ParsGold wrote:Cavajo: EENS
Indy: EENS
Maar hoe gaan we zulks "ouderwetse maatstaf" met z'n allen bereiken???
Daar komt politiek bij kijken die we dan niet (/in minder mate) willen eh...
Wellicht zie ik de wereld als een te loch lichaam, maar ik zie het niet meer gebeuren zonder bloedvergieten wegens het afnemen van een i-phone oid.
gaat niet zonder strijd, maar je zult er wel een politieke move voor nodig hebben. En neen, geen PVV want daar kan ik niets mee. Er zijn andere partijen die dat ook kunnen, maar die niet aan de subsidies durven komen of aan de hypotheekrente aftrek....ook zoiets raars.......
De politiek handelt pas als het water ze aan de strot staat en zover zie ik het wel komen. Zoals altijd moet het volk lijden, zo is het al duizenden jaren. Vaak ook lijden nog eens de goeden onder de kwaden, triest maar ook weinig aan te doen. Het gaat dan ook niet om een 4-jaren plan, maar om een 20 jarenplan (zoals de chinezen die maken ..... ook geen lieverdjes, maar plannen kunnen ze beter).
De mentaliteit moet weer worden ; één voor allen, allen voor één en niet ieder voor zich en de staat & CB voor ons allen. Dan toch moeten de staat en CB hun verantwoordelijkheid blijven nemen, maar dan wel vele malen efficiënter en consistenter dan nu.
Dat lukt niet in enkele jaren, maar kost enkele decennia, zodat jonge generaties straks kunnen doorpakken. En die tijd hebben we best wel, gewoon slim zijn met eurobonds (pappen en nathouden van de markten) zodat ze zich meer op de VS gaan richten. Daar koopt Europa tijd mee, maar met die tijd moeten ze dan WEL IETS DOEN.