Welnu .... dit is dus de laatste keer dat ik met verwijzing/insinuatie naar fofoa en het 'andere forum' schrijf en het antwoord is glashelder :
NEEN, ik ben niet boos, maar ben de leidende posters op het 'andere forum' en fofoa's weblog juist DANKBAAR.
Toen ik op 'dat' forum aanlandde, had ik geen idee waar het over ging en was er niemand die me wegwijs maakte. Ik heb via google zelf moeten ontdekken wie a/FOA en fofoa waren en zelf het leeswerk moeten doen. Wát ik er ook van vond c.q. over schreef, er werd niet- of laagdunkend op gereageerd.
Ik kwam er al snel achter dat daar heel wat posters (niet allemaal hoor!) vertoefden, die niet (precies) snapten waar het over ging, maar aannamen dat de leidende posters iets fenomenaals ontdekt hadden. Toen ik, in tegenstelling tot veel 'volgers' zelf begon na te denken en wat aanmerkingen op fofoa maakte resulteerde dat er zelfs toe, dat ik van het forum werd afgegooid.
Dit freegoldcapital forum heeft me een 2nd chance geboden om erover van gedachten te wisselen en zelfs met een fervente engelstalige fofoa aanhanger te corresponderen. Ook deze fofoa-man ging niet in op mijn argumenten en trachtte mij te overtuigen met zijn eigen gelijk. Toen hem dat niet lukte, vond hij zijn tijd .... verspilde tijd (geen zieltje kunnen bekeren)
Alles bij elkaar heeft dit tezamen me doen inzien dat alias 'Another' een zeer slim persoon was die zinnige dingen aan het internet heeft toevertrouwd. Dit alles gebaseerd op zijn eigen kennis en de wereld zoals die er medio 1995 uit zag. Zijn volger FOA (Friend of Another) heeft het allemaal begin 2000 mooi samengevat en daarna niets meer. fofoa (friend of Friend of Another) heeft het statisch geworden gedachtengoed uit midden jaren '90 zo ongeveer rond 2008 ontdekt en doet er sindsdien alles aan om dit aan de wereld 'anno nu' te hangen en dusdoende als onvoldongen feiten te publiceren. Lees wat ik hier eerder vandaag schreef en ontdek hoe ik erover denk ... B.S.

Is mijn huidige mening dan de juiste en zie ik het dan allemaal wel goed en heb ik de kennis in pacht ? Welnee, natuurlijk niet

Neemt niet weg, dat ik door de gesloten opstelling van de hardcore posters op het 'andere forum' en de hardcore poster op fofoa's log, ben gaan nadenken en tot de conclusie ben gekomen dat fofoa's standpunten slechts een self fulling prophecy zijn, die slechts door toeval misschien ooit uitkomen ... of misschien juist niet ...

Tot die conclusie was ik wellicht pas véél later gekomen, als de h.c. posters zich flexibeler en welwillender hadden opgesteld.
Dus neen, niet boos, eerder waardering ....