Hooimijt September 2012

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member
Posts: 632
Joined: 20 Oct 2011, 00:00

Re: Hooimijt September 2012

Post by skyscraper »

platonische liefde...
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt September 2012

Post by Indiana Jones »

Laten we de wolfraam/tungsten discussie maar closen, want er is een medewerker van Kitco die op deze website meeleest en dan krijg je al snel DIT soort reacties: :mrgreen:
Attachments
nygold.gif
nygold.gif (8.84 KiB) Viewed 4775 times
gold.gif
gold.gif (16.1 KiB) Viewed 4778 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2012

Post by cavajo »

" de wachtkamer "

- Grieken betogen tegen de breekgrens.
- Spanjaarden gaan zichzelf uithollen in separatisme, en zien hun rente oplopen.
- Fransen, Italianen kijken met schuin oogje naar hun rentes, want hebben een pak obligaties te vernieuwen.
- Franse superrijken hollen van de regen naar de drup...als ze onder onze vriend Elio hun heil zoeken.
- eigen tuin, Belgen moeten hopen op milde winter, of er komt hier een pak miserie : zowel qua electriciteit als
qua verwarming.
- ken de Nederlandse " interne keuken onvoldoende ", maar verwacht daar ook geen overschot.
- kan me best voorstellen dat de " gemiddelde Duitser " Euro als gemakkelijk schietschijfken ziet, om
eventuele eigen ellende in te verschuilen.

- in de USA zullen we meer weten na de presidentsverkiezingen.
- economie in Azie moet ik ook lezen, maar iets meer maneschijn dan rozegeur....

het wordt nog een stressie jaareinde.......

En dan hoor ik nog een vooraanstaand politiekerken uit Vlaanderen, ' Bruno Tobback " om hem niet te noemen,
koudweg zeggen dat de protestbetogingen in Zuid Europa enkel een gevolg zijn van het feit dat ze een
" oneerlijke democratie " hadden..... " het gat en de blaren "....
da ventjen heeft schance dat ik geen 20 jaar meer ben....
want, wat heeft de jongere fout gedaan ??
( buiten teveel gsm-en, en I-pad, en twitteren ??? :P )

Als Belg, ik heb absoluut niet het gevoel dat wij al werken met politici die " naar buiten toe ", hun bevolking
het idee geven van " begrepen te hebben " om grondige veranderingen door te moeten voeren.
Ik zie het trouwens niet direct in de omliggende landen.

Zonder racistische inslag ( al erg op zich, als je dit expliciet dient te vermelden ), in om het even welke Vlaamse
stad waar ik tijdens de werkuren door moet.... ik waan me op verlof...." het is soms ewa zoeken om een
laandgenoot op straat te zien " ....
En, ik moet me echt schuldig voelen als deze geen deftig leefloon, huisvesting, kindergeld, etc...ontvangen.
( NOGMAALS : is maar één bemerkingsken, geen racisme ).

Ik draag mee plezier ook bij voor de buurlanden : ' ik was één der minder slimme Belgen " die zich liet
flitsen op de Franse snelwegen.
' uiteraard, een gevaar op de weg dient de kassa te spijzen "..... :mrgreen:

Effe verder in de cirkel van ons continent :
" we kunnen toch niet verlangen dat " onze Europese schoolmeesters ", die ten gepaste en ongepaste wijze
ons dringend en dwingend de les spellen " hoe we moeten strippen tot op het onderbroeksken ", een begroting in evenwicht neerleggen.
Uiteraard hebben deze onnozelaars iets meer centen nodig....
( Heb een aantal Europees werkenden in de kennis en vriendenkring .....tja,... " what can I say " ... )

Ik betaal ongeveer een 55 procent aan belasting op " winst en of inkomen ".
( dit is echt, gene zever ).
Op alles wat ik met den overschot doe ga ik nog eens 21 procent btw betalen....
Ik erfde van een kinderloze oom , en betaalde ongeveer 65 procent belasting....
Ik woon in een straat met verschillende " fijne buren " die nog nooit een " klop gewerkt hebben ", en
leven zonder risico.

Echt spannende tijden.
Enne, ik hou van spanning en stress in het leven....
Maar, geloof me vrij, van deze .... " echt niet !! "

Genen goudpost, ik weet het...
Frustratiepost, juist....
Uitzondering in mijn gedachtengang : ..... forget it !

En, enen die denkt dat ik voeling met de realiteit verloren heb, of op cursus moet bij de afdeling
" broederlijk delen ",..... die beseft ECHT NIET welke risico's een zaakvoerder iedere dag loopt.

Trouwens, ik ben dit weekend te vinden in Delhaize voor de voedselbank.
.....puur cynisme ... maar daar kan ik na een weekend ook meerder cursiefjes over neerpennen...

EN geloof me vrij,
IK ben een optimistsch persoon.... :lol:

mvg,
Cavajo
ikasi
Posts: 49
Joined: 25 Jun 2012, 21:20

Re: Hooimijt September 2012

Post by ikasi »

prachtige post, kan me er helemaal in vinden (hoewel geen zelfstandige, maar draag toch ook 55% belastingen af van mijn loon)
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt September 2012

Post by cavajo »

Trouwens,
het is toch prachtig om zien....
Onze premier, in de VN,.....foto's nemend ....voor het thuisfront....

" kijk eens mama, ze fietsen daar zonder handen,... en ikke ook "

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt September 2012

Post by Spruitje »

Inderdaad, prachtige post, ik kijk naar z'n posts ook altijd uit.

Cavajo en "Het leven zoals het is..."
cavajo wrote:En, enen die denkt dat ik voeling met de realiteit verloren heb, of op cursus moet bij de afdeling
" broederlijk delen ",..... die beseft ECHT NIET welke risico's een zaakvoerder iedere dag loopt.
Inderdaad Cavajo, zelf ook geen zelfstandige maar ik kan je gevoel en je risico mij ietwat inbeelden.
Tevens wordt er naar JOU gekeken door X-aantal gezinnen om hun 'n inkomen te bezorgen, het werk komt zomaar niet uit de lucht gevallen. Uw posts lezende, weet ik wel dat je goed "boert" maar we komen nu toch wel in 'n stroom terecht waarbij alle bedrijven de crisis gaan voelen, de een al wat meer als de andere. Je hebt je garant gesteld om niet alleen voor jouw boterham te zorgen maar ook in al die gezinnen. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
eduro
Bronze Member
Posts: 121
Joined: 07 Nov 2011, 22:18

Re: Hooimijt September 2012

Post by eduro »

Black-tie activisten crashen chique belastingconferentie

Schitterend
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt September 2012

Post by Adamus »

cavajo wrote: Genen goudpost, ik weet het...
Frustratiepost, juist....
Uitzondering in mijn gedachtengang : ..... forget it !
mvg,
Cavajo
http://www.spaargids.be/forum/fysiek-go ... 6-315.html voor goudposten

verder is Belgisch zwarte goud (geen olie) behoorlijk in het nieuws in NL: oneerlijke concurrentie. NL handelaren schijnen erover te klagen.
Iemand een idee wie die handelaren zijn?
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt September 2012

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Inderdaad, prachtige post, ik kijk naar z'n posts ook altijd uit.

Cavajo en "Het leven zoals het is..."
cavajo wrote:En, enen die denkt dat ik voeling met de realiteit verloren heb, of op cursus moet bij de afdeling
" broederlijk delen ",..... die beseft ECHT NIET welke risico's een zaakvoerder iedere dag loopt.
Inderdaad Cavajo, zelf ook geen zelfstandige maar ik kan je gevoel en je risico mij ietwat inbeelden.
Tevens wordt er naar JOU gekeken door X-aantal gezinnen om hun 'n inkomen te bezorgen, het werk komt zomaar niet uit de lucht gevallen. Uw posts lezende, weet ik wel dat je goed "boert" maar we komen nu toch wel in 'n stroom terecht waarbij alle bedrijven de crisis gaan voelen, de een al wat meer als de andere. Je hebt je garant gesteld om niet alleen voor jouw boterham te zorgen maar ook in al die gezinnen. :roll:
t is treurig met de belastingheffingen: zelfs de bijstandsmoeder heeft al iemand achterop haar fiets.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt September 2012

Post by Adamus »

http://www.24hgold.com/english/news-gol ... ke+Maloney

If you can’t hold it, you don’t own it
Post Reply