Hooimijt oktober 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Obi-Wan
Platinum Member

Re: Hooimijt oktober 2013

Post by Obi-Wan »

Om het met de woorden van FoFoa eens te zeggen :lol: :lol: :lol:
Link
“And with the supply of paper gold rising to meet demand while physical is being withdrawn, the only conclusion we can come to is that the gold buyers **IN SIZE** will have to stop buying from the price discovery marketplace because, if they do their due diligence, they'll clearly see that subsequent physical delivery has become impossible at the present price. So, in conclusion, the price of gold will plummet!”
Een bijkomend gegeven is dat China stelselmatig mijnen opkoopt en zo al aan goud accumuleert dat nooit via een markt is verhandeld.
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:Om het met de woorden van FoFoa eens te zeggen :lol: :lol: :lol:
Link
“And with the supply of paper gold rising to meet demand while physical is being withdrawn, the only conclusion we can come to is that the gold buyers **IN SIZE** will have to stop buying from the price discovery marketplace because, if they do their due diligence, they'll clearly see that subsequent physical delivery has become impossible at the present price. So, in conclusion, the price of gold will plummet!”
Een bijkomend gegeven is dat China stelselmatig mijnen opkoopt en zo al aan goud accumuleert dat nooit via een markt is verhandeld.
Beste,

toch is "the trend your friend" en die trend is voorlopig neerwaards, misschien wel tot aan €20/gram. Praat je over vele 10-tallen tot honderden kilo's fysiek goud, dan moet je idd oppassen of het er strakjes nog is, want je zult niet de enige zijn die straks tot het besef komt dat'ie beter veel waarde in goud kan opslaan.
Ben je een doorsnee stopverfmannetje zoals ik, dan is dat gewicht veel te hoog gegrepen en weet je uit ervaring dat veel mensen in deze neergaande goudprijs met gebrek aan cash, de gouden Vrenelis, gouden Tientjes, gouden Napoleonnekes, baren van 50 tot 250 gram etc.etc. los zullen laten, zodat jij ze strakjes misschien wel tegen +/_ € 20 / gram weer kunt aankopen.
Aangezien ik er geen zin in heb om diverse malen dezelfde fysiek exercitie te maken, heb ik ervoor gekozen om het fysiek dat ik heb, tegen de neergaande trend in te hedgen en dat kan alleen maar als je een stukje 'contant' maakt. Zo hou ik de prijs incl. gemiddeld gewenst rendement goed en heb strakjes geen 'te duur' fysiek. Daarom 20% verkocht om simpelweg te kunnen hedgen en daarmee de gem. aankoopprijs incl. YoY rendement op een mooi niveau te houden zodat ik me strakjes nooit voor m'n kop kan slaan. ;)

Dat was 'van meet af aan' al mijn voorgenomen strategie (net zoals de Chinezen een LT strategie hebben) en deze week was het moment aangebroken om die strategie in daden om te zetten, immers het kritische punt was bereikt. 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Ik zie mijzelf eerder als een 3D figuur in een 2D wereld of was dat nu omgekeerd ??? In ieder geval geen stopverfmannetje... :mrgreen:

Ik heb onlangs ook metaal verkocht aan prijzen van dit niveau. Als ik iets te financieren heb (en ik opteer niet voor fiatkrediet) dan moet ik daar middelen voor vrij maken. Of dat nu metaal is of spaargelden...

Respect voor jouw benadering en fijn dat je ze ook meedeelt hier op het forum. Als je op de bewegingen van de POG kunt anticiperen dan kan papierhandel van goud inderdaad lucratief zijn.
Ik ken er persoonlijk te weinig van en daarom hou ik mijn vingers ervan af... kwestie ze niet te verbranden.
Patience. Use the force. Think.
Dirkgold
Platinum Member

Re: lucky guess ?

Post by Dirkgold »

Ik herpost de voorspelling van fotoscanner. hier gepost 2 october.
1265 low ? hoe doet ie het. Waarschijnlijk baseerd hij zich voor die low op de G20 meeting
van vorige week. Hoop dat zijn 1430 ook uitkomt voor eind oktober.
Dirkgold wrote:voorspelling voor pog door fotoscanner gedaan op 27 sept.
de eerste twee bijna de nagel op de kop.
( deze kerels gebruiken hiervoor bepaalde technieken, trends. niet eliot wave )

How does this feel?
Monday 1348
8-9th October 1265 low
31st October 1430
18th November 1515 high
28th December low............Not sure on value, but would guess that 1430 might need a test.
I am guessing the low could be Jan 15th. Then we rally hard.
I am going from memory on some of those dates. I think that if i am close, then i really need to get a life!

hier te vinden : http://www.tfmetalsreport.com/comment/3 ... ent-354390
ps : zou wel leuk zijn deze thread in ons engelstalig gedeelte te krijgen. ( ben daar zelf geen member , maar ze zijn er niet allemaal tevreden. site werkt soms niet goed etc .. )
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Als die kerel het bij het rechte eind zou hebben moeten we nu opwaarts gaan (Tegen de tendens en Armstrong in)
Belangrijke maand dus voor hem.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
PieterP
Bronze Member

Re: lucky guess ?

Post by PieterP »

Dirkgold wrote:Ik herpost de voorspelling van fotoscanner. hier gepost 2 october.
1265 low ? hoe doet ie het. Waarschijnlijk baseerd hij zich voor die low op de G20 meeting
van vorige week. Hoop dat zijn 1430 ook uitkomt voor eind oktober.
Dirkgold wrote:voorspelling voor pog door fotoscanner gedaan op 27 sept.
de eerste twee bijna de nagel op de kop.
( deze kerels gebruiken hiervoor bepaalde technieken, trends. niet eliot wave )

How does this feel?
Monday 1348
8-9th October 1265 low
31st October 1430
18th November 1515 high
28th December low............Not sure on value, but would guess that 1430 might need a test.
I am guessing the low could be Jan 15th. Then we rally hard.
I am going from memory on some of those dates. I think that if i am close, then i really need to get a life!

hier te vinden : http://www.tfmetalsreport.com/comment/3 ... ent-354390
ps : zou wel leuk zijn deze thread in ons engelstalig gedeelte te krijgen. ( ben daar zelf geen member , maar ze zijn er niet allemaal tevreden. site werkt soms niet goed etc .. )
Persoonlijk houd ik het op mijn eerdere conclusie dat het gewoon onmogelijk is in deze chaos ook maar iets te voorspellen.
Jammer genoeg doen er meer mensen van die spelletjes.

http://www.nu.nl/politiek/3599873/overz ... -2014.html

Een citaat hier uit:
Met het akkoord worden 50.000 banen gecreëerd, een stijging van 0,8 procent, zo blijkt uit de berekeningen.

Mooi hé, berekeningen die uitkomsten geven waar je uiteraard niemand op vast mag pinnen, maar die wonderbaarlijk goed uitkomen.
Later in de tijd, zal er door een andere club schoorvoetend toegegeven worden, dat met de kennis van nu .....
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Image (Volledig artikel)

De Belgen staan voor minimum $168 miljard bloot aan Amerikaanse staatsschuld, komt daarbij dat de Belgische spaarder nogal tuk is op de Luxemburgse sicavs (Luxemburg bezit $147 miljard aan Amerikaanse schulden) en daarmee het nog erger maakt.
Gelukkig kon Greenspan ons overtuigen dat een Amerikaanse default onmogelijk is gezien ze altijd geld kunnen drukken.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

How does this feel?
Monday 1348
8-9th October 1265 low
allebei uitgekomen 1348 op de dag zelf
1265 paar dagen te laat.

op de dag dat hij 1348 voorspelde voor net na het weekend stonden we dacht ik ongeveer op 1300.

toch straf.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Alles heeft met mekaar te maken. Kan altijd meerdere kanten op !!

Amerikaanse schuldenplafond nu vol op de agenda. Hiervoor was het syrie.
Obama stond op punt van ingrijpen. Oorlog betekent geen toestemming meer nodig voor de begroting en dat kwam erg goed uit nu. Dat is niet gebeurd, DAAROM slaan we door de andere kant op en komt default ineens in beeld. Lijkt ineens erg aantrekkelijk vanwege korte termijn politiek gewin. De republikeinen de schuld geven en door dat uit te spelen de meerderheid in congres overnemen volgend jaar. Dat ze daarmee met de toekomst van de bevolking pokeren, kniesoor, politici zijn dr zuiver en alleen voor zichzelf. uitzonderingen daarop zijn meer dan schaars.

catch 22.
volgende bubble is die van de pensioenen waarmee ze de internationale blootstelling aan schuld gaan afdekken/uitkopen.
ene gat met het andere vullen. en als blijkt dat die garanties niets waard blijken gaan alle bankiers de bak in. Net zo makkelijk.

... en pas dan zijn we misschien aan de broodnodige hervorming toe. dat kan namelijk niet zolang de bankiers dr tussendoor blijven fietsen...

Image
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Als die kerel het bij het rechte eind zou hebben moeten we nu opwaarts gaan (Tegen de tendens en Armstrong in)
Belangrijke maand dus voor hem.
Ik vaar niet blind op Armstrong, maar betrek ook mijn eigen signalen in het verhaal, zoals:
-banken kunnen niet meer straffeloos voor eigen rekening in commodities handelen;
-goldleasing via LBMA wordt aan banden gelegd;
-diverse commodity hedgefunds zijn gestopt;
-gold ETF's lopen steeds verder leeg;
-sommige partijen die fysiek gekocht hebben, gaan het als beklemmend voelen dat het geld muurvast staat tegen 0% rente;
-omdat de overheden steeds meer gaan belasten, is de behoefte aan rendement toegenomen en goud genereert momenteel juist een averechts rendement;
-partijen hebben thans behoefte aan cash en halen dat weg in de porti die het slechtst renderen;
-gold comex volume is fors gedaald etc.
Allemaal signalen dus, dat de mondiale vraag terug loopt en als de vraag terugloopt ...... zakken de prijzen.
Dat papiergoud loskomt van fysiekgoud ..... gaat niet gebeuren o.b.v. de argumenten die ik tot nog toe gelezen heb, tenzij het geld weer aan het goud gekoppeld wordt. Dus wie daar in gelooft kan rustig slapen, althans ... de komende maanden nog wel. Het kan naar mijn mening wel loskomen om andere redenen, maar daar is de tijd nog niet rijp voor, duurt nog enkele jaren.

Deze signalen zijn zelfs die-hard goldbugs opgevallen. Websites die sinds 2004/2005 tegen alle stormen in (zelfs tijdens Lehman default) positief bleven over goud, geven thans toe dat de prijs de komende jaren niet meer aan zal trekken, eerder dalen. Dat wil nog niet zeggen dat het helemaal voorbij is met het goudverhaal, verre van dat zelfs !!! De echte bull moet nog beginnen en toekomstige prijzen van €100 / gram en/of $ 5.000 / troy ounce acht ik niet onmogelijk ..... maar niet nu.

=======================================================================

Het enige dat een fysiek bezitter zich moet afvragen is:
-geef ik het door aan volgende generaties ? niets aan de hand, gewoon vasthouden!
-heb ik het minstens de komende 10 jaar niet nodig en kan het me niet schelen of ik het in de huidige markt veel te duur heb ingekocht ? niets aan de hand, gewoon vasthouden!
-zit het me dwars dat ik b.v. 10 krugers á €40/gram heb gekocht, terwijl ik misschien voor hetzelfde geld over 1 jaar 20 krugers kan kopen? tjah, dan zul je wat moeten doen.
-heb ik een deel van het in goud omgezette spaargeld de komende jaren nodig en dreig ik bij verkoop meer dan 10% van het geïnvesteerde kwijt te raken, dus meer dan het IMF adviseert om van Europese spaarrekening af te romen? tsjah, dan zul je wat moeten doen.

En last, but not least .... heb je, tegen alle signalen in, het grote geloof dat we de bodem gezien hebben en dat het vanaf nu alleen nog maar hoger gaat, tsjah dan ...... :? ..... maar pas wel op dan, want 'geloof' is niets meer dan een gevoel waaraan alle ratio ontbreekt, dus ieder argument om dat geloof te bevestigen is feitelijk een non-issue ... 8-)

=========================================================================

Jim Sinclair schreef gisteren: Intellectually, I cannot turn in my gold and shares for general equities, and the US dollar based on events. My intellect tells me markets are not dictatorships in total opposition to facts except in short bursts.

Duidelijker kan hij het niet zeggen, terwijl hij toch jaren geleden precies het tegenovergestelde beweerde. Wat hij thans schrijft staat 180 graden op wat Armstrong schrijft en staat ook haaks op hoe ik denk.
Als ik een auto verkoop, die iedereen wil hebben maar waarvoor (om welke reden dan ook) op dit moment niemand meer dan € 15K wil betalen .... dicteert de markt dat die auto € 15K waard is. Als ik geloof dat die auto over een tijdje dan misschien toch € 30K waard is, zal ik af moeten wachten of de markt dit ook vindt .... want de markt dicteert altijd :!:

grtz. Indy
Last edited by Indiana Jones on 12 Oct 2013, 11:35, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply