Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Dutch language haystack
Post Reply
Leo3.14
Gold Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014

Post by Leo3.14 »

lagere bodem, lagere top.

Onweer op komst ?
Goud is een cyclisch edelmetaal
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:lagere bodem, lagere top.
Onweer op komst ?
technisch gezien ... het zou kunnen.
maar als je met posities in de markt zit, voelt het momenteel als 'earthquake' flink naar boven, dan plots weer naar beneden etc.
ben geen flashtrading hedgefund, dus wacht maar even af tot er weer wat rust komt ... :?
beneden de $1280 durf ik wel weer short te gaan, maar ik laat de longs- en shorts erboven maar aan degenen die geld aan de flashtraders willen verliezen ... :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Ik aanzie mijn short (turbo/puts) niet echt als tradingpositie.
Eerder als brandverzekering voor as we naar 1000$ gaan.
Which -imo- , we will.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Zolang het een achtbaan op de comex blijft ..... wil ik er alleen maar naar kijken en niet inzitten .. ;)
Attachments
achtbaan.jpg
achtbaan.jpg (128.47 KiB) Viewed 3492 times
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Dat zijn zo van die lijnen die jij alleen maar kan tekenen Indy. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Dat zijn zo van die lijnen die jij alleen maar kan tekenen Indy. ;)
In het verleden wilde ik er wel eens iemand mee laten schrikken. :D , maar de lijnen die ik hier de laatste tijd laat zien, zijn allemaal echt. :o
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Indiana Jones wrote:
Leo3.14 wrote:lagere bodem, lagere top.
Onweer op komst ?
technisch gezien ... het zou kunnen.
maar als je met posities in de markt zit, voelt het momenteel als 'earthquake' flink naar boven, dan plots weer naar beneden etc.
ben geen flashtrading hedgefund, dus wacht maar even af tot er weer wat rust komt ... :?
beneden de $1280 durf ik wel weer short te gaan, maar ik laat de longs- en shorts erboven maar aan degenen die geld aan de flashtraders willen verliezen ... :)
Daily stoch op 75+ = potentieel overkocht nivo en draaiend.
Veel ruimte neer nu.
weinig weerstand tot laag in de 1200$ nu imo;
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Vanmorgen in London short gegaan op $1287.
In de veronderstelling dat de werkloosheidcijfers erg mee zouden vallen en dat deden ze dus vanmiddag.
Goud dondert naar beneden, maar dat doen ook 2 helikopters in de Ukraïne .... dus ontstaat er een flashcrash in Goud.
Eerst $13 naar beneden en tot moment van schijven $21 omhoog ... m'n zojuist gemaakte grafiekje is al weer achterhaald.

Tsjonge ...... we gaan zien volgende week ... :roll:
Attachments
goud en werkloosheid.jpg
goud en werkloosheid.jpg (173.08 KiB) Viewed 3392 times
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Zojuist zelfs $1304 getikt wat inhoudt dat enkele hedgefunds in blinde paniek hebben gecovered en dus DIK verlies hebben moeten nemen.
Indy laat zijn positie gewoon over het weekend sudderen, want volgende week denk ik dat het weer naar beneden gaat .... dus slechts een papier verlies op dit moment.

Maar wat een spektakel zeg .... $30 omhoog in nog geen 3 uurtjes tijd ..... 8-)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Chris Vermeulen ziet dat deze fase nog kan duren tot volgende zomer 2015 ( fase van ongeveer 1180-1425$).
(Chris Vermeulen, founder of AlgoTrades Systems., is an internationally recognized market technical analyst and trader.)

Since the top in gold in 2011 gold has been in a bear market. Depending on your outlook, this 3 year down trend could also be seen as consolidation within a major cyclical bull market. Either way, the outlook is bullish, that is if gold can bottom this year.

The average bear market in gold has corrected roughly 33% and lasts about 550 days. And the current correction in gold has thus far been 38% and about 700 days. So it’s easy to assume precious metals are nearing a significant low.

Snap shot of the gold forecast chart:

The weekly chart while still in a clear down trend, could be in the early phase of a stage 1 basing pattern. Technical are pointing to strength with the MACD moving higher, relative strength is rising, and the first down trendline on the gold price chart has been broken.

Also we had the Golden Cross happen which is not shown on the chart. This is when the 50 day moving average crosses above the 200 day moving average. This is a long term bullish signal for many investors, though I do not put much weight into moving averages crossing over one another.

If historical data/statistics, and technical analysis prove to be correct we should expect to see gold trading between $2300 - $2500 per ounce within 24 months.

Image

Gold Forecast Conclusion:

With the average gold bull market lasting roughly 450 days, and the average percent gain in gold being 95% I feel precious metals are will bottom this year, if they have not yet done so.

Note that until gold breaks out of its Stage 1 Basing pattern, I will remain bearish/neutral on the metal.

=======================================

Indien deze gelijk krijgt in de toekomst, dan zitten we met 1300 nu ongeveer in het midden.
't kan vriezen, 't kan dooien, 't kan regenen, de zon kan schijnen...
100 zakken...100 stijgen...

Dus, eens te meer...
Gewoon rustig bijhouden, en rustig een jaartje blijven genieten van de tijd die er is, en de mooie zaken die de natuur en het leven ons te bieden heeft.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply