Financiële Crisis in Europa

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Spruitje »

In België gaan ze VW aanklagen. Ze hebben bijgedragen tot de verhoogde vervuiling waarvoor België een boete gaat moeten betalen, gezien VW hier meer verantwoordelijk zou zijn moeten ze maar met centen over de brug komen.

VW zet 2.000.000€ opzij voor de klanten die wachten op hun aankoop van een model dat sjoemelsoftware bezit. De klanten kunnen gratis upgraden naar een model met Euro6-norm.

Anderzijds staat de regering met 100.000.000€ klaar om in de vorm van diverse subsidies en verminderingen van bijdragen voor VW/Audi als ze met een nieuwe elektrische model naar Brussel komen.

Vestzak-broekzak.

De enige die d'er beter van wordt zijn de advocaten. 8-)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
Open brief van ongeruste mama naar de Belgische politiek gaat viraal 28/09/2015 - 21:14
En ik plaats hem hier integraal.
.
http://www.clint.be/actua/open-brief-va ... aat-viraal

Terwijl duizenden mensen vorig weekend hebben deelgenomen aan de solidariteitsmars voor vluchtelingen in Brussel blijkt toch niet iedereen dezelfde mening te delen.

Want bijna evenveel mensen als er dit weekend betogers waren hebben volgende open brief al gedeeld op de sociale media, en het aantal blijft stijgen :

“Geachte ministers,
Ik zit met enkele vragen.
Jullie hebben er net een heleboel besparingen door gejaagd, de pensioenleeftijd verhoogd naar 67 jaar, een indexsprong, hogere btw voor onze energie, duurdere opvang, hogere schoolfacturen enz.
Jullie hebben de brave Belgen verteld dat de spaarpot leeg is, dat er dus moet bespaard worden, tot daar heb ik nog begrip, als brave burger heb ik namelijk de plicht mee te helpen het land weer op te bouwen.

Maar met het volgen van de media de laatste weken, de vluchtelingencrisis, stel ik mij echter wel vragen.
Ik vergelijk even de regering met ouders en de burgers met jullie kinderen. Als ouder spaar ik voor mijn kinderen voor later; de regering, spaart, door de belastingbetaler, btw, taxen, rsz, voor onze sociale zekerheid, voor ons pensioen enz., dus m.a.w. simplistisch gezegd, jullie sparen met verschillende spaarpotjes voor jullie kinderen, 'de burgers'. Nu hebben wij een goed sociaal vangnet, waar wij, Belgen, onze ouders, grootouders, overgrootouders …. voor afgedragen hebben.

Maar nu komt het: dus net als jullie ons wisten te vertellen dat “de spaarpotjes” leeg zijn, dat we met zijn allen zullen moeten blijven werken tot we er bij 'neervallen' , lees en hoor ik dat jullie 600.000.000 euro gaan vrijmaken voor de 'vluchtelingen'. Hoe willen jullie dat verkopen aan de brave werkende Belgen die netjes afdragen voor onze 'lege spaarpotjes'?
Hoe willen jullie rechtvaardigen dat onze sociaal vangnet nu dient voor mensen die hier nog nooit 1 euro hebben bijgedragen?

Hoe kunnen jullie langs de ene kant onze rusthuizen minder subsidies geven, zodat 1 op de 6 waarschijnlijk zijn deuren kan sluiten, terwijl bejaarden al bijna geen betaalbaar rusthuis vinden, een heel leven gewerkt en afgedragen hebben aan de maatschappij en ze komen niet eens toe om met hun pensioentje een kamertje in een rusthuis te huren.

Maar wel 600.000.000 euro voor de vluchtelingen vrijmaken? Asielcentra bijbouwen, leegstaande gebouwen inrichten tot comfortabele woonsten voor de “vluchtelingen”…
Eigen mensen die uit hun woning worden gezet om diezelfde vluchtelingen op te vangen, ze krijgen voorrang op onze sociale woningen, waar Belgen al enkele jaren voor op een wachtlijst staan, gratis internet enz…. , ik zit echt met vragen.

De inzet voor de vluchtelingen is enorm Ieder jaar bij het begin van de winter hoor ik telkens hetzelfde nieuws, 'opvangplaatsen te kort voor onze daklozen', daklozen die op een stuk karton in het centraal station of op een bank moeten slapen omdat de maatschappij ze in de steek laat.
Als ik dan hoor wat jullie nu doen voor deze 'vluchtelingen' dan ben ik sprakeloos.

Daarenboven had en heb ik erg mijn twijfels dat de meerderheid van deze vluchtelingen 'oorlogsvluchtelingen' zijn. Ik heb nog nooit zoveel jonge mannen bij elkaar gezien, amper vrouwen, kinderen of ouderlingen. De meesten komen niet uit oorlogsgebied en ze vluchten ook niet naar veilige buurlanden, maar helemaal naar West Europa.

Er wordt vergeleken met onze 2 wereldoorlogen.
Ja, wij hadden ook vluchtelingen, vrouwen, kinderen en bejaarden, die in WOI naar het neutrale Nederland vluchtten (tegen de zin van de Nederlanders); de rest zat aan het front of in loopgraven om dit land te verdedigen, net zoals mijn beide grootvaders in WOII en mijn overgrootvader in WOI. Jonge mannen die vluchtten, waren deserteurs, hen wachtte de kogel.

Nu zijn het allemaal jonge mannen, laten hun gezin achter in de 'oorlogszone' en komen helemaal naar West Europa, genieten van onze sociaal systeem. En jullie laten dit gewoon begaan.

België, zowat het duurste land op inkomensbelasting in Europa en bij de duurste in de wereld, mensen die jarenlang gewerkt hebben krijgen een pensioentje dat bijna gelijk is aan wat de geregistreerde vluchteling aan leefloon krijgt! Sorry, ik stel me daar vragen bij.
En dan schrikken jullie als bij de verkiezingen blijkt dat meer en meer mensen rechts gaan stemmen.

Dat zijn dan, de racisten, marginalen, de onderste laag van de bevolking, want dat is makkelijker dan met hen in discussie te gaan. Wel, ik ben geen racist, ik ga werken voor mijn gezin, voor mijn land, maar niet voor gans de wereld. Mijn solidariteit heeft WEL grenzen en ik vrees dat ik niet alleen ben.

Moeten de echte vluchtelingen geholpen worden? Ja, maar niet hier, Ik zou het nog kunnen begrijpen als het vrouwen, kinderen en ouderlingen waren geweest.
Bijna ieder land sluit zijn grenzen, of doet tenminste strenge grenscontroles, hier blijkt het onmogelijk??? Geen mensen en geen middelen, terwijl ik iedere dag douanes op de snelwegen zie die vrachtwagens op rode mazout controleren, politie die midden in de week om 11 uur s ’middags alcoholcontrole houden in een zijstraat en een leger hadden we ook nog, of zijn die enkel nodig om de diamantwijk in Antwerpen te beschermen?

Ik wil er nog op wijzen, dat één van de plichten van de regering, tegenover zijn bevolking, de veiligheid garanderen is.
Aangezien de valse paspoorten die in omloop zijn, het aantal mannelijke 'vluchtelingen', de grenzen die wagenwijd openblijven en dan heb ik het nog niet over diegenen die illegaal binnen geraken en zelfs geen asiel aanvragen en ook niet over de ex-Syrië strijders, waarvan jullie zelfs niet weten dat ze terug in het land zijn. Dus ik vraag me niet af OF ze gaan toeslaan, maar wanneer, waar en hoe.

En neen, ik ben geen bange Belg, ik stel me enkel de vraag hoe het verdorie zover is kunnen komen.
De multiculturele samenleving, het is al langer geweten dat het een totale mislukking is, toch worden we gedwongen met een religie samen te leven voor wie o.a. vrouwen voorwerpen zijn, samen te leven met mensen die eigenlijk walgen van het Westen en onze cultuur. Met mensen die zichzelf geeneens Belg willen voelen. (en ik heb het hier zeker niet over allemaal, maar wel over een grote meerderheid)

Ik wens niemand een verdrinkingsdood en het is schrijnend wat er nu allemaal gebeurt, maar de media manipuleren beelden en willlen ons vooral – net als onze regering – een geweten schoppen, met beelden van een verdronken kind, achteraf gebleken, was de vader de stuurman van de boot, de smokkelaar en onderweg voor nieuwe tanden.

Ik weet niet meer wat ik nog mag geloven en wat niet, zowel pro als contra. Nieuwsbladen brengen in deze tijden nieuwsberichten met tegengestelde feiten. Maar van nieuwsbladen zoals HLN en GVA enz. had ik toch iets meer neutraliteit verwacht.

Jullie willen dat de mensen begrip en medelijden tonen voor deze vluchtelingen, maar jullie moeten nu zelf toegeven dat het merendeel uit “veilige” streken komt. Allemaal om een graantje mee te pikken uit onze 'spaarpotjes' . En ja ze worden dan teruggestuurd, na een maand, tenzij het verlengd word, wat wederom een hoop geld kost.
Kan ik het hier dan ook anders stellen? Zouden die mensen ook verdronken zijn geweest moesten ze weten dat ze in West-Europa niet van een sociaal systeem konden genieten?

België telt 5 regeringen en als ik dan hoor of zie, dat eender welke beslissing jullie willen nemen, jullie steeds terug gefloten worden door Europa, ook hier heb ik bedenkingen, als België niet meer autonoom kan bestuurd worden, omdat jullie klakkeloos moeten volgen wat Europa dicteert, waarom betalen wij dan nog steeds voor 5 regeringen?

Mijn laatste vraag, gaan we binnen enkele jaren, met de nieuwe begroting te horen krijgen dat we nog enkele jaren langer moeten werken?
Bedankt regering om rekening te houden met uw burgers.

Een verontwaardigde landgenoot en ongeruste ouder”
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Al die jonge mannelijke gelukszoekers hebben een hoog testosterongehalte.
Daarnaast zijn deze mannen van mening dat de westerse vrouwen de schuld hiervan
zijn, immers ze kleden zich uitdagend en lopen niet vroom onder een zwarte
mantel met een stevige hoofddoek erop.
In Zweden is het aantal aanrandingen/verkrachtingen van westerse vrouwen
schrikbarend gestegen sinds de asielinvasie.
Nu ook in andere landen:
'Drie asielzoekers randen 18-jarige vrouw uit Almere aan'
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

heb geen link, dus volledige tekst :

Peter Vereecke is mijn collega in de strijd om voor iedereen te onthullen wat er vandaag de dag in werkelijkheid om ons heen en mèt ons gebeurt -- op de vleugels van vals sentiment, aangewakkerd om onze realiteitszin te ondermijnen...
Peter, dank je voor je onderstaand verklarend proza, ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Voor de (dappere!) lezer: onafhankelijk van Peter's bevindingen, zijn de mijne exact dezelfde!
Dank je, Peter Vereecke voor onderstaande verklaring!
"De vluchtelingen : het begon druppelsgewijs, het is nu een stroom, maar het belooft een tsunami te worden.
Wie wakker is, weet dat ook deze maatschappelijke evolutie volgens plan verloopt, nl. dat van de NWO (de New World Order). Centraal hierin staat de wereldregering. Om die aanvaardbaar te maken, moet het gevoel worden ondermijnd te behoren tot een natie en/of een ras.
Deze doelstelling staat al in 'de Protocollen van de Wijzen van Zion' en is ook verwoord door Richard Coudenhove Kalergi, die in 1922 de 'Pan-Europese beweging' stichtte die ten slotte vorm kreeg in de EU die opvallend krachtig de opvang van de vluchtelingen 'dicteert'.
In 1925 schreef deze peetvader van de EU zijn idealen neer in 'Praktischer Idealismus'. Daarin stelt hij dat de toekomstige inwoner van de Verenigde Staten van Europa een product zal zijn van de rasvermenging tussen de blanken enerzijds en de Aziaten en gekleurde rassen anderzijds.
Hier is nòg een quote vanuit de elite, nl. van G. Broch Chisholm. Deze gewezen directeur van WHO schrijft glashelder: "Wat alle volkeren zouden moeten doen, is geboortebeperking en gemengde huwelijken. Op die manier ontstaat er één ras, in een wereld die zal worden bestuurd door een centrale autoriteit ".
De bedoeling is dus duidelijk: het natie-gevoel moet verdampen, en dus ook het vasthouden aan de eigen natie-staat -- het bestuursniveau waarbij nog enige democratische inspraak is. Op die manier wordt ook de rode loper uitgerold voor een wereldregering die een essentiële pijler is van de NWO.
Europa moest dus worden bevloeid met vreemd bloed, dat we bovendien moeten aanvaarden om allerlei andere redenen dan de ware agenda die hierboven is toegelicht...
Een eerste golf kwam er in de jaren zestig. We moesten hen verwelkomen want het waren 'gastarbeiders', die ons vuile werk kwamen opknappen. Enkele jaren later was er al een probleem van massale werkloosheid en de eerste ghetto-vorming.
Later kwamen er de 'echte' politieke vluchtelingen. Hiermee heeft niemand een probleem, vanwege het feit dat zij dikwijls conflictsituaties ontvluchtten die 'het Westen' zelf heeft gecreëerd, en waarvan vooral de laatste jaren het motief vooral economisch leek te worden.
Wat we nu zien, is een echte migratiestroom, en die is georganiseerd vanuit de machtstentakels van deze planeet. Het gaat over grote groepen van vooral mannen, die goed gevoed, goed gekleed en opvallend goed zijn voorzien van moderne apparatuur. En die weten aan welke 144 criteria de hulp moet beantwoorden waarop zij recht hebben.
Vanuit de VN ( voorloper van de echte wereldregering ) zijn we hierop al vele jaren voorbereid. Er zijn drie voorname invalshoeken waarom we hen moeten aanvaarden en er zelfs blij moeten mee zijn.
Al in 1985 duikt de term 'environmental refugees' op. Het IPCC nam deze in in 1990 lichtjes gewijzigd over: 'climate refugees'.
Die mensen moeten we opnemen, want het is onze schuld : wij verbruiken teveel 'fossiele' brandstoffen waardoor het in die arme landen veel te droog wordt. En ook hier gaat het over vele miljoenen mensen.
In 1993 voorspelde een gezaghebbende milieudeskundige Norman Myers zelfs dat er tegen het einde van de 21° eeuw 159 miljoen milieu-vluchtelingen zouden zijn...
159.000.000 !
Men maakt ons ook duidelijk dat we deze migranten echt broodnodig hebben. In het UN-rapport van januari 2000 met als titel "Immigration replacement: a solution to declining and aging population" wordt onomwonden gesteld dat Europa tegen 2025 vele miljoenen bijkomende vreemdelingen nodig zal hebben.
Tenslotte worden we langs alle kanten geïndoctrineerd met het idee dat iedere fatsoenlijke beschaving 'multicultureel' MOET zijn.
We voegen er ter illustratie deze uitspraak van Barbara Lerner Spectre aan toe:
" Europe must become multicultural and
Jews will be a the centre of this huge transformation ".
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet over de gewone, echte joden maar over de Ashkenazi-joden, de Khazaren, de Zionisten : 'The people of the snake' zoals ze zichzelf noemden...
Aangestuurd door The house of Rothschild beheersen zij het wereldtoneel van achter de schermen en vanuit de hoogste machtscentrales.
Dààr zit de wortel van het kwaad.
Conclusie: wat we nu zien gebeuren, is dus gepland en de Europeanen lopen massaal in de val omdat ze slecht op de hoogte zijn, en moreel worden geïntimideerd (met foto's van kindjes aan prikkeldraad of aangespoeld op een strand).
In de Scandinavische en Germaanse landen is het al volop chaos.
Ook bij ons staat het water aan de lippen.
Er ontstaat een onbehaaglijk gevoel, omdat men het niet meer als 'normaal' ziet dat er zulke grote grote groepen zijn en dat deze zonder enige discussie krijgen wat voor eigen burgers niet meer is voorzien.
Opvallend is het aantal vluchtelingen dat wordt opgevangen door de Arabische landen -- ondanks het feit dat het om vooral semitische medemensen gaat en zelfs geloofsgenoten...
In Israël blijven de grenzen gesloten.
Wakker worden: er zit echt niets anders op.
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Duitsland zoekt oplossingen voor geweld in opvangcentra voor vluchtelingen
29/09/15 om 16:25

http://www.knack.be/nieuws/wereld/duits ... 13209.html

Volgens de Duitse politievakbond komt het in de Duitse vluchtelingenopvang regelmatig tot geweld tussen verschillende groepen vluchtelingen. Berlijn verscherpt intussen de wetgeving om de recordtoestroom aan te pakken.

'Wie niet vijf keer per dag in de richting van Mekka bidt, wordt aangevallen.'

Waar is de tijd dat godsdienst vrede predikte ?
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Op canvas zat vandaag Ivo Belet (CD&V - Europarlementariër) en het ging over de emissie-testen...
Hij vertelde dat ze:
"de 'geschenken' hoger dan 150€ moeten declareren. Wat er natuurlijk in de mistige grijze schaduw zich afspeelt... " gaf de man toe.

Als vervolg op het VW-verhaal

Ik merk wel een zekere -zij het bescheiden- golf van verzet...
Test-Aankoop (consumentenorganisatie) vindt dat producenten van smartphones de consumenten misleiden met de geheugencapaciteit van de toestellen.
De aangegeven capaciteit is vaak maar voor een deel te gebruiken omdat die al gebruikt is door oa het besturingssysteem en andere - niet te verwijderen - software.

Test-Aankoop dient klacht in tegen "bedrog" van smartphonemakers
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Uit het Reformatorisch Dagblad (strenger Christelijk geloof kan bijna niet)
http://www.refdag.nl/mobile/opinie/onbe ... r_1_942621

Zelf woon ik aan de rand van de Bible Belt en ook hier wordt zonder vooroverleg een sporthal gevuld.
Als je leest hoe mensen erop reageren is het 50/50 voor/tegen en krijg ik de
indruk dat de ene helft van de bevolking van deze kleine plaats plots tegenover
de andere helft is komen te staan ...... :shock: :?
Normaal gesproken is hier 'liefdadigheid' altijd het credo, doet iedereen er aan mee
en is er nooit gedoe over. Nu zie je plots dat de ene helft recht tegenover de andere helft van de burgers staat ... :(
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Wordt in de media omschreven als grappig.

Maar wie het filmpje bekijkt en de essentie daarvan weergeeft zal merken dat het hem niet gaat om die bak Duvel maar om reeds plaatsvervangende leden die zich op hun beurt laten vervangen. Weglooppostjes en stoelendansparlementen. Dat heet: Democratie.

"Elke euro die we nu niet aan vluchtelingen geven moeten we later driedubbel betalen"

De minister-president rekent er ook op dat de middelen voor de vluchtelingscrisis buiten de begroting kunnen gehouden worden, ondanks de afwijzende houding van de Europese Commissie.
"We hopen dat dat wel kan en hebben daar argumenten voor."
- William Arthur Ward -
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:Uit het Reformatorisch Dagblad (strenger Christelijk geloof kan bijna niet)
http://www.refdag.nl/mobile/opinie/onbe ... r_1_942621

Zelf woon ik aan de rand van de Bible Belt en ook hier wordt zonder vooroverleg een sporthal gevuld.
Als je leest hoe mensen erop reageren is het 50/50 voor/tegen en krijg ik de
indruk dat de ene helft van de bevolking van deze kleine plaats plots tegenover
de andere helft is komen te staan ...... :shock: :?
Normaal gesproken is hier 'liefdadigheid' altijd het credo, doet iedereen er aan mee
en is er nooit gedoe over. Nu zie je plots dat de ene helft recht tegenover de andere helft van de burgers staat ... :(
Je kan goed en liefdadig zijn, maar wat nu gebeurt, is erover. Punt.
Dat die 50% die daar dan zo voor is, zelf 1 immigrant in huis haalt, voor een optimale integratie.
Hun groep zal snel uitdunnen.

Wat mij tegen de borst stoot, is dat er bij ons in België concrete gevallen zijn waar kansarmen uit hun sociale woning / OCMW woning gezet zijn, omdat zij plaats moeten maken voor de op te vangen asielzoekers die van hogerhand "verdeeld" en "toegewezen" worden aan de gemeenten/steden.
Post Reply