Spruitje wrote:Klopt, ik denk dat het een van de meest interessante is van België, ik weet evenwel niet of ze good delivery bars afleveren. En uit het vorig forum weten we wel dat dit problemen kan geven.
Ps: Eventueel gecombineerd met 'n familieuitstap naar
Sint-Niklaas, de ballonstad, stad met het grootste marktplein van België en de thuisstad van de Sint.
Ik weet niet wat ze daar precies rekenen, maar neem bijvoorbeeld TOVHazel (die op dit forum reclame maakt) als voorbeeld en .... natuurlijk is hun webshop een momentopname, aangezien de spotprijzen in euro's ieder moment kunnen wijzigen (dus ga even uit van de spotprijs die eurogoud noteerde op moment van opmaken van de TOV website):
TOV Hazel :
-50 gram bar € 2.059 + 2,8% premie = € 2.117
100 gram bar € 4.119 + 2.1% premie =€ 4.206
Mijn winkeltje (Kevelam Garderen)
-50 gram bar € 2.059 + 1.25% premie + €30 uitlevering = € 2.115
100 gram bar € 4.119 + 1.25% premie + €30 uitlevering = € 4.200
Conclusie: je ziet dus bij TOVHazel de premie verlagen als het bargewicht groter wordt en Kevelam hanteert 1 standaard premie voor alle bargewichten tot 1 kg, want vanaf 1 kilo zit er slechts 1.25% op en geen uitleveringskosten meer (toch zijn de prijzen nagenoeg hetzelfde t/m 250gram bars, maar wie slaat er nu kilo's tegelijk in?). Deutsche Bank Rotterdam (voormalig abnamro HBU dochter), hanteert ook die 1.25% premie, maar thans hogere uitleveringskosten van €40 tot €50 en is daardoor wat duurder.
Toch ben ik benieuwd wat jouw winkeltje aan extra kosten en/of premie rekent, maar dan op basis van dezelfde bruto prijzen van een 50gram bar (2.059) en 100gram bar (4.119)
p.s. de kwaliteit (999.9 goudzekerheid) van de bars bij Kevelam heeft de Deutsche Bank standaard.