Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014
- Spruitje
- Freegold Member
Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2014
Lap, de Leo begint ook al BTW aan te rekenen. 

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Hyperinflation is just behind the corner.Paul wrote:16 juni is de 4e verjaardag(8,6 jaar cycle) van de top uit 1980
zou me niks verbazen als we dan weer omhoog vertrekken
Invoering van de 'witte kassa' zal de horecaprijzen doen verdubbelen.
We WILL fly.
Goud is een cyclisch edelmetaal
- Spruitje
- Freegold Member
Toen je enkele jaren geleden een rondvraag moest gedaan hebben over het zwartwerk in de horeca zou iedereen gezegd hebben dat ze alles wit deden. Nu men de mazen van het net gaan dichten staan ze allemaal op de barricade te roepen dat de horeca zonder zwartwerk niet leefbaar is.
Het grote probleem voor vele restaurants is dat men voor 10€/u niemand vindt om in het weekend te werken. Tja, zelfs de mensen van Lanxess staken al 7 weken omdat een beloofde premie er niet zou komen. De werknemers rijven elke maand zo'n 2.700€ NETTO binnen (gezien de serieuze afhoudingen in in België, niet slecht zou ik zeggen). Volgens de vakbonden maakt het bedrijf WINST en dat alleen al lijkt precies 'n reden te zijn om door te staken. Dus kunnen ze ook maar hun afspraken nakomen.
Bedrijven mogen precies geen winst maken in België.

Het grote probleem voor vele restaurants is dat men voor 10€/u niemand vindt om in het weekend te werken. Tja, zelfs de mensen van Lanxess staken al 7 weken omdat een beloofde premie er niet zou komen. De werknemers rijven elke maand zo'n 2.700€ NETTO binnen (gezien de serieuze afhoudingen in in België, niet slecht zou ik zeggen). Volgens de vakbonden maakt het bedrijf WINST en dat alleen al lijkt precies 'n reden te zijn om door te staken. Dus kunnen ze ook maar hun afspraken nakomen.
Bedrijven mogen precies geen winst maken in België.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
Mij ook niet. $1280 was/is een harde weerstand en we zijn er zojuist doorheen gevallen naar $1270.Paul wrote:16 juni is de 4e verjaardag(8,6 jaar cycle) van de top uit 1980
zou me niks verbazen als we dan weer omhoog vertrekken
Aan de andere kant speelt momenteel DIT
Vijf doden na militaire operatie in Oost-Oekraïne. De Russische president Vladimir Poetin laat weten "de inzet van het Oekraïense leger een serieus vergrijp tegen mijn eigen mensen" te vinden. Ook zei Poetin dat er gevolgen hangen aan de acties van de Oekraïense autoriteiten.
Aangezien de Comex nog steeds richtingloos is, kan het dus binnen de kortste keren weer omhoog. Heb dus zojuist voor de zekerheid maar op $1270 winst genomen

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Wow ..... op het nippertje gered zeg .... had dit niet zo sterk verwacht ....Indiana Jones wrote:Aangezien de Comex nog steeds richtingloos is, kan het dus binnen de kortste keren weer omhoog. Heb dus zojuist voor de zekerheid maar op $1270 winst genomenen mijn shorts geclosed.

- Attachments
-
- gold.gif (15.92 KiB) Viewed 3150 times
- Obi-Wan
- Platinum Member
Met dank aan Tovarishch ValdimirIndiana Jones wrote: Wow ..... op het nippertje gered zeg .... had dit niet zo sterk verwacht ....

Piz'duk Obi Wan
Patience. Use the force. Think.
- Indiana Jones
- Freegold Member
@ ObiWan .... 'Met dank aan Tovarishch Valdimir' .... helemaal juist

Posted by Trader Dan Thursday, April 24, 2014 at 7:54 AM
Here is what actually happened and it had NOTHING, ZERO, NADA to do with manipulators or some secret esoteric anonymous large trader lurking in London or anything else - News hit the floor that Russia has decided to hold military exercises near the Ukranian borders and that included air operations.
Pro-Russian forces in eastern Ukraine are continuing to clash with Ukranian forces and that announcement sent stocks temporarily lower while gold shot higher as safe haven plays popped up. You can usually see that sort of thing when the Yen reverses and scoots higher.
It looks to me like the initial spike higher has attracted some sellers now that things seemed to have calmed down a bit. We will have to wait and see how the dust settles today. As long as there are any fears of further escalations over there in Ukraine, the market will be supported. If those fears fade, watch for more selling pressure to re-emerge once again.
-
- Gold Member
weeral een nieuwe low.

-
- Gold Member
Laat weten wanneer je terug instapt graag.op het nippertje gered
Ik hou mijn Bermuda aan.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Heb net m'n zwemvestje weer opgeborgen, dus kan weer ff duren ...Leo3.14 wrote:Laat weten wanneer je terug instapt graag.op het nippertje gered
Ik hou mijn Bermuda aan.

- Attachments
-
- Richtingloos EN paniekerig.jpg (169.34 KiB) Viewed 3107 times