Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:.
http://www.gold-eagle.com/article/gold- ... ve-thunder
Ik laat het alvast gewoon op me afkomen 8-) :lol:
honi soit qui mal y pense, leve de maagd van Orleans
de maagdelijkheid, die had geen kans ..... pang :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Indy, bedankt voor je uitleg! Helder.

Er zijn er die zeggen dat de dollarsterkte het bewijs is dat die uitgeleende dollars nu reeds terugkeren naar de VS en het begin van het Freegold-proces inluiden. Je weet wel '$ and gold rising together' (as final defense).

Waar zit hun denk-fout ?!
Martin Armstrong dit weekend:
This will be accelerated by the emerging economies who have issued $6 trillion in dollar debt since 2007. As the dollar rises, they will be forced into the same position as Greece – unable to pay their debts because the debt keeps rising in cost.
Alleen al de groei economieën hebben voor $6 trillion aan leningen uitstaan, die door een verder aansterkende dollar onbetaalbaar worden.
Immers, de aflossingen komen uit belasting opbrengsten van de geldnemer in eigen valuta. Dat wordt omgezet in dollars die terugbetaald worden aan de geldgever.
Met een beetje pech worden die $6 trillion -> uitgedrukt in de valuta waarin ze zijn uitgezet -> strakjes $9 trillion. Want de dollar wordt, uitgedrukt in eigen valuta duurder.
DAT is dus één van de angels, die extremistische goudgelovers over het hoofd zien.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Waarom zou dit een angel moeten zijn?
Voor de publieke schulden... ja, maar die theorie gaat voor de private schulden toch maar op voor zaken waarbij ze grondstoffen moeten importeren (in USD) en lokaal verbruiken, wat volgens mij maar 'n fractie gaat zijn van hun totale productie.

Als China/India/... produceert (hoofdzakelijk voor export) en z'n goederen kan slijten in USD doen ze zelfs voordeel.
Lonen (eventueel grondstoffen) worden in lokale munt betaald en verkocht in USD (dus duurder in lokale munt), ik zie dat eerder als een voordeel als 'n nadeel. Waar zit m'n denkfout?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Waarom zou dit een angel moeten zijn?
Waar zit m'n denkfout?
deflatie in de grondstoffen.
De olielanden hadden fors binnen kunnen lopen met olieverkoop tegen een stijgende dollar en dus veel harde valuta op de balans kunnen krijgen.
Niets is minder waar, want de grondstoffen gaan harder naar beneden dan de dollar naar boven gaat.
Niet alleen Rusland, maar ook alle oliestaten raken daardoor fors in de problemen.
Ze krijgen in verhouding minder terug voor hun olie (zelfs nadat die dollar gecorrigeerd is) en hun schulden staan uit in dollars, waardoor de schulden appreciëren.
Het volgende wat we gaan zien, zijn grondstoffen export landen die in de problemen gaan komen.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Voor de liefhebbers...eentje uit de oude doos. (2008)
"It's just time" (pdf)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Armstrong zegt vandaag zwart op wit dat de $ door een wereldmunt zal vervangen worden tegen eind 2023- begin 2024.

Het worden boeiende jaren ...
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Armstrong zegt vandaag zwart op wit dat de $ door een wereldmunt zal vervangen worden tegen eind 2023- begin 2024.

Maar door een digitale reserve valuta, die alleen tussen Centrale Banken onderling verhandeld kan worden.
Niks fysiek goud dus .... want dat wordt volgens hem (figuurlijk gesproken) de valuta van de onderwereld.
Miin

Post by Miin »

Ik ben het laatste jaar Armstrong ook terug dagelijks beginnen volgen. Zoals ik op het andere forum recentelijk zei, het aantal charlatans die enkel populistische praat verkopen OM hun diensten/producten te slijten is makkelijk 90% van alles wat je over de goud-markt kan vinden.

Armstrong staat daarboven ... waarmee ik niet wil zeggen dat ik volledig mee ben met de cycli. Ik geloof best in cycli maar niet dat je die met een computer programma de complexiteit effe tot op de maand, week, dag kan voorspellen ... no fucking way.

Maar goed, los daarvan blijft Armstrong één van de interessante personen om volgen maar wat me wel zeer onduidelijk is, is de onduidelijkheid over goud.
Ik heb geen toegang tot het international precious metals outlook rapport (Hmmm bedenk net dat Armstrong hier toch ook wel iets te verkopen heeft ...)
maar hij praat soms alsof mensen die goud kopen/kochten alles gaan verliezen (omdat ze de verkeerde charlatan geloven ... maar doet dat ertoe?!) terwijl hij zelf in goud blijft geloven.

Ik begrijp dat hij het populistische gedoe van veel van die charlatans beu is maar mensen angst aanjagen (ivm de aankoop van goud) snap ik niet ... being right for the wrong reason is still being right ...
Last edited by Miin on 20 Jan 2015, 17:57, edited 1 time in total.
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Sinds ie vrijgelaten is, is er niet veel soeps meer uitgekomen.
Zit een stuk onder de 1000$ te wachten op de low komende jaren.
1250$ was het absolute maximum dat we konden halen......

En kijk, we staan 1300$.
De perfecte beartrap en kijk : nu beginnen alle shorters te panikeren......

Volgens is ie bediende bij de Holtmanzackken.

:)
Goud is een cyclisch edelmetaal
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Indiana Jones wrote:
Ben2 wrote:Armstrong zegt vandaag zwart op wit dat de $ door een wereldmunt zal vervangen worden tegen eind 2023- begin 2024.

Maar door een digitale reserve valuta, die alleen tussen Centrale Banken onderling verhandeld kan worden.
Niks fysiek goud dus .... want dat wordt volgens hem (figuurlijk gesproken) de valuta van de onderwereld.

Armstrong vandaag in zijn stukje over 'One world reserve currency':

"..the Free Markets would still prevail for each country’s currency would then float against the reserve."

'Float against the reserve', het lijkt wel of Armstrong het eens is met FoA, behalve over de aard van die 'reserve' :D

En voor het overige, opmerkelijk dat hij gisteren een voorspelling doet voor binnen 8 of 9 jaar. Ik ga die onthouden. We blijven dus zeker nog tien jaar op post :)
Post Reply