Ik heb ooit betaald voor een paar van zijn documenten .. behalve veel info over Romeinse munten en keizers niet echt veel van opgestoken ( oa. zijn 'cycles of war document' .. ) .Spruitje wrote: ↑13 Jan 2020, 14:01 Het is inderdaad héél moeilijk om daar iets op voorhand in te zien. Keerpunten. Maar of het nu omhoog of omlaag is, dat is dikwijls een raadsel.
Een beetje zoals Nostradamus, na elke gebeurtenis kan je wel ergens een kwatrijn terugvinden die de lading voor 70~80% zou kunnen dekken.
En dan heb je de keuze... betalend worden om misschien:
1) meer te kunnen achterhalen
2) ietsje meer nieuwsgierig te worden en dan ook nog getriggerd wordt om die dure verslagen op te kopen.
3) niets doen... in de wetenschap dat het toch niets verandert.
De rest van zijn winkel is me te duur met te weinig zicht op 'return on investment' ...
Ik geef wel toe dat ik nog steeds heel af en toe eens ga kijken naar wat hij schrijft, en waarschijnlijk is een groot stuk van mijn beeld over liquiditeit/geldstromen wel als basis op zijn schrijfsels gesteund.
De 'detail voorspellingen/ keerpunten etc ... daar pas ik voor wegens vermeldde complexiteit .
mbt geldstromen kijk ik de laatste tijd oa naar : https://alhambrapartners.com/commentaryanalysis/ , is iets meer met de voeten op de grond, en wel interessant om een beeld te vormen van het 'macro plaatje'.
Deze laatste heeft het vooral over 'eurodollars' , ttz de secondaire dollarmarkt (leveraged dollars tgv banken buiten de VS, buite het zicht van de FED).
...
En ja dus ook een link met Goud , via Bretton-Woods, Olie, FOAF etc.. over 2008 (Eurodollar expansie) ,tot nu (eurodollar liquiditeits problemen ..)