Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

De Willem komt nog eens in het nieuws n.a.v. het Nederlandse goud in het buitenland gestationeerd.

Netherlands Urged to Repatriate Gold Reserves
Link artikel

Dutch gold experts all the more got restless when American commentator Jim Richards, according to the Radio Netherlands Worldwide, said the US government has the power to confiscate whatever foreign gold reserves it holds in the event global interest on the dollar decelerated, still owing to the global fiscal crisis that had shaken the fiscal stability of the much developed economies.
The Netherlands should repatriate its gold as soon as possible. We should take advantage of this information," the Radio Netherlands Worldwide quoting Dutch gold expert Willem Middelkoop as saying.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote:De Willem komt nog eens in het nieuws n.a.v. het Nederlandse goud in het buitenland gestationeerd.

Netherlands Urged to Repatriate Gold Reserves
Link artikel

Dutch gold experts all the more got restless when American commentator Jim Richards, according to the Radio Netherlands Worldwide, said the US government has the power to confiscate whatever foreign gold reserves it holds in the event global interest on the dollar decelerated, still owing to the global fiscal crisis that had shaken the fiscal stability of the much developed economies.
The Netherlands should repatriate its gold as soon as possible. We should take advantage of this information," the Radio Netherlands Worldwide quoting Dutch gold expert Willem Middelkoop as saying.
Hugo Chavez van de Lage Landen ...... :lol:

.... maar wel een goede actie van Willem trouwens ......
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

.... maar wel een goede actie van Willem trouwens ......[/quote]

Van Chavez kan men een pak zotte zaken vertellen, maar het pogen tot binnenhalen van eigen goud lijkt mij de logika zelve.
De risico's dat zelfs bij hem, het enkel bij een poging ipv slagen blijft, zou eenieders ogen dienen te openen.

Dat West-Europese landen onder oorlogsdreiging hun goud verplaatsten naar de USA, dat was perfect verdedigbaar.
Maar dat het 65 jaar na het einde van WO II daar " ogenschijnlijk " nog ligt, is door geen enkele regering vanaf pakweg 1950 verdedigbaar....neen, schuldig verzuim !!!
Welke conclusie valt er te trekken buiten......je kan het niet meer "fysiek" terugkrijgen.
Als dit de wereld is waarin we moeten leven, dan mag er van mij een " grondige tabula rasa ".

Denk eens vanuit eigen privé-deurtje : je ligt thuis met pakweg 100.000 euro..., om één of andere reden geef je het tijdelijk ter bescherming aan je buur terwijl je effe uithuizig bent.
Zegt buurman vrolijk na de reis....kheb het nog wel, ik geef je een papiertje dat ik het nog heb, en dat het van jou is......maar teruggeven...neen, dat mag je buurman niet vragen ????
JIJ AKKOORD ?????????

is het zo simpel : ja, de KERN van de zaak is ZO SIMPEL !!
al de rest is advocatengelul en diplomatengelul naast de kwestie !!

daar wil ik zelfs geen smiley bij plaatsen.

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

Het Republikeins circus trekt zich op gang voor de nominatie.
Welke clown van de overblijvers gaat pogen de gemiddelde amerikaan zijn levensomstandigheid te verbeteren.
En allen zijn ze daar met pattriottisch gelul, en eventueel God die Amerika zegent.....
De gemiddelde amerikaan nog idioter dan wij.....

Sta me toe van te zeggen, in Europa oogt het iets beter, maar ik zie hier ook geen heil via het traditionele.
Europese parlement zal noch mij noch jou helpen.
Als Belg zijnde, onze federale is al helemaal om te lachen.
Voor de goedgelovige vlaming, daar zit de NVA wel in :.....tevreden ????

Dagelijks wordt ik geconfronteerd met mensen die zich rechtstreeks bedot voelen voor een paar honderd euro per jaar uit eigen gezinsportemonnee....
Onze beleidmakers doen dit, deels onder druk van Europa, deels zelfs onder dreiging van boeteclausules bij het niet halen van vooropgestelde " tekorten ".
En dan lees je s'avonds vrolijk het " door de gehaktmolengedraai " van miljarden omdat een paar inteligentia aan de top van de " fine fleur van de haute finance " , een aantal beslissingen nemen of namen die hun status van goddelijke dienden te bevestigen.

Geen enkele partij is vandaag bekwaam om de trein op de juiste sporen te plaatsen.
Het is gewoon : sauve qui peut !!
Goudbezit, en voor de rest zoveel mogelijk onder de radar blijven !

mvg
Cavajo
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Obi-Wan wrote:De Willem komt nog eens in het nieuws n.a.v. het Nederlandse goud in het buitenland gestationeerd.

Netherlands Urged to Repatriate Gold Reserves
Link artikel

Dutch gold experts all the more got restless when American commentator Jim Richards, according to the Radio Netherlands Worldwide, said the US government has the power to confiscate whatever foreign gold reserves it holds in the event global interest on the dollar decelerated, still owing to the global fiscal crisis that had shaken the fiscal stability of the much developed economies.
The Netherlands should repatriate its gold as soon as possible. We should take advantage of this information," the Radio Netherlands Worldwide quoting Dutch gold expert Willem Middelkoop as saying.
Hugo Chavez van de Lage Landen ...... :lol:

.... maar wel een goede actie van Willem trouwens ......
Mwah, heeft Willem naar mij -of wie dan ook- geluisterd? ;-). Iets waarvan afstand is gedaan komt natuurlijk nooit meer terug. Bernanke heeft recent nog voor 1000miljard aan ECB steunwerk verleend. Voor wat hoort wat. Nee die komen nooit meer terug. Die 1000miljard overigens ook niet.
600ton aan 40usd per ounce of zoiets.....
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by cavajo »

Een schitterend voorbeeld dat me altijd is bijgebleven over onze " eerlijke wereld ' .
Het komt ongeveer hier op neer :

De beroemde Franse zanger Johnny Halliday deed zijn platenfirma een proces aan .
Zijn " gegronde " reden was " dat zijn reeds gekregen voorschotten te hoog waren ".
Dit leidde tot een dermate druk tot aanbrengen van nieuw materiaal dat hij hier onmogelijk kon aan beantwoorden.
De man won zijn proces . :lol: :o
Wat er met de verkregen voorschotten gebeurde :.......?????
Onder het motto : op is op zekers... :lol:

mvg
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Spruitje »

Adamus wrote: Iets waarvan afstand is gedaan komt natuurlijk nooit meer terug...


En... "Alles wat jij moet moet doen is mij op m'n woord geloven." :shock:
Het is geen papier maar het is idd waarschijnlijk allemaal weg met de wind mee.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by doubleyou »

Goed gezegd, cavajo !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Blondie's Freegold Summary. Ik geloof dat deze persoon (Clint Eastwood avatar) hier ook nog gepost heeft. Ik heb het nog niet gelezen... maar voor de freegolders.

PDF File
Patience. Use the force. Think.
mcduff
Posts: 36
Joined: 19 Oct 2011, 18:47

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by mcduff »

Hoe staan jullie tegenover het gebruik van een persoonlijk kluisje bij uw lokale bankkantoor?

Weet iemand wat de geschiedenis leert ivm zulke kluisjes en bankholidays en/of confiscaties?

Merci
Post Reply