Ik dacht dat het tot 8 april 2014 was (maar op die week zal het wel niet aan komen)cor wrote:Ik weet niet in hoeverre bankprogrammatuur Linux ondersteunt. Anders kan een (gratis) Ubunti ook een oplossing zijn?Indiana Jones wrote: Voor zover mij bekend wordt Windows XP vanaf 01-04-2014 niet meer gesupport en geeft dan belangrijke lekken bloot, ondanks een goede virusscanner.
Windows 8 is mij een brug te ver vanwege alle NSA lekken die erin gebouwd zijn, dus houd ik Windows 7, die tot begin 2020 gesupport wordt.
Dus voor degenen die nog op XP draaien ..... tot de zomer 2014 (dus dit jaar) zijn er nog Windows 7 CD's verkrijgbaar, maar daarna kun je het shaken ... is Windows XP geen goede optie meer en zul je noodgedwongen over moeten op de "lek als een mandje & gebruikersonvriendelijke" Windows 8
Ubuntu is inderdaad misschien wel 'n oplossing met Firefox. Het grote probleem is dat er veel nog op XP werken (waaronder ikke

Ik denk dat bij m'n werkgever nog het leeuwendeel op XP draait, bij de Belgische overheid nog 15.000 pc's. Veel Belgische ATM's draaien nog op XP, banken geven aan deze gewoon uit dienst te nemen.
Voor Windows 7 wordt gezegd 2020 maar ook medio 2015
De support tussen 15/04/2015 en 12/01/2020 is enkel voor bedrijven en tegen betaling. Tevens doet het gerucht dat je apart geen Windows 7 kan kopen, het moet MET hardware zijn.

Vanaf 2015 kunnen we waarschijnlijk overschakelen op Windows GOLD, hopelijk draait dat probleemloos.