Hoe ik erover denk, waar de cruxen zitten- in zowel de dollar alsmede de euro ... en waarom ik denk dat de euro wel blijft bestaan, maar in koopkracht door de bodem heen valt ... waarin ik denk dat het vertrouwen wegvalt en hoe dat komt (vertrouwen in politiek en commerciële banken valt weg, ECB's zijn een misbruikmiddel van de politiek geworden) ... lees je op de eerste pagina's van het Armstrong draadje.oro wrote: ↑07 Mar 2019, 16:42 Precies ook mijn gedacht Indy![]()
Van zodra het wantrouwen toeneemt tov de centrale bankiers, gaat goud weer schijnen. Veel belangrijker dan inflatieverwachtingen of economische vooruitzichten of...
Je bent je verzekering maar beter aangegaan vooraleer het vertrouwen te paard gaat lopen. En tussentijdse bokkesprongetjes zijn er maar bij te nemen.
Ik was- en ben het nog steeds, helemaal met Martin eens:
viewtopic.php?p=464#p464
Daarnaast komt imho dan nog het beleggingsrisico om de hoek kijken.
Toen de Zim$ de put in ging .... ging de 'MSCI Zimbabwe Index' helemaal uit zijn plaat

Wanneer, na de euro ... eenmaal de dollar aan de beurt is .... zal ook de NYSE uit zijn plaat gaan.
Die 40K is geen geintje en (veel) hoger, kan ook nog.
Wat velen niet zien, is het brokerage risico. Je kunt als particulier niet handelen zonder broker en de aandelen- c.q. andere posities die op naam van een klant staan, zijn juridisch feitelijk niet van de klant. Wil je stukken echt op naam zetten, dan wacht je 'a hell of a job' .... als het al lukt.
Brokers zetten posities uit in andere waarden om eraan te verdienen (daar leven ze van).
Gaan commerciële banken onderuit, dan komt het systeem in gevaar (cfr Lehman bros. debacle in de financiële wereld) komen posities in de knel en kunnen brokers zelf ook zomaar klappen (cfr Lehman bros. debacle in de financiële wereld).
Wat zijn je stukken dan nog waard (die je op een index van 20K kocht en vasthield tot een index op 40K), wanneer de ganse boel eenmaal gaat schuiven ?
antwoord:'niks meer dan je schermafdruk, voor de rest is het dan goodbye sweet money'

Mede daarom- en vanwege de dan klappende pensioenfondsen ... ben ik fysiek aan blijven houden.
Het zal niet naar de Sinclair U$40K of gedacht 100K

Dan heb ik het nog maar niet over eurogoud, wat in prijs nog harder zal gaan dan dollargoud