Hooimijt december 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Hooimijt december 2013

Post by Spruitje »

Vallende sterren. :?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

DIT is in mijn beleving beter meritocratie .... EN Johannus Sebastiaan Bach

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Een kat een kat noemen en zonder veel poeha zeggen aan wiens adres je de boodschap richt.
Liever zo'n antwoorden dan 5 keer hetzelfde niet onderbouwd commentaar -maar iets anders verwoord- en 95 keer "QE to ∞".

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Is deze hier al gepasseerd ?

http://history.state.gov/historicaldocu ... -76v31/d61

Must read.
Kiss. :
Als de Europeanen denken dat ze hier kunnen afkomen met iets nieuws zonder ons eerst geconsulteerd te hebben, zullen we ze es een poepke laten ruiken.

= Huidige afklop.
Goud is een cyclisch edelmetaal
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Leo3.14 wrote:Is deze hier al gepasseerd ?

http://history.state.gov/historicaldocu ... -76v31/d61

Must read.
Kiss. :
Als de Europeanen denken dat ze hier kunnen afkomen met iets nieuws zonder ons eerst geconsulteerd te hebben, zullen we ze es een poepke laten ruiken.

= Huidige afklop.
Hier zie, Leo3.14.
Welkom.
Bekend van jàren geleden vanop het Cashforum.
Toen was jij al de man van de lijntjes en de TA.
Je gaat hier op enkele draadjes je gading vinden over TA en de daaraan verbonden cyclussen / cycli ...amusement :)
( :lol: Ben te lui om uit te zoeken welk woord het juiste is)
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

"doubleyou"
Hier zie, Leo3.14.
Welkom.
Bekend van jàren geleden vanop het Cashforum.
Toen was jij al de man van de lijntjes en de TA.
Je gaat hier op enkele draadjes je gading vinden over TA en de daaraan verbonden cyclussen / cycli ...amusement :)
( :lol: Ben te lui om uit te zoeken welk woord het juiste is)
Cash 2004, waar is de tijd...
Blijkbaar zitten er hier nog altijd te goudmijnen.
Pfff.
Het ander forum is FA only.
Kom hier dus ook eerder voor het TA-amusement.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Ook van mij 'n welkom Leo 3.14
Toen het betalend werd sprak je nog dat we eerst $1528 nog zouden moeten zien alvorens we konden door stijgen.
Wel: we hebben inderdaad $1528 nog gezien. (en veel meer dan ons lief was) :)
- William Arthur Ward -
Leo3.14
Gold Member

Post by Leo3.14 »

Spruitje wrote:Ook van mij 'n welkom Leo 3.14
Toen het betalend werd sprak je nog dat we eerst $1528 nog zouden moeten zien alvorens we konden door stijgen.
Teveel op grote Alf zitten staren.
Het ging knallen in 2013.....

Jadadde...
:cry:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Leo3.14 wrote:
Spruitje wrote:Ook van mij 'n welkom Leo 3.14
Teveel op grote Alf zitten staren.
Het ging knallen in 2013.....

Jadadde...
:cry:
Wishfull thinking bij goldguru's die een heilig geloof hebben in de monetaire rol van goud, heeft heel wat mensen in het fysiek getrokken, die thans onder water staan. :? Zelf heb ik ook dikwijls op een fout spoor gezeten, heb ervan geleerd en de schade is zeer beperkt.
We hebben die discussie hier op dit forum al gevoerd. Degenen die hier nog fysiek zitten, hebben daar in het geheel geen spijt van, noch zijn ze in de problemen gekomen en kennen de risico's ..... en dat is mooi want dan kies je bewust een eigen pad zonder je te laten beïnvloeden door een doos 'believers' .... en zo'n strategie is zeker te respecteren :!:
Zelf heb ik ook nog fysiek, maar heb dat met papier geshort om rendement (6% YoY cumulatief vanaf aankoopdatum) te behouden. Ga zeker niet alles wegdoen en al helemaal niet aan bodemprijzen.

Ik zie goud niet in zijn isolement .... zie geen enkele belegging in zijn isolement, want alles is met elkaar verbonden en draait mee in de business cycles .... is mijn insteek.
Zo ook met de DJI. Steeds vaker lees je dat de DJI & SP snel zullen draaien, maar daar klopt niets van. De stijging tot op heden is te danken aan het grote geld, maar Jan met de Pet zit er nog nauwelijks in. JmdP durft ook niet omdat geschreven wordt dat de top is bereikt, dus gaat JmdP eerder short en dat is killing :!:
Ook weer zo'n staaltje goeroe gedrag (in dit geval aandelen goeroe's) die de grootbanken en hedgefunds in staat stellen om te frontrunnen over de rug van de kleine man.
Cyclisch gezien stijgen de DJI & SP voorlopig nog door (na een correctie die doorloopt tot 1e kw 2014) en komt de grote correctie pas eind 2015 .... of zoveel later.
Zelfde verhaal als "obligaties zijn slecht", want daar klopt ook geen moer van :!:

Overheids obli's en bank obli's zijn slecht, maar obligaties van goed draaiende bedrijven (of naar omstandigheden goed draaiende bedrijven), zijn helemaal niet slecht en juist een goede parkeerhaven voor geval je technisch tussentijds uit de aandelenmarkt stapt.

Nou jah .... zo kijk ik er tegenaan ..... we gaan zien ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply