Hooimijt Januari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Adamus »

Paul wrote:ik denk dan ook dat 2013 onhaalbaar is voor de euro
en ik hoop van ganser harte dat ik het helemaal verkeerd zie

is de rule of law hier beter geregeld dan ?
in the city ?
als je tot in het oneindige via londen kan rehypoticiseren ?

hoebeel politici die ons de euro in gelogen hebben zitten er al vast ?
en hoeveel gaan dr dat worden ?
dat zeg ik

maar ik ben ook niet helemaal helder momenteel
loop even met mn hoofd in de wolken
:P

wat mag blijken dat ik over de city begin en jij die juist aanwijst
al is dat ook enorm in mekaar geweven natuurlijk
rule of law moeten we nog maar zien iig

dat yanks dr beroerder voorstaan daar
volkomen mee eens
Politici worden nooit opgepakt, die transformeren of taaien af met een pensioen "opgebracht door de werkenden van nu" (PVV vandaag in dagbl.Trouw).
Waarom haalt de euro einde van dit jaar niet? Nog even en de maand januari zit er al weer op. Denk even aan het uithoudingsvermogen van België in het kwadraat.
Ik zie wel dat gemeenten op grondtransacties zomaar tientallen miljoenen afboeken en dat gemeentelijke musea met sluiting bedreigd worden en nog heel veel meer fraai nieuws. De ziektekostenpremies polisvoorwaarden staan deze maand ook weer vast, alleen zullen de spelregels tijdens het spel veranderd worden. Lees meer zelf betalen! Dit soort van boodschappen gaan we nu dagelijks tot ons krijgen, berichten die strijden om de voorpagina. Wat stelt een jaartje nu voor?
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Adamus »

Rasta wrote:Telegraaf: DNB: goud ligt goed waar het ligt

AMSTERDAM (AFN) - De SP in de Tweede Kamer maakt zich zorgen over de goudvoorraad van ons land die voor een groot deel in de Verenigde Staten ligt, maar De Nederlandsche Bank (DNB) is niet van plan het goud te verhuizen naar ons land.

Transport van goud is onveilig en volgens een woordvoerster van DNB zijn er voldoende garanties dat het goud het eigendom blijft van Nederland.
Hoe veel goud waar is opgeslagen laat DNB in het midden.


Samen met het interview (link hier) waar Klaas benadrukt "daar ligt het goed want kun je het verhandelen/verkopen", met papieren garanties, kun je eigenlijk maar tot één conclusie komen: het is allang verkocht/weggegeven en er is dus helemaal geen mogelijkheid (behoefte) om te proberen het naar NL te verschepen.

Dat argument "transport is onveilig" moet je je serieus ook afvragen hoe imbeciel dat het volk geacht wordt te zijn. Je stuurt twee militair schepen, samen met één bevoorradingsschip naar New York, laad het bevoorradingsschip met een paar pallets, en gaan. Er zijn echt geen Somalische piraten gestationeerd in IJsland.
Het is ook gelukt het er in kritische tijden te krijgen.....Verder heeft het gepeupel geen benul van een "ton". Misschien was er wel voice of holland op een ander net, geproduceerd door miljardenschuldenaar Endemol. Gewoon met de rug naar het nieuws zitten is een nieuwe volkssport:-)
Knot schijnt goed in boekhouden te zijn heb ik van een oud-medescholier van hem vernomen. Het kan best zijn dat het op papier klopt en hij dat ook gelooft. Ahold had ook sideletters hé, waar de accountant niets van wist. Maar we hebben nog 60 ton, ergens in Amsterdam. Ik mag hopen dat het geen tungsten is.
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Paul »

Adamus wrote:
Paul wrote:ik denk dan ook dat 2013 onhaalbaar is voor de euro
en ik hoop van ganser harte dat ik het helemaal verkeerd zie

is de rule of law hier beter geregeld dan ?
in the city ?
als je tot in het oneindige via londen kan rehypoticiseren ?

hoebeel politici die ons de euro in gelogen hebben zitten er al vast ?
en hoeveel gaan dr dat worden ?
dat zeg ik

maar ik ben ook niet helemaal helder momenteel
loop even met mn hoofd in de wolken
:P

wat mag blijken dat ik over de city begin en jij die juist aanwijst
al is dat ook enorm in mekaar geweven natuurlijk
rule of law moeten we nog maar zien iig

dat yanks dr beroerder voorstaan daar
volkomen mee eens
Politici worden nooit opgepakt, die transformeren of taaien af met een pensioen "opgebracht door de werkenden van nu" (PVV vandaag in dagbl.Trouw).
Waarom haalt de euro einde van dit jaar niet? Nog even en de maand januari zit er al weer op. Denk even aan het uithoudingsvermogen van België in het kwadraat.
Ik zie wel dat gemeenten op grondtransacties zomaar tientallen miljoenen afboeken en dat gemeentelijke musea met sluiting bedreigd worden en nog heel veel meer fraai nieuws. De ziektekostenpremies polisvoorwaarden staan deze maand ook weer vast, alleen zullen de spelregels tijdens het spel veranderd worden. Lees meer zelf betalen! Dit soort van boodschappen gaan we nu dagelijks tot ons krijgen, berichten die strijden om de voorpagina. Wat stelt een jaartje nu voor?
klopt. nooit opgepakt. dat is het probleem. geen persoonlijke verantwoordelijkheid nu.
maar wel een bestuursklasse vormen die zich nergens op laat afrekenen. structuurfout.

euro haalt het niet omdat we de schuld dit jaar niet doorgerold gaan krijgen. way too much.
ergens in de zomer klappen de franse banken er definitief onderuit, dat gaat de trigger worden wat mij betreft
credot agricole mijn voornaamsyte kandidaat voor de eerste nose dive

wat stelt een druppel voor in een emmer ? als je de lekkage niet repareert gaat er een druppel zijn die de emmer overloopt.
maar we hebben het hier niet over druppels. integendeel. net als de titanic dit. de boot stroomt vol en we zijn aan het zinken...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

De premiums op de producten van Sprott volgens de Harvey Organ Blog...
  • Sprott silver fund (PSLV): Premium to NAV rose big time to 34.22% to NAV Jan 7. 2012: oh my goodness..... WOW!!!!!
    Sprott gold fund (PHYS): premium to NAV fell to a 5.32% positive to NAV Jan 9. 2012).
Physical metal is starting to distance itself from paper.The bankers are loathe to attack the Sprott funds.
They are still shorting Central fund of Canada. Eric is still on the prowl looking for his silver.
Net Asset Central Fund Canada

I would also like to point out that Venezuela still has not received its gold from the Bank of England
I believe that the amount of gold coming from over there is around 99 tonnes.
Its first shipment came from other physical vaults and I do not believe that much came from the B. of E.
which is the key centre to watch.
Last edited by Obi-Wan on 10 Jan 2012, 11:49, edited 1 time in total.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Goed artikel. Sluit volledig aan bij de hogere premiums van Sprott

PSLV Premium Surges to 31%

I want to discuss the incredible surge since mid-December of PSLV’s premium from roughly 15%-18% to 31% as we speak

Miles Franklin blog
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Obi-Wan »

Ik weet niet of dit van toepassing is hierbij ons... maar het zou mij niet verbazen. De financiële wereld is pot rot tot op het bot. Dit sluit aan op Paul's opmerking m.b.t. Rehypothecation. Men kan alles van u afpakken dmv de kleine regeltjes die niemand nooit leest.

Who Really Owns Your Gold Stocks?

It is one of the dirtiest little secrets in the brokerage business. And 99.9% of people have no idea it is even being done to them. It's called "street name registration" and it's how the brokerage where you hold your stocks "registers" your shares.
Street name registration allows your broker to lend your shares to short sellers, thereby driving down the price of your own stocks. Additionally, this method allows your broker to “re-hypothecate” your assets–meaning it allows your broker to borrow money against your shares and speculate in the derivatives market!

Artikel
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:ik denk dan ook dat 2013 onhaalbaar is voor de euro
en ik hoop van ganser harte dat ik het helemaal verkeerd zie

is de rule of law hier beter geregeld dan ?
in the city ?
als je tot in het oneindige via londen kan rehypoticiseren ?

hoebeel politici die ons de euro in gelogen hebben zitten er al vast ?
en hoeveel gaan dr dat worden ?
dat zeg ik

maar ik ben ook niet helemaal helder momenteel
loop even met mn hoofd in de wolken
:P

wat mag blijken dat ik over de city begin en jij die juist aanwijst
al is dat ook enorm in mekaar geweven natuurlijk
rule of law moeten we nog maar zien iig

dat yanks dr beroerder voorstaan daar
volkomen mee eens
Dat doet me goed om te lezen ........ :D

En ja, politiek- en macht is over de hele wereld een slangenkuil .... altijd al geweest. Maar die kuilen zitten op sommige plekken (VS & UK) zo vol met gif, dat de slangen er zelf in dreigen te stikken .....

Imo is 2012 cruciaal voor de EU en de Euro en omdat de EU er minder beroerd voor staat, heeft het ook de betere kansen .... maar die zullen ze dan wel moeten pakken in dit David-Goliath verhaal, want al heeft Goliath lemen voeten .... hij is nog steeds errug groot en machtig.

We gaan zien en hope for the best
grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:klopt. nooit opgepakt. dat is het probleem. geen persoonlijke verantwoordelijkheid nu.
maar wel een bestuursklasse vormen die zich nergens op laat afrekenen. structuurfout.

euro haalt het niet omdat we de schuld dit jaar niet doorgerold gaan krijgen. way too much.
ergens in de zomer klappen de franse banken er definitief onderuit, dat gaat de trigger worden wat mij betreft
credot agricole mijn voornaamsyte kandidaat voor de eerste nose dive

wat stelt een druppel voor in een emmer ? als je de lekkage niet repareert gaat er een druppel zijn die de emmer overloopt.
maar we hebben het hier niet over druppels. integendeel. net als de titanic dit. de boot stroomt vol en we zijn aan het zinken...
Enig idee hoeveel belang Amerikaanse- en Engelse banken en verzekeringsmaatschappijen hebben in de grote Europese banken ? ........ :lol:
Toen Lehman omviel, brak bij JPM en GS en AIG (evenals bij veel andere westerse banken) ..... de pleuris uit, want de hele zoot dreigde te imploderen.

Het is dan ook dáárom dat ze het predicaat 'too big to fail' hebben gekregen, want ze zijn EN loket voor overheidsfinancieringen EN hebben massieve schulden uitstaan bij andere grote banken en verzekeringsmaatschappijen.
Het is dan ook dáárom, dat die hele grote genationaliseerd zijn en dat de FED recentelijk 1 trillion USD ter beschikking heeft gesteld aan de ECB.
Veel ruimte om te nationaliseren hebben de europese landen niet meer, dus als anglo saksen nog een grote europeaan omver willen trekken, zal de EU meteen de VS het mes op de keel zetten met de waarschuwing:"help ons, of we laten de boel imploderen". Ik weet zeker dat GS en JPM dan niet stil blijven zitten, want die voelen de bui dan wel hangen..... :D

Als bijvoorbeeld Deutsche Bank, of BNP omvallen .... zullen die rechtstreeks BOA, Citygroup, JPM en GS door de put het riool intrekken ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Rasta »

Obi-Wan wrote:Ik weet niet of dit van toepassing is hierbij ons... maar het zou mij niet verbazen. De financiële wereld is pot rot tot op het bot. Dit sluit aan op Paul's opmerking m.b.t. Rehypothecation. Men kan alles van u afpakken dmv de kleine regeltjes die niemand nooit leest.

Who Really Owns Your Gold Stocks?

It is one of the dirtiest little secrets in the brokerage business. And 99.9% of people have no idea it is even being done to them. It's called "street name registration" and it's how the brokerage where you hold your stocks "registers" your shares.
Street name registration allows your broker to lend your shares to short sellers, thereby driving down the price of your own stocks. Additionally, this method allows your broker to “re-hypothecate” your assets–meaning it allows your broker to borrow money against your shares and speculate in the derivatives market!

Artikel
Het probleem is dat ik geen brokers heb gevonden die aan direct registration doen. Maar, zoals ik uit de reacties begrijp van de brokers, is volgens Europese regels zo dat securities van klanten gedeponeerd moeten zijn bij een onafhankelijke custodian. Onafhankelijk van de broker, en een custodian die enkel tot doel heeft het bewaren en administreren van securities.

Dat gaat natuurlijk niet op voor een account op marge, waar je expliciet toestemming geeft om het collateraal te gebruiken in gevallen van onvoldoende financiering.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Januari 2012

Post by Indiana Jones »

Image
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply