Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Als je die cycli dan niet op de westerse dagtelling mag baseren, waarop dan wel ?
Image Een goed alternatief ;)

Op één punt snap ik de insteek wel. Ik denk dat astronomisch de maan véél meer invloed op ons heeft (zowel fauna als flora) dan bvb. een menselijke jaartelling. De maan staat het dichtst bij ons en heeft een hele grote invloed op onze fysieke en mentale zijn. Zet je maar eens op de weegschaal op nieuwe maan en op volle maan. ;)
Bij de voorgangers (forum 1.0) werd de maan d'er alvast meer bij gesleurd. Een constante cyclus, geen 28,29,30 of 31 dagen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:Als je die cycli dan niet op de westerse dagtelling mag baseren, waarop dan wel ?
Image Een goed alternatief ;)

Op één punt snap ik de insteek wel. Ik denk dat astronomisch de maan véél meer invloed op ons heeft (zowel fauna als flora) dan bvb. een menselijke jaartelling. De maan staat het dichtst bij ons en heeft een hele grote invloed op onze fysieke en mentale zijn. Zet je maar eens op de weegschaal op nieuwe maan en op volle maan. ;)
Bij de voorgangers (forum 1.0) werd de maan d'er alvast meer bij gesleurd. Een constante cyclus, geen 28,29,30 of 31 dagen.
Stop 10 vrouwen voor een jaar in een ruimte en ze worden na verloop van maanden allemaal in dezelfde periode ongesteld.
Dus da werkt niet :shock:

Armstrong heeft zijn cycli niet gebaseerd op onze dagtelling, het is juist omgekeerd!
Zijn computer signaleert in alles bepaalde cycli, maar zonder referentiepunt kun je niets mee.
Hij koppelt daar onze romeins/westerse dagtelling aan en komt vervolgens op plotpoints in de westerse dag/week/maand/jaartelling.
Hij kan er evenzogoed de Arabische- of Chinese telling aan vastknopen, maar dan is het systeem voor westerlingen niet meer te verstaan.

De cycli zijn dus de cycli en afhankelijk van welke 'kalender' je eraan vastknoopt, kun je de dagen/ weken etc. plotten.
Tegen de tijd dat China het stokje van de VS heeft overgenomen, zou het systeem zonder moeite alles naar Chinese tijdstelling over kunnen zetten.

Hoe dan ook, de cycli blijven de cycli, of je er nu weken met 10 dagen als referentie aanknoopt, of maanden met 20 dagen, maakt niet uit. ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Spruitje wrote:Zet je maar eens op de weegschaal op nieuwe maan en op volle maan. ;)
De maan staat in alle gevallen even ver van de aarde, maar de positie is anders toch? Vol in het licht van de zon, of volledig in de schaduw van de aarde. De positie van de maan is echter wel goed voelbaar op macro schaal: eb en vloed enzo.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Miin

Post by Miin »

Indiana Jones wrote:
Miin wrote:
Short-term, we have “the” Pi Day coming 3-14-15 (3.14159265359). Although that is actually a Saturday, we have a Directional Change due that week.
uit http://armstrongeconomics.com/2015/03/0 ... -80-cents/

Armstrong mag dan wel bij de meest rationele commentatoren zitten ... die zin slaat echt ALLES. "Pi dag" ... ahja want de Amerikaanse schrijf-wijze van data maand/dag/jaar is dé standaard waar je zoiets op kan baseren. Om nog maar te zwijgen over het feit dat "een datum" een "uitvinding" is van de mens en dus geen "fysieke wet" van de natuur. Je reinste BS dergelijke uitspraken die ook zijn geloofwaardigheid serieus raken imo. Er blijft niks of niemand meer over ...
Tuurlijk is de dagtelling/maandtelling een uitvinding van de mens. Tuurlijk wordt de westerse dagtelling op de Romeinse gebaseerd.
Maar zolang de VS en de dollar leading zijn en zelfs de Chinezen zich in de handel daarnaar voegen (behalve hun eigen jaartelling voor tradities), is die dagtelling toch leading in de financiële wereld.
Hij moet toch ergens een voor de mens begrijpelijk referentiepunt hebben, anders heeft niemand er wat aan.

Als je die cycli dan niet op de westerse dagtelling mag baseren, waarop dan wel ?
Dit gaat niet over dagtelling ... maar over de symbolische stand van de cijfers ... ik geloof gerust in cycli maar dit is echt erover.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

The Forecaster is in België te zien in Leuven (Docville Festival) van 1-7 mei.
Ik zal het wat proberen opvolgen om dan ten gepaste tijde hier de specifieke data te posten.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Miin

Post by Miin »

Spruitje wrote:The Forecaster is in België te zien in Leuven (Docville Festival) van 1-7 mei.
Ik zal het wat proberen opvolgen om dan ten gepaste tijde hier de specifieke data te posten.
super!
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Het programma en schema van DOCVILLE 2015 wordt bekend gemaakt begin april
;)
- William Arthur Ward -
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Miin wrote:
Spruitje wrote:The Forecaster is in België te zien in Leuven (Docville Festival) van 1-7 mei.
super!
Voor mij diesel graag ;)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Spruitje wrote:
Het programma en schema van DOCVILLE 2015 wordt bekend gemaakt begin april
;)
Voorlopig lijkt de Nederlandse kiezer echt blind voor de realiteit:

http://frontbencher.nl/peilingen/

En krijgen we dus niet de aardverschuiving die je zou verwachten....

http://voordierenblogger.blogspot.nl/20 ... otica.html

Er is bijna geen policus meer te vinden die hier nog iets tegen wil doen.
De lobby van het grote geld wint het en de democratie is dood.
Het is even rauw, maar leuker kan ik het niet maken.
cor

Post by cor »

In België scheelt het niet veel hoor:

http://www.demorgen.be/opinie/als-er-po ... -a2254560/
Post Reply