Hooimijt April 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2012

Post by Indiana Jones »

We delen kennelijk dezelfde mening, want hij staat er toch echt al een half jaar onder .... :D
In The News Today
April 2, 2012, at 12:05 pm
by Jim Sinclair in the category In The News | Print This Post | Email This Post
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I’m not sure about the universe.
–Albert Einstein
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2012 -off-topic-

Post by Indiana Jones »

Nederland heeft de ambitie om te behoren tot de top vijf van kenniseconomieën. Dit vraagt om versterking van de kwaliteit van het onderwijs en bevordering van hogere prestaties.
http://www.rijksoverheid.nl/regering/he ... /onderwijs

===========================

en dan lees ik vandaag dit:

===========================

'Taalniveau hbo-student laag'
Laatste update: 3 april 2012 10:02

AMSTERDAM - Steeds meer hbo-opleidingen zien zich genoodzaakt aparte taalprogramma's op te zetten, omdat het taalniveau van studenten te laag is.
Image
Bij sommige studies heeft bijna de helft van de studenten een zeer geringe woordenschat, problemen met spelling, grammatica en taalvaardigheden als begrijpend lezen. Dat melden de hogescholen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht, schrijft Spits dinsdag.

Zowel autochtone als allochtone studenten van de hogescholen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht kampen met een te laag taalniveau.


Taalspreekuur

Zo zou bijna de helft van de studenten van de Hogeschool van Amsterdam problemen hebben met lezen en het schrijven van teksten. Op die hogeschool bestond eerder bij een paar afdelingen een gratis taalspreekuur. Dat wordt nu echter breed ingevoerd op de school.

Ook in Rotterdam is een taalprogramma voor beginnende studenten gestart. De Haagse Hogeschool bekijkt per 'kennisdomein' welke maatregelen nodig zijn en voert vanaf volgend jaar een toets schrijfvaardigheid in.

© Novum

====================

En dan denk ik aan het Jip&Janneke taalgebruik op een Henk&Ingrid niveau, van onze parlementsleden in de 2e kamer der Staten Generaal, die onze lage landen op een veilige manier door de huidige crisis moeten leiden (of is het lijden) .... :roll: :

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt April 2012

Post by Obi-Wan »

Bewezen han- & span diensten worden altijd door TPTB beloond.

Denk Willie Claes - Karel Vanmiert - Dehaene - Leterme -VandenBosche

Sum Kotzen....

Voor de vakantielezers.... ik ben bezig in het boek "Hoe durven ze" van Peter Mertens. Voor maar € 20,00 een aanrader.

Ik denk dat ik communist ga worden :lol: :mrgreen: :lol:
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt April 2012

Post by Rasta »

Plaatsvervangende schaamte krijg je bij dit fragment van een interview met een politici. Geen idee waar hij het zelf over heeft, nietszeggend, kortom beroeps-politici, ofwel pluche-klever ten koste van de belastingbetaler.

link
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt April 2012

Post by Adamus »

Rasta wrote:Plaatsvervangende schaamte krijg je bij dit fragment van een interview met een politici. Geen idee waar hij het zelf over heeft, nietszeggend, kortom beroeps-politici, ofwel pluche-klever ten koste van de belastingbetaler.

link
Hoe word ik groot in de Bijlmer:-) maar is dit erger dan een Guy Verhofstadt?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt April 2012

Post by Indiana Jones »

'188 miljoen besteed aan Olympische Spelen'
Laatste update: 18 maart 2012 10:34 info
HILVERSUM - Overheden in ons land hebben tot nu toe al 188 miljoen euro uitgetrokken om de Nederlandse olympische ambities waar te maken.
Volgens RTL gaat het geld onder meer naar haalbaarheidsonderzoeken, lobbycomités en dienstreizen voor ambtenaren die gaan kijken in Londen, waar dit jaar de Olympische Spelen worden gehouden.


Dienstreizen

Een aantal gemeenten en provincies maakt op eigen initiatief olympische dienstreizen naar Londen, Peking en Brazilïe. Kosten daarvoor zijn ruim 45.000 euro, aldus RTL.

==============================================

Nog geen streep door Spelen 2028
Laatste update: 3 april 2012 18:26
AMSTERDAM - Het kabinet mag blijven onderzoeken of Nederland in 2028 de Olympische Spelen kan organiseren.
Image
Een motie van de Partij van de Dieren om af te zien van de plannen om de Spelen naar Nederland, haalde het dinsdag niet. Ook een motie van de PVV om geen geld meer te steken in een mogelijke kandidatuur, werd verworpen.

De moties werden vorige week ingediend tijdens een debat over de kosten van de Spelen.

Dat debat leverde minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) een motie van wantrouwen op, omdat zij in een brief aan de Kamer niet was ingegaan op de kosten van het organiseren van de Spelen. Die bedragen mogelijk acht miljard euro, maar kunnen ook een stuk lager uitvallen.


Te vroeg

Volgens Schippers is het nu nog niet mogelijk om een realistische inschatting te geven van de kosten, omdat het daarvoor te vroeg is.

De motie van wantrouwen - ingediend door de SP - werd vorige week al verworpen. In 2016 wordt besloten of Nederland zich daadwerkelijk kandidaat stelt voor het organiseren van de Olympische Spelen in 2028.


Positief

Olympisch Vuur 2028, de alliantie van organisaties die de Spelen naar Nederland willen halen, is blij met het nieuws dat beide moties zijn verworpen. De organisatie krijgt tot 2016 jaarlijks twee miljoen euro subsidie van het rijk. "Goed dat een ruime meerderheid van de Kamer de waardevolle betekenis van het Olympisch Plan 2028 ziet en graag behoudt", reageert directeur Eric Eijkelberg. "Dat is heel positief voor Nederland."

Eijkelberg is ervan overtuigd dat het organiseren van de Olympische Spelen prachtige kansen voor Nederland oplevert, zowel sportief als economisch. "We blijven uiteraard open staan voor discussie en debat, daar worden we uiteindelijk allemaal beter van."

© Novum

==============================================

EN NU WACHTEN TOTDAT ER ROND 2016 DIK 1 MILJARD IS UITGEGEVEN AAN VOORONDERZOEKEN ( snoep reisjes van gemeenteraden + familieleden) EN DE POLITIEK HET ZONDE VIND OM DAN MAAR NIET TE CANDIDEREN. WORDT DIT ÓÓK IN DE BEZUINIGINGEN MEEGENOMEN ..... DIE JIJ EN IK GAAN BETALEN ?

IK STEM 'BLANCO' !
Last edited by Indiana Jones on 04 Apr 2012, 11:14, edited 2 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt April 2012

Post by doubleyou »

.
Lap Gerard. Tik, tik, tik...minus 25 dollar.
Allemaal weer "normaal" gemanipuleer :?

http://www.24hgold.com/english/gold_sil ... money=Euro
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt April 2012

Post by Adamus »

Gaat nog erger worden :-) aandelen kopen;-)

Even op twitter kijken of flore 'freegold' zich nog roert.....
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt April 2012

Post by Spruitje »

Laat het de komende maanden maar nog wat goed "jo-jo" doen, dan kan ik het vakantiegeld goed besteden, met uitzondering van 'n paar uitstapjes naar zee zijn d'er zijn toch geen vakantieplannen. ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt April 2012

Post by Adamus »

[quote="Indiana Jones"]
WORDT DIT ÓÓK IN DE BEZUINIGINGEN MEEGENOMEN ..... DIE JIJ EN IK GAAN BETALEN ?

Gods water over gods akker hé......waar blijven de rentmeesters?
(waarom moet ik ineens aan Bleker denken?)
Post Reply