Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Ben2
Silver Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Ben2 »

Leo3.14 wrote:
Maakt mij op zich niet veel uit. Ik zit ondertussen al jààren onveranderd 100% fysiek.
Aan 1700/1600/1500/1400/1300/1200$ waart ge er nochthans ook niet echt gerust in had ik toen de indruk.

;)

Nou dat klopt ergens wel, ik had dat helemaal niet verwacht.

Ik ben teveel geïndoctrineerd door allerhande sektes en de geloofsbelijdenis slaat niet meer aan heb ik de indruk.

Ik dacht twee jaar terug dat we nu al lang aan 5000$/ounce zouden staan. Kapitale inschattingsfout.

Het leven is gewoon verder gegaan. Wie in deze gekke wereld voluit in aandelen is gegaan waant zich in de zevende hemel en kan zich zoveel maagden veroorloven als hij wil.

Heb je de grafiek van de EuroStoxx50 gezien? Moest ik niet beter weten dan zou ik zeggen dat zich daar de afgelopen weken/maanden een enorm groot koopsignaal heeft voorgedaan.

Vandaag ben ik gebeld door een beleggingsblad. De laatste keer dat ze dat gedaan hebben, pakweg één of twee jaar terug, is de beurs enorm beginnen stijgen :(

Just saying ...
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Druk op het TA draadje de laatste dagen. 8 posters ipv 2 en een hele boel posts ...... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Ik ook niet.
Fundamenteel had je hyperinflatie verwacht.
Technisch was er ook die potentiele voortzettingsdriehoek, net als in 1979....

Dik mis dus, blijkt nadien...

Nu is er die ultrabearishe (Mississippi-/ totaal waardeloos-) setup..................................
Waar we opwaarts uitbreken.

Party time.
Goud is een cyclisch edelmetaal
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Leo3.14 wrote:
Ik ook niet.

Nu is er die ultrabearishe (Mississippi-/ totaal waardeloos-) setup..................................

Party time.
Heeft deze tussensprint wel benen? Kijk naar vandaag, momentum is er al weer uit.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Als goud daalt, is het fel en komt het in de krant.
Als goud stijgt is het sluiks en wordt over voetbal geleuterd.

Paar dagen zijwaarts om de aandelen wat te laten afkoelen kan geen kwaad.

We staan tegen de 200mA daily te bonken.

Yes we can.

;)

God's eye is callin' .

1.618$
PieterP
Bronze Member

Post by PieterP »

Leo3.14 wrote:Als goud daalt, is het fel en komt het in de krant.
Als goud stijgt is het sluiks en wordt over voetbal geleuterd.

Paar dagen zijwaarts om de aandelen wat te laten afkoelen kan geen kwaad.

We staan tegen de 200mA daily te bonken.

Yes we can.

;)

God's eye is callin' .

1.618$
Een boeiende link:

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... -niet-meer

De mogelijke verklaring zoals gegeven in een van de reacties:

http://www.youtube.com/watch?v=qBQWvo-W ... DC50B2B5F6

Met deel twee en drie ernaast, als het goed is, voorzien van nederlandstalige ondertiteling.
Ik houd eerlijk gezegd niet van de hitserige sfeer waarin alles in bovenstaande link aan de orde komt.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat er meer van klopt dan wat je dagelijks aan onzin en bagger in MSM leest.

Ik durf een voorspelling te doen.
Veilingmeestertje Pechthold wordt onze nieuwe premier.
Dat is al lang bekokstoofd, de signalen zijn duidelijk voor wie ze zien wil.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:
Ik ook niet.

Party time.
Dat is nog maar de vraag, Leo3.14 :!:

Als ik Armstrong met al zijn argumenten lees, kan ik niet anders dan deflatie tegemoet zien ... geen inflatie en al helemaal geen hyperinflatie in de dollar of in de euro. Hooguit in locale valuta, zoals de Argentijnse Peso maar die hyperinflateert de laatste decennia meer dan de Zim$. De hedgefunds schrikken daarvan, maar die schrikken van iedere scheet .... helaas met miljarden USD tegelijk en dat kan in marktsegmenten flinke reuring geven.
Armstrong klaagt dikwijls over de goldbulls en hun dwaze veronderstelling dat de USD gaat hyperinflateren. Tevens meldt hij dat een echte goudprijsstijging parallel gaat aan de USD en niet invers. Ook schrijft hij dat hedgefunds aan de ene kant vaak geen moer van dit verschijnsel begrijpen, mede daardoor dikwijls scheef zitten, maar dat je als trader/belegger wel degelijk de moneyflows moet blijven volgen. Dat houdt zoveel in, dat je voor de korte termijn TA's moet gebruiken en voor de lange termijn fundamentele analysis. Sterker nog, zo doet Norcini het ook :!: ... lees zijn weblog iedere dag (met de commentaren) en je weet het.

Door de kromme uitspraken van Yellen zijn de hedgies in rep en roer geraakt en verwacht de markt inflatie, die er dus niet komt. Op basis van dit verhaal spurt ondermeer de goudprijs nu dus omhoog. Dat moet je als trader wel degelijk serieus nemen (ik heb dat gemist en zit nu dus flink scheef :? ), maar voor de LT is er nog steeds sprake van deflatie. De TIP-spread is dus opgelopen, de eur/usd crossrate loopt op, maar zal naar verloop van tijd weer dalen want marktinflatie komt er niet doch alleen maar belastinginflatie in de commodity prijzen en de euro gaat de komende jaren ook op zijn gat. Mijn verwachting is dat dit met de goudprijs ook gebeurt .... ergo: je zult soms helemaal tegen je gevoel en ratio contrair moeten handelen.

Hoe hoog deze spike gaat, weet ik niet. Ik hoop dat'ie in de 1320/1330 zone gestopt wordt, maar komt'ie boven de 1355 dan kan het nog wel even doorgaan naar iets boven de 1400 maar dan volgt ontiegelijke weerstand.

Voor wat eurogoud betreft, zie ik de prijs niet echt veel hoger komen omdat goud nog steeds synchroon aan de eur/usd loopt. Misschien loopt het nog op naar € 32/33 de gram, maar veel meer zal het niet zijn. Sterker nog, ik zie de euro komend jaar verder zakken en door een invers oplopende dollar, verwacht ik dat de goudprijs ook verder zakt .... waardoor de europrijs in goud niet veel verandert. Ergens volgend jaar gaat goud de draad oppakken als de dollar te hoog gaat, deflatie in de VS om de oren komt en het vertrouwen in overheids schuld naar dieptepunten gaat. Pas dán gaat goud een nieuw spurt maken, in euro's uitgedrukt veel harder dan in dollars.

Mijn visie is feitelijk nog steeds, wat die al heel lang is. Alleen zit ik thans met mijn recente trade helemaal fout :evil: , eigen schuld dikke bult :oops: , maar het doet wel even pijn. :cry: :roll:

NY gold en Tokyo gold voorspelling horen bij elkaar en zelfs na deze forse stijging van de afgelopen dagen, staat de maandelijkse trend nog op berish, de wekelijkse op tijdelijk en alleen de dagelijkse trend op (voorzichtig) bullish .... wat het dan ook is. Het zou dus zo maar de volgende hedgefund-hype kunnen zijn met een flinke afstort de komende 1 1/2 week (tenzij er van Armstrong zijn Socrates helemaal niets blijkt te kloppen en hij zijn erin gestoken miljoenen de prullebak in kan gooien).
Attachments
Knipsel.1.PNG
Knipsel.1.PNG (17.61 KiB) Viewed 2564 times
Knipsel.2.PNG
Knipsel.2.PNG (5.78 KiB) Viewed 2564 times
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Voor mij is de inverse negatie van de pas gemaakte driehoek het sein dat de markt gekeerd is.
Kon je zien komen door het gedrag van de goudmijnen, AEM op kop van het peloton.
De mijnen lopen voor op de goudprijs....

Had je nochthans gewaarschuwd...ivm de 1284$
:(
Norcini zag deze ook niet aankomen...: hmmm....
Waar zat ie bij de 1624$ perforatie ?
Toen 'handelde' ik NIET snel genoeg.....en dacht ook dat het allemaal zo erg niet zou zijn....

Recht naar God's eye zal het niet worden, maar ik denk dat het snel zal gaan.

Rasta wint de poll dit jaar.
:?: :cry: :?: :?:
(trakteren !!)

Wat dit in € zal/zou geven kan ik niet inschatten.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:Voor mij is de inverse negatie van de pas gemaakte driehoek het sein dat de markt gekeerd is.
Kon je zien komen door het gedrag van de goudmijnen, AEM op kop van het peloton.
De mijnen lopen voor op de goudprijs....

Had je nochthans gewaarschuwd...ivm de 1284$
:(
Norcini zag deze ook niet aankomen...: hmmm....
Waar zat ie bij de 1624$ perforatie ?
Toen 'handelde' ik NIET snel genoeg.....en dacht ook dat het allemaal zo erg niet zou zijn....

Recht naar God's eye zal het niet worden, maar ik denk dat het snel zal gaan.

Rasta wint de poll dit jaar.
:?: :cry: :?: :?:
(trakteren !!)

Wat dit in € zal/zou geven kan ik niet inschatten.
Jij denk dus dat goud de $1700 in december a.s. gaat halen, want dát is Rasta's voorspelling.
Ieder zijn ding .... maar slechts de goldperma bulls geloven (al jaren) dat goud nu uit de berenmarkt komt.
Ik vind goud mooi, maar heb verder niet zo'n binding met het gele metaal als anderen dat hebben, anders had ik er geen yoy% en exitstrategie opgezet.

De gepokt en gemazelde commodity traders (die soms ook in goud zitten), zien het complex thans tot hun verrassing omhoog gaan (met goud erbij) maar zijn er om een ganse serie redenen nog niet van overtuigd dat goud het huidige tradingblok (= tot +/- 1420) uitrolt naar een bullmarket. Armstrong ziet daar zelfs geen fundamentele redenen voor en eerlijk gezegd ..... ik ook niet. Ben alleen bij lange na niet zo snel als de traders, waardoor ik meer risico loop en dat besef ik al sinds ik eraan begon.

Maar misschien ben jij een ziener. Ik hoop het voor jou, maar niet voor mezelf want ik trade voorlopig nog op een bear .....

Goed weekend gewenst,
Indy ;)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Druk op het TA draadje de laatste dagen. 8 posters ipv 2 en een hele boel posts ...... :D
Om de analyses te maken kunnen we deze draad wel reduceren tot 2 actieve leden.
Als het dan gaat om de bespreking van de TA achteraf -met de resultaten bij de hand- zijn er een pak meer mensen die d'er wel iets over kwijt kunnen. Laat het ons hebben over de TA naar de dag van morgen en we vallen weer terug op 'n halve kaarttafel. :roll:
Het is dan de vraag wie troef kan maken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Post Reply