Ik kan je niet volgen.Leo3.14 wrote:Make it a double whiskey.....Morgen hebben we een draadje ' imo 1550 kan '.
Ook bij zilver kan je dezelfde spookrijder plots zien opdagen :
bovenste grafiek :
http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... _$100.html
Je had, net als ik, de daling vanuit het eerste trading blok (1800-1520) naar het tweede trading blok (1420-1180) gemist. Tussen die twee bloks zit een te overbruggen GAP van $100 (1420-1520).
Vanaf het moment dat je hier in december vorig jaar aanlandde (en goud al 1/2 jaar in het onderste blok zat) was je forser bearish op goud dan ik was.
Ik sloot niet uit dat goud onder de 1180 zou kunnen komen, zie mijn stoplichtengrafiekje met een eerste stopteken op $ 1100, maar jij was in je lange termijn grafieken meer bearish en postte begin juni j.l. nog over een mogelijke $800 voor goud. Dan ineens draai je 180 graden naar een mogelijke bullish upwave dit jaar naar $1600. In plaats van een mogelijke daling dit jaar van 40% zie je plots mogelijkheid van een 20-25% stijging
Mijn bronnen zijn voornamelijk de verwachtingen van commodity- en forex traders, en jij haalt hierboven en al eerder vrn grafieken van goldguru websites aan. 'King Worldnews' pampert al jaren Sinclair.
Mijn vraag is en blijft: Hoe zie je in koud een week een lange termijn berenmarkt plots draaien naar een (semi) stierenmarkt, want dat is mij echt volstrekt onduidelijk.
En dan gaat het er mij niet om dat je binnen een week het licht hebt gezien, maar om de Techniek waarmee je die plotse ommekeer voor de LT kunt verklaren.
Fundamenteel (nog immer afname etf GLD volume en terugdraaien goudleningen Hong Kong) ziet het er de komende maanden, zowel op basis van papieren belegging als fysieke investering niet best uit voor goud. Daarnaast wordt de Dollar QE steeds verder teruggedraaid en zijn zowel de FED, BOJ en ECB in rente-ontkenningsfase -interest outlook stable 0,25%-. Het enige wat (tijdelijk) draait is het sentiment op de crimex vanwege een tóch hogere inflatie verwachting en dát is nu juist de markt waarvan fysiek bezitters zeggen dat je er niets aan hebt vanwege fake-gold.
Er is één fundamenteel aspect in de wereld (en dat is niet de huidige oorlogsdreiging of geldverruiming), wat erg positief kan zijn voor goud. Dat noem ik op dit moment bewust niet, want ben benieuwd of jij dit ook ziet. Dus blijft over een technisch plaatje waarin je helder kunt aangeven dat goud tot Juni jl nog duidelijk berensentiment had en sinds die tijd stierensentiment .... en ik ben uiteraard benieuwd welk positief fundamenteel aspect jij ziet.

Ik ben benieuwd .....
grtz. Indy