Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Spruitje »

Adamus wrote:Moest gisteren nog even in Maastricht zijn. Goudinkopers op rij daar.
Laat ze maar doen, ze zijn goed bezig zo. Ook in België merk ik toch meer interesse, "The house" heeft naast Brussel nu ook sinds deze maand 'n winkel in Sint-Niklaas in Oost-Vlaanderen op ca 20km van Hulst(NL). Mocht er geen interesse zijn zouden ze geen extra zaak openen, niet? ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

@Spruitje

Dat loket heeft hogere biedprijzen dan in NL, en lagere verkooppremies... Het is alleen jammer dat Sint-Niklaas een dikke 1 1/2 uur rijden is.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Klopt, ik denk dat het een van de meest interessante is van België, ik weet evenwel niet of ze good delivery bars afleveren. En uit het vorig forum weten we wel dat dit problemen kan geven.
Ps: Eventueel gecombineerd met 'n familieuitstap naar Sint-Niklaas, de ballonstad, stad met het grootste marktplein van België en de thuisstad van de Sint.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Tja, als je 1Oz munten koopt kan het geen kwaad lijkt me.

Wie weet, kom met mijn werk nogal eens in Hulst....dus dat is aan te rijden. Zulke hoge inkoop-premies zie je in ieder geval zelden!
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Boefke wrote:
Rasta wrote:"Wij" hebben in ieder geval 60 ton liggen in onze eigen kluizen. Laatst nog een kort item van twee vandaag waar ze in de Amsterdamse bunker filmden, en een snelle broodjes telling uitkwam op 60 ton. Het is in ieder geval meer dan een paar vergeten ounces, maar of die 600 ton ooit in NL terug komt ..... ik denk het niet. Weggegeven door uw beheerders, met de beste intenties, en complimenten voor hun eigen pensioen.

Denk ook dat het nooit gaat terugkeren in de kluis van onze Centrale Bank. Maar wat belangrijker is in mijn ogen dat de kans niet verkeken is dat het terugkeert bijv. in privé-handen.

Heb hier ook een keer over gepost op mijn blog, dit geeft een wat breder antwoord hierop.

http://endotworldasweknowit.blogspot.co ... -home.html
Particuliere handen? GS, JPM, Buffett et al.

Zelf denk ik dat het in 1999 op papier verkocht is. Hoogst haalbare was om nog dollars te ontvangen voor iets wat toch al lucht was. Het was immers al 60 jaar verdwenen van de NL aardbodem.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Klopt, ik denk dat het een van de meest interessante is van België, ik weet evenwel niet of ze good delivery bars afleveren. En uit het vorig forum weten we wel dat dit problemen kan geven.
Ps: Eventueel gecombineerd met 'n familieuitstap naar Sint-Niklaas, de ballonstad, stad met het grootste marktplein van België en de thuisstad van de Sint.
Ik weet niet wat ze daar precies rekenen, maar neem bijvoorbeeld TOVHazel (die op dit forum reclame maakt) als voorbeeld en .... natuurlijk is hun webshop een momentopname, aangezien de spotprijzen in euro's ieder moment kunnen wijzigen (dus ga even uit van de spotprijs die eurogoud noteerde op moment van opmaken van de TOV website):

TOV Hazel :
-50 gram bar € 2.059 + 2,8% premie = € 2.117
100 gram bar € 4.119 + 2.1% premie =€ 4.206

Mijn winkeltje (Kevelam Garderen)
-50 gram bar € 2.059 + 1.25% premie + €30 uitlevering = € 2.115
100 gram bar € 4.119 + 1.25% premie + €30 uitlevering = € 4.200

Conclusie: je ziet dus bij TOVHazel de premie verlagen als het bargewicht groter wordt en Kevelam hanteert 1 standaard premie voor alle bargewichten tot 1 kg, want vanaf 1 kilo zit er slechts 1.25% op en geen uitleveringskosten meer (toch zijn de prijzen nagenoeg hetzelfde t/m 250gram bars, maar wie slaat er nu kilo's tegelijk in?). Deutsche Bank Rotterdam (voormalig abnamro HBU dochter), hanteert ook die 1.25% premie, maar thans hogere uitleveringskosten van €40 tot €50 en is daardoor wat duurder.

Toch ben ik benieuwd wat jouw winkeltje aan extra kosten en/of premie rekent, maar dan op basis van dezelfde bruto prijzen van een 50gram bar (2.059) en 100gram bar (4.119) :?:

p.s. de kwaliteit (999.9 goudzekerheid) van de bars bij Kevelam heeft de Deutsche Bank standaard.
Last edited by Indiana Jones on 08 Mar 2012, 21:28, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:
Boefke wrote:
Rasta wrote:"Wij" hebben in ieder geval 60 ton liggen in onze eigen kluizen. Laatst nog een kort item van twee vandaag waar ze in de Amsterdamse bunker filmden, en een snelle broodjes telling uitkwam op 60 ton. Het is in ieder geval meer dan een paar vergeten ounces, maar of die 600 ton ooit in NL terug komt ..... ik denk het niet. Weggegeven door uw beheerders, met de beste intenties, en complimenten voor hun eigen pensioen.

Denk ook dat het nooit gaat terugkeren in de kluis van onze Centrale Bank. Maar wat belangrijker is in mijn ogen dat de kans niet verkeken is dat het terugkeert bijv. in privé-handen.

Heb hier ook een keer over gepost op mijn blog, dit geeft een wat breder antwoord hierop.

http://endotworldasweknowit.blogspot.co ... -home.html
Particuliere handen? GS, JPM, Buffett et al.

Zelf denk ik dat het in 1999 op papier verkocht is. Hoogst haalbare was om nog dollars te ontvangen voor iets wat toch al lucht was. Het was immers al 60 jaar verdwenen van de NL aardbodem.
Mijn standpunt was al bekend: ALS dat CB goud al in particuliere handen komt, dan zal het niet verdeeld worden, maar komt in grote tranches bij de heel grote partijen terecht, die misschien dom lijken omdat ze enorm veel in papier handelen, maar niet per saldo dom zijn omdat ze wel degelijk fysiek accumuleren. Bij het grote publiek (Jan Modaal / Joe Sixpack) komt slechts het restafval terecht, vandaar dat we in onze goudwinkeltjes veelal Umicore bars aantreffen ..... verwerkt uit scrapgold ....... ;)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Idem voor de E.C.B. en E.U. bijeenkomsten

Image
The meeting of the Board of Governors of the Federal Reserve concerning the neutralization of QE3
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Inderdaad, Umicore heeft recentelijk nog 'n nieuw gebouw geopend voor de recycling van autobatterijen.

Het enige wat ze niet kunnen recycleren zijn ... schoonmoeders. :lol:

- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Je ziet dan ook dat het aandeel Umicore meeloopt met de CCI (de commodity index), zelfs de enorme 2008-dip in de CCI, zie je in Umicore terug.

Image

Uitgaande van currency induced cost push inflation, zal dit aandeel met gemak door de € 100,- moeten kunnen gaan breken.
T'is maar hoe je tegen 'waarde' aankijkt, maar aandelen Umicore zijn imo ook 'waardeopslag' ...... ;)

p.s. ze genereren nog gemiddeld genomen 2.5% divident ook en dat is altijd nog veel beter dan 2,5% rente op een fiatdigit spaarrekening.
Post Reply