af of het uitmaakt WAAR het goud is opgeslagen
en wat die ECB MTM nu eigenlijk voorsteld als je niet eens weet van wie het spul nu eigenlijk is

hebben = houden
€goud ineens $goud. !
legaal !
Last edited by Paul on 12 Jan 2012, 14:05, edited 1 time in total.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Paul wrote:Dit stuk gisteren ook in de engelse hooimijt geplaatst
maar ook even hier nog

erg goed wat mij betreft
MUST read !

en wat die ECB MTM nu eigenlijk voorsteld als je niet eens weet van wie het spul nu eigenlijk is

hebben = houden
legaal !
Goed stuk inderdaad. Maar het is toch al lang bekend, dat diegene die nu massaal short zitten (JPM) uiteindelijk de grootste houders zullen zijn van fysiek? Althans, in vergelijking tot de publieke bezit bij centrale banken.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Rasta wrote:
Paul wrote:Dit stuk gisteren ook in de engelse hooimijt geplaatst
maar ook even hier nog

erg goed wat mij betreft
MUST read !

hebben = houden
legaal !
Goed stuk inderdaad. Maar het is toch al lang bekend, dat diegene die nu massaal short zitten (JPM) uiteindelijk de grootste houders zullen zijn van fysiek? Althans, in vergelijking tot de publieke bezit bij centrale banken.
ik vind het geschetste mechanisme boeiend. en nog nergens gezien.
weerzinwekkend scenario. maar erg realistisch wat mij betreft. en ze komen dr mee weg ook.

zolang je elkaars derivatenposities niet weet is de markt kapot. je kan niets en niemand meer vertrouwen.
"if you look around the table and you don't know who the sucker is, its you...."

ik denk zomaar dat we op deze manier heeeel veel goud in de states kunnen achterlaten.
dat de ECB balans ineens opgeschoond kan worden straks. poef. goud voor groot deel weg. het ligt al daar eh. opgeeist en legaal toegewezen aan JPM/GS/etc.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply